1. اعرابی، م. و دهدشتی، ز. (1384). خدمات مورد انتظار از نهادهای دولتی ایران جهت توسعه صادرات شرکتهای کوچک و متوسط، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 45، صفحات 1- 32.
2. پورو، ج. (2001). گزارش کوتاهی از بازدید از چند طرح استخراج سنگهای تزئینی، وزارت صنایع و معادن و فلزات، اداره کل استان لرستان.
3. حسنقلی پور، ط. اصانلو، ب. و سلامی، ع. (1387). شناسایی و رتبهبندی مشکلات و موانع صادرات خودرو در کشور، مجله دانش و توسعه، شماره 23، صفحات 145- 170.
4. حقیقی، م؛ فیروزیان، م. و نجفی مجد، ص. (1387). شناسایی عوامل تعیینکننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی، نشریه مدیریت بازرگانی، شماره یک پاییز و زمستان، صفحات 3 - 20.
5. دلاور، ع. (1389). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، نشر ویرایش.
6. سرمد، ز؛ بازرگان، ع. و حجازی، ا. (1385). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگاه.
7. صالحی، ف. و شاهنوشی، ن. (1386). بررسی عوامل مؤثر بر عرضه صادرات غیرنفتی و تقاضای واردات. ششمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی ایران.
8. صنایعی، ع. (1383). بررسی مسائل، مشکلات و راهکارهای علمی توسعه صادرات تعاونیهای صنایع دستی ایران، مجله تعاون دوره جدید، شماره 161، صفحات 40 - 41.
9. عسگری، ج. و روشن دل اربطانی، ط. (1381). راهکارهای تعاونی برای توسعه، تولید و صادرات گل و گیاه در ایران، نشریه تعاون دوره جدید، شماره 133، صفحات 63- 69.
10. فتحی، ی. (1381). شناسایی مزیتهای نسبی و اولویتبندی بازارهای هدف صادرات سنگهای تزئینی ایران، مجله پژوهشنامه بازرگانی، شماره 22، صفحات 121 - 154.
11. کیگان، و. (1383). مدیریت بازاریابی جهانی. عبدالحمید ابراهیمی. تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
12. محنت فر و خاکپور. (1384). ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران، مجله اقتصادی، شماره های 51 و52، صفحات 91- 111.
13. مرادی، م. و شفایی، ر. (1384). رقابتپذیری از دیدگاه مدل الماس پورتر، ماهنامه تدبیر، شماره 164، صفحات 19- 22.
14. مؤمنی، م. و محمدنژاد،ا. (1388).الماس پورتر و صنعت خودروسازی جهان، مجله صنعت خودرو، شماره 134، صفحات 53- 55.
15. نظری، ک. (1379). بررسی مشکل صادرات تعاونیهای استان لرستان و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات موجود، کارفرما: اداره کل تعاون استان لرستان.
16. Aaby, N.F. and Slater, S.F. (1989). Managerial influences on export Performance: a review of the empirical literature 1978-88. International Marketing Review, 6 (4), 53-68.
17. Brodrechtova, Y. (2008). Determinants of export marketing strategies of forest products companies in the context of transition — the case of Slovakia. Forest Policy and Economics, 10, 450–459.
18. Cavusgil, T. S. (1984). Differences among exporting firms based on their degree of internationalization. Journal of Business Research, 12(2).
19. Lee, C., and Grffith, D.A. (2004). The marketing striating, strategy- performance relationship on an export – driven developing economy. International Marketing Review21 (3), 321-334.
20. Minetti, R., & Chun Zhu, S. (2011). Credit constraints and firm export: Microeconomic evidence from Italy. Journal of International Economics, 83, 109–125.
21. Porter, M E. (1990). The Competitive Advantage of Nations. (New York: The free Press).
22. Saygılı, H., & Saygılı, M. (2011). Structural changes in exports of an emerging economy: Case of Turkey. Structural Change and Economic Dynamics, 22, 342– 360.
23. Styles, C., and Ambler, T. (1994). Successful export practice: The UK experience. International Marketing Review, 11 (6), 23-47.