1.احمدپور داریانی، محمود (1378). کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، تهران: شرکت پردیس.
2. اسماعیلپور، رضا؛ ملک اخلاق، اسماعیل و قضاوت، سمیه (1388). تعیین و ارتقا موقعیت استراتژیک پالایشگاه تهران بر مبنای مدل دلتا و رویکرد پویاییهای سیستم. چشمانداز مدیریت شماره 30، بهار 1388.
3. آذر، عادل و مومنی، منصور (1383). آمار و کاربرد آن در مدیریت. تهران: انتشارات سمت.
4. بحرینیزاده، منیجه و افشار جهانشاهی، حمیده (1390). جایگاهیابی در صنعت خدمات، دومین کنفرانس مدیریت اجرایی.
5. بزانکو و همکاران (1385). اقتصاد استراتژی، (ترجمه: محمد توسلی). تهران: سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
6. پیکارجو، کامبیز و علی اصغری، فرزانه (1387). کارآفرینی سازمانی و سازمانهای کارآفرین. تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره 20.
7. ترهنده، فرید (1390). موقعیتیابی استراتژیک با در نظر گرفتن عوامل موفقیتزای "کونو" (مورد مطالعه شرکت پارت برق ایرانیان)، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی.
8. حمیدیزاده، محمدرضا (1387). موقعیتیابی راهبردی، رهیافتی در تحقق سند چشمانداز و برتری اقتصادی در منطقه، ماهنامه نگرش راهبردی، سال نهم، شمارههای 95 و 96، مهر و آبان.
9. حمیدیزاده، محمدرضا (1389). اقتصاد مدیریت پیشرفته، تهران: انتشارات حامی.
10. حمیدیزاده، محمدرضا و ترهنده، فرید (1391). تبیین استراتژیهای موقعیتیابی بنگاههای اقتصادی، نشریه علمی- پژوهشی مدیریت فردا، سال یازدهم، شماره 30.
11. حمیدیزاده، محمدرضا و نیلچیان، مژده (1392). مهارتهای کارآفرینی برای موقعیت برتر، مجله مدیریت، شماره 173، آذر و دی 92.
12. خاکی، غلامرضا (1379). روش تحقیق با رویکردی به پایاننامهنویسی، مرکز تحقیقات علمی کشور.
13. سعیدیکیا، مهدی (1388). اصول و مبانی کارآفرینی. تهران: انتشارات کیا، چاپ پانزدهم.
14. صالحنیا، منیره (1389). جایگاهیابی استراتژیک و شناسایی منابع دستیابی به مزیت رقابتی پایدار (مطالعه موردی: جایگاهیابی استراتژیک نامهای تجاری در بخش بانکداری دولتی)، دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی خدمات مالی.
15. صمدآقایی، جلیل (1378). سازمانهای کارآفرین، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
16. عالم تبریز، اکبر و تبریزی، بابک (1392). تئوری احتمالات و آمار کاربردی (تحلیل آماری)، تهران: انتشارات صفار.
17. عباسزاده، حسن؛ درویش، حسن، الوانی، سید مهدی و صالحی صدقیانی، جمشید (1390). مطالعات مدیریت راهبردی شماره 7، 116-99.
18. عبدالملکی، جمال؛ یوسفی افراشته، مجید؛ پیرمحمدی، مهرداد؛ سبکرو، مهدی و محمدی، نوشیروان (1387). توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره دوم، 129-103.
19. ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ﻋﻠﻲاﻛﺒﺮ و ﺻﻔﺮزاده، ﺣﺴﻴﻦ (1386). ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ ( ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ، ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎ، ﻣـﺪلها و ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎ). ﺗﻬﺮان: ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻛﺎر و ﺗأﻣﻴﻦ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ.
20. قناتی، سوسن؛ کردنائیج، اسداله و یزدانی، حمیدرضا (1389). بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی، سال سوم، شماره دهم، 133-115.
21. قهرمانی، محمد؛ پرداختچی، محمدحسن و حسینزاده، طاهر (1389). فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی. چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 1، 39-25.
22. کاتلر، فیلیپ؛ سیتوال، ایوان و کتاجایا، هرماول (1390). بازاریابی 3. (ترجمه: عبدالحمید ابراهیمی، صمد عالی، علیرضا بافنده، الناز علیزاده نراقی)، تبریز: سازمان مدیریت صنعتی.
23. کاظمی، مصطفی و آفاق ارجمندینژاد، افتخار (1389). بررسی کارآفرینی درونسازمانی با استفاده از مدل استیونسون، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی.
24. کارت رایت، راجر (1383). سازمانهای کارآفرین (ترجمه: علی پارسائیان) تهران: انتشارات ترمه چاپ اول.
25. گلستان هاشمی، سید مهدی (1382). مبانی علم کارآفرینی. اصفهان: جهاد دانشگاهی.
26. لطیفی، محمدمهدی (1390). تبیین و ارزیابی موقعیتیابی استراتژیک شرکت نودر در صنعت تولید درب. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
27. مقیمی، سید محمد و رمضان، مجید، (1391). پژوهشنامه مدیریت، جلد یازدهم، تهران: انتشارات راه دانش.
28. ﻧﺎﻫﻴﺪ، ﻣﺠﺘﺒﻲ (1388). ﭼﻴﺴﺘﻲ ﻭ ﭼﺮﺍﻳﻲ ﻛﺎﺭﺁﻓﺮﻳﻨﻲ ﻭ ﻛﺎﺭﺁﻓﺮﻳﻨﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻧﮕﺎﻩ. بررسیهای بازرگانی، فروردین و اردیبهشت 1388، دوره 7(34):39-58.
29. نیلچیان، مژده و کسائی، مسعود (1391). راهبرد توسعه نیمرخ کارآفرینی دانشآموختگان آموزش عالی، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 11، پاییز 1391، 107-89.
30. ولیپور، هاشم و باصری، ستار (1389). موقعیت استراتژیک و ارزشیابی عملکرد شرکت. مجله حسابداری مدیریت، سال سوم، شماره پنجم، 13-29.
31. Adonisi, Mandla, Wyk, R. van (2012). The Influence of Market Orientation, Flexibility and Job Satisfaction on Corporate Entrepreneurship. International Business & Economics Research Journal, 11( 5), 477-486.
32. Cochran, T (1968). Entrepreneurship, In D.L.Sills(ed). International Encyclopedia of the Social Sciences, New York: Free Press.
33. Cornwall, J.R. & Perlman, B.(1990). Organizational Entrepreneurship, Boston, MA: Irwin (McGraw-Hill).
34. Echold, Ann & Neck, Christopher (1998). The Impact of Behaviors and Structure on Coporate Entrepreneurial Success. Journal of Managerial Psychology, 13(1/2).
35. Fry, Fred )1993 .(Entrepreneurship: A Planning Approach, West Publishing Company.
36. Hornsby ,Donald F.& kuratko, shaker, zahra (2000), Middle Managers Perception of theInternal Environment for Corporate Entrepreneurship.
37. Kotler, P. (2006). Marketing Management. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
38. Kuratko, Donald & Hodgetts, Richard )2001(. Entrepreneurship: a Contemporary Approach, Harcourt College Publishers.
39. Lee, Jia-Sheng& Hsieh, Chia-Jung (2010). A Research in Relating Entrepreneurship, Marketing Capability, Innovative Capability and Sustained Competitive Advantage. Journal of Business & Economics Research, 8(9), 109-120.
40. Lober, Douglas (1998). Pollution Prevention as Corporate Entrepreneurship. Journal of Organizational Change Management, 11(1).
41. McClelland, D,(1962). Buines Drive and National Achievemant, Harvard Business Rview:40,99-112.
42. Moreno, I. P, Real, J. C; de la Rosa M. D . (2011). Human Capital Activity & Entrepreneurial Culture in Innovation. Cuadernos de Economía Dirección de la Empresa, 14(3), 139-150.
43. Robbins, Stephen P. (2005). Essential of Organizational Behavior, Eighth Edition, Prentice. Hall.
44. Rosetti, Joseph L.& Maceiko, Meghan (2009). An Investigation of Strategic Decision Making in Service Marketing through Case Study Development and Analysis. College Teaching Methods & Styles Journal, 5 (1), 37-42.
45. Thompson, John & Geoff Alvy & Lees Ann (1995). Social Entrepreneurship: a New Look at the People and the Potential. Management Decision, 38(5).
46. Walker, Boyd& Mullins, Larreche (2007).Marketing Strategy (A Decision Focused Approach) . McGraw-Hill.