1. اسکات، ریچارد (1380)، «سازمانها: سیستمهای حقوقی، حقیقی و باز» . ترجمۀ محمد رضابهرنگی(برنجی). تهران: نشر کمال تربیت.
2. اشرفی ریزی،حسن؛ کاظم پور،زهرا (1386).مدل لایب کوال و کاربرد آن در کتابخانه های دانشگاهی. فصلنامه کتاب، 70، 197-214.
3. الهیان، علی (1387) ، سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد و آستان قدس رضوی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، دانشکده علوم انسانی.
4. امیدی فر، سیروس (1388). سنجش سطوح کیفیت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی با استفاده از مدل لایب کوال. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
5. پیری، زکیه (1385). مدلی برای هوش سازمانی، چهاردهمین همایش سالانۀ دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور،تهران.
6. حمیدی زاده، محمد رضا (1388)، برنامه ریزی استراتژیک و بلند مدت، تهران: سمت، ، ص. 79-80.
7. حمیدی زاده، محمد رضا (تابستان1390) " نظریه زمان و آینده پژوهی بر اساس نظریه فهم و درک"، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی، سال دوم ، شماره 6، ص .96 – 97، شاپا 6853 – 2228.
8. حمیدی زاده، محمد رضا(بهار 1390)، "سرمقاله"، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی، سال دوم ، شماره 5، ص .13 – 14، شاپا 6853 – 2228.
9. حیاتی، محمد علی (1386). هوش سازمانی.قابل دسترسی در: www.hayati314.blogfa.com/post تاریخ بازیابی:25/9/1389
10. خدادادی،محمد رسول (1387) رابطه ی هوش سازمانی با فرهنگ سازمانی در ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
11. ستاری قهفرخی،مهدی (1386) ، «رابطه ی بین زیر سیستم مدیریت دانش در سازمان یادگیرنده و مولفههای هوش سازمانی( مورد مطالعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان)». اولین کنفرانس مدیریت دانش،تهران. مرکز همایش های بین المللی رازی.
12. علیرمضانی،حمیده و دیگران (1387) ، «بررسی نظرات اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی»، مجله گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 2، 112-118.
13. فقیهی،علیرضا؛ جعفری،پریوش (1388) ، «بررسی هوش سازمانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و ارائه ی چهارچوب مفهومی مناسب» ، فصلنامه تعلیم و تربیت، 100، 27-48.
14. کاشف،میرمحمد و دیگران (1388) ، «رابطه بین هوش سازمانی و مدیریت دانش در ادارات تربیت بدنی آذربایجان شرقی و غربی» ، نشریه پژوهش در علوم ورزشی،شماره 24. ص 192-179.
15. میر غفوری،حبیب الله (1385) ، «لایب کوال ابزاری برای سنجش کیفیت خدمات کتابخانه» ،فصلنامه کتاب. شماره 85. ص 168-161.
16. میرغفوری،حبیب الله و مکی،فاطمه (1389) ، «ارزیابی سطح کیفیت خدمات کتابخانه های آموزشی با رویکرد LibQual (مورد: کتابخانه های دانشگاه یزد)» ، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 1، 62-79.
17. نسبی، نرجس السادات (1387). ارتباط هوش سازمانی و خلاقیت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1387. قابل دسترسی در: www.civilica.ir . تاریخ بازیابی:14/10/1389
18. Albrecht, Karl (2003), »The power of mainds at work: organizational intelligence in action« ,New York: Amazon.
19. Albrecht, Karl (2002), Organizational intelligence& knowledge management: Retrieved. October 7, 2010, from http://www.KarlAlbrecht.com
20. Glynn, M.A.(1996), » innovation genius:A framework for relating individual and organizational intelligence to innovation« ,Academy of management review.21(4).p21-37
21. Hutchins, E .(1991), »The social organization of distributed Cognition« ,Washington: American Psychological Association.
22. Liebowitz, Jay (1999), »Building organizational intelligence knowledge Management primer« ,Boca paton London; New york; Washington. D.C: CRC press.
23. Liebowitz,Jay(2000),»Organizational Intelligence:A Knowledge Management Primer« ,Florida: CRC Press.
24. Matsuda, T. (1992). organizational intelligence: it,s significance as a process and as a product. proceedings of the international conference on Economics/ Management and informationtechnology. Tokyo. Retrieved.March 3, 2011, From http://www.Indianjournals.com
25. Simic, I. (2005). Organizational learning as a component of organizational intelligence. information and marketing aspects of the economically, university of national and world Economy, Sofia, Bulgaria. Retrieved. May 12, 2011, from http://www. Unwe.acad.bg/repec/sources /5c 2005.pdf.
26. Veryard, Richard.(2004). Toward Organizational Intelligence. Retrieved. May 12, 2011, From http://www.veryard.com/kmoi/orgint
27. Yolles,Maurice.(2005).Organizational intelligence .The Journal of workplace learning, 2(1), 99-114.