1. قرآن کریم .سوره مبارکه فاطر، آیه شریفه 53.
2. احد طجری علی محمد (1387). تبیین مولفههای تفکر استراتژیک و بررسی آن در سازمانهای دولتی مطالعه موردی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی پردیس قم دانشگاه تهران.
3. استونر جیمز؛ فریمن ادوارد و گیلبرت دانیل (1384). مدیریت. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
4. استیسی، رالف (1378). مدیریت بر ناشناختهها: مرزهای راهبردی بین نظم و آشفتگی در سازمانها. ترجمه محسن قدمی و مسعود نیازمند. انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
5. افرازه، عباس (1384). مدیریت دانش (مفاهیم، مدلها، اندازهگیری و پیادهسازی). دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی صنایع.
6. ایرانزاده، سلیمان؛ صباحی، عیسی و عماری، حسین (1387). تفکر استراتژیک. انتشارات فروزش.
7. آقازاده، هاشم (1383). توسعه تفکر استراتژیک یک قابلیت اصلی. مجله تدبیر شماره 139.
8. بشیر بنائم، یاسر (1390). جایگاه خلاقیت و شهود در تفکر راهبردی. نشریه مدیریت توسعه انسانی. پلیس آذر و دی. شماره 38.
10. پورصادق، ناصر و یزدانی، (1390). تأثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط. نشریه مطالعات مدیریت راهبردی. شماره 7-صص 159-143.
11. پیرس و رابینسون (1381). مدیریت استراتژیک. ترجمه سهراب خلیلی شورینی. چاپ . تهران. نشر نگاه.
12. توحیدی، ارسطو (1389). خلاقیت محور بنیادین تصمیمگیری راهبردی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت راهبردی دانشگاه شهید بهشتی، زمستان. شماره 4. صص 64-43. تهران.
14. حمیدیزاده، حمیدرضا و معتمدی، نگار (1387). تبین مدل فرایندی دستیابی به تفکرات استراتژیک بر پایه عوامل کلیدی موفقیت. سمینار بهبود و تحول اداری.
16. دهقان، نبی اله (1392). بالندگی و توسعه سازمانی (با رویکرد سازمانهای نظامی). تهران: انتشارات دافوس آجا.
17. دهقان، نبی اله؛ فتحی، صمد و هوشیار، اکبر (1391). ارائه مدل خلاقیت و نوآوری در دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی). فصلنامه مدیریت نظامی. دانشگاه افسری امام علی (ع).
18. رابینز استیفن پی (1380). رفتار سازمانی. مترجمان: علی پارسائیان و محمد اعرابی . جلد اول . تهران: دفتر پژهشهای فرهنگی.
19. رحمان سرشت، حسین و کفچه، پرویز (1387). مدلی سازمانی برای تفکر راهبردی. نشریه چشم انداز مدیریت بازرگانی. سال هفتم. شماره 28. ص ص 78-47.
20. رضائیان مقدم ملیحه (1388). سنجش تفکر استراتژیک مدیران بانک مسکن.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی.
21. ریحانی، حسینعلی (1389). الگوی تفکر راهبردی: چشم اندازپیشرفت واقتدارهمه جانبه. همایش نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز بیست ساله ج.ا.ا. دانشگاه عالی دفاع ملی.
22. زکی محمد علی(1380). بررسی سلامت سازمانی مدارس شهرضا. مجله مصباح. شماره 38.
23. سرافرازی، مهرزاد؛ معمار زاده، غلامرضا و واحد پور، غلامعباس (1383). بررسی اثر بخشی سبک تصمیم گیری مدیران نوآور درمقایسه با مدیران سازگار. سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
24. سکاران اوما، (1380). روشهای تحقیق در مدیریت. ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی. تهران. نشر موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
25. سلطانی، ایرج (1386). تفکر استراتژیک مدیران زیربنای تحول و تعالی سازمانها. دسترسی در سایت irandanesh.febpco.com/FileEssay/b11.pd
26. سلطانی، ایرج و قربانی، امید (1389). بررسی تأثیر تحول ذهنی در بهبود روابط انسانی و تحول مدیریت منابع انسانی (مطالعه موردی شرکت فولاد مبارکه).
سومین کنفرانس بهبود و تحول اداری.
27. صالح اصفهانی، اصغر. (1389). نقش رهبری در سازمانهای یادگیرنده در تطبیق با نظریه پردازی ولایی. فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه عالی دفاع ملی، سال 10. شماره 39.
28. علی احمدی، علیرضا، فتح الله، مهدی و تاج الدین، ایرج. (1385). نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک: رویکردها، پارادایمها، مکاتب، فرایندها، مدلها، تکنیکها و ابزار، تهران: تولید دانش.
29. عماری،حسین؛ ایرانزاده سلیمان و صباحی، عیسی (1387). تفکر استراتژیک. انتشارات فروزش.
30. غفاریان، وفا و کیانی غلامرضا (1389). پنج فرمان برای تفکر استراتژیک. سازمان فرهنگی فرا
31. غفاریان وفا (1387). شایستگیهای مدیریتی. انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
32. غفاریان، وفا و عمادزاده، مرتضی (1385). معانی نوظهور در مفهوم استراتژی.
سازمان مدیریت صنعتی.
33. غفاریان وفا و علیرضا علی احمدی (1390). تفکر استراتژیک. ماهنامه تدبیر. سال چهاردهم. شماره137.
34. قاسمی، احمد (1389). رهبری استرتژیک پیشران اصلی در پیاده سازی استراتژی های ملی. همایش نقش مدیریت راهبردی در تحقق چشم انداز بیست ساله ج.ا.ا. دانشگاه عالی دفاع ملی.
36. کاپلان رابرت اس و نورتون دیوید پی (1386). سازمان استراتژی محور. ترجمه پرویز بختیاری. تهران. انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
38. مجموعه بیانات مقام معظم رهبری امام خامنهای (مد ظله العالی) مورخه 6/3/1388.
39. مشبکی اصغر و خزاعی آناهیتا (1387). طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی. نشریه مدیریت بازرگانی. دوره 1. شماره،1. پاییز و زمستان. از صفحه 105 تا 118.
40. منوریان، عباس؛ آقازاده، هاشم و شهامتنژاد، مینا (1391). سنجش تفکر راهبردی در مدیران شهرداری. نشریه مدیریت بازرگانی. سال هفتم. شماره 12. ص ص 146-129.
41. مهرگان محمدرضا و زالی محمدرضا (1385). در جستجوی فنون تعیین روایی در پژوهشهای مدیریتی. فرهنگ مدیریت. قم. موسسه چاپ و نشر الهادی. شماره چهاردهم. ص 16.
42. ناظمی شمسالدین و جعفریانی، حسن (1389). تفکر استراتژیک. انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
43. ناظمی، شمسالدین؛ مرتضوی، سعید و جعفریانی، حسن(1389). نشریه چشمانداز مدیریت بازرگانی. سال هفتم. شماره 35. ص ص 88-69.
44. نصیری یار مجتبی (1385). سه رویکرد برتر در مدیریت استراتژیک. ماهنامه تدبیر. شماره 173. مهر 1385. سال هفدهم.
45. نوروسیس، ماریا جی (1380). راهنمای آنالیز دادهها با spss 8. ترجمه اکبر فتوحی و فریبا اصغری. چاپ سوم. تهران. انتشارات ناقوس.
46. Beckman T.J. (1999). The current state of knowledge management. In Eds, Liebowitz J, Knowledge Management Handbook. CRC Press, Boca Raton, FL; pp.1.1-1. 22.
47. Cavalieri, Sergio, Gaiardelli, Paolo and Ierace, Stefano (2007), Aligning strategic profiles with operational metrics in after-sales service, International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 56 No. 5/6, pp. 436-455.
48. Galbraith, J. & Kazanjain, R. (1986). Strategy Implementation, West Publishing, St. Paul, MN.
49. Gallimore Kevin, (2008). Developing a tentative framework for strategic thinking ,.
50. Gimbert, Xavier (2011). Think Strategically.Palgrave Macmillan. p1.
51. Goldman, E.F., Casey, A. (2010)," Building a culture that encourage strategic thinking", journal of leadership& organizationalstudies,Vol.17, pp.119-128.
52. Graetz F. 2002. Strategic thinking versus strategic planning: towards understanding the complimentaries. Management Decision, 45(5):456-462.
53. Grunberg, Thomas (2003), A review of improvement methods in manufacturing operations, Work Strudy, Vol. 52, No. 2, pp.89-93.
54. Gunn, Robert W. (2000) .Thinking strategically. Retrieved from http://www.accompligroup.com/resources/pdf/Article_OrgChange_ThinkingStrategically.pdf
55. Hamel, G. (1996). Strategy as revolution. Harvard BusinessReview, 74(4), 69—82.
56. Hofer, C. & Schendel, D. (1978). Strategy Formulation: Analytical Concepts, West Publishing, St.Paul, MN.
57. Kaplan, Robert. S. and Norton, David. P. (1992). “The balanced scorecard – measures that drive performance”, Hardvard Business Review, Vol. 70, No. 1, pp. 9-71.
58. Kaufman Roger, Hugh Oakley, Ryan Watking, Doug Leigh,(2003), Strategic Planning for Success.
59. Kaufman, R. (1996). Strategic Thinking: A Guide to Identifying and Solving Problems. Arlington, VA. & Washington, D.C. Jointly published by the American Society for Training & Development and the International Society for Performance Improvement.
60. Kaufman, R. (1996). Strategic Thinking: A Guide to Identifying and Solving Problems. Arlington, VA. & Washington, D.C. Jointly published by the American Society for Training & Development and the International Society for Performance Improvement.
61. LaBonte, Thomas (2003), Building a new performance vision for results, Industrial and Commercial Training, Vol. 35, No. 1, pp. 33-37.
62. Liedtka, J. (1998). Strategic thinking; can it be taught?, Long Range Planning, 31, (1),120-129.
63. Loehle, Craig. (2000). Thinking Strategically.Cambridge University Press. P1.
64. Monahan, J.(2010). Strategic thinking. Dark Horse Consulting and Coaching - Annual NHRMA Conference.
65. Napier, Nancy K. & Albert, Martha S. (1990). East Asian and American perspectives On Thinking Strategically: The Leopard and His Spots. Asia Pacific Journal of Human Resources.
66. Pellegrino, Kimberly C& Carbo, Jerry A. (2001). “Behind the mind of the strategist”. The TQM magazine.
67. Radnor, Zoe. J. and Barnes, David (2007). Historical analysis of performance measurement and management in operations management, International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 56, No. 5/6, 384-396.
68. Robson, Ian (2004), From process measurement to performance improvement, Business Process Management Journal, Vol. 10 No. 5, pp. 510-521.
69. Sharifi, Ehsan, (2012). Strategic thinking, a practical view,
70. Stanleigh, M., 2011. The Role of Strategic Thinking in Business Planning. Business improvement architects.
71. Switzer, M., 2008. Srtategic thinking in fast growing organizations.
72. Tavakoli, I. and Lawton, J. (2005), ‘‘Strategic thinking and knowledge management’’, Handbook ofBusiness Strategy, Vol. 6 No. 1, pp. 155-60.
73. Wootton, Simon & Horne, Terry (2010). Strategic Thinking: A nine step approach to strategy and leadership for managers and marketers. 3 rd edition. Kogan Page Limited. pp vi, Vii, Viii, v, 3, 8, 11, 12, 15, 16 & part 2.
74. Yang, Huan, Yeung, John F.Y., Chan, Albert P.C., Y.H. Chiang and Chan, Daniel (2010), A critical review of performance measurement in construction, Journal of Facilities Management, Vol. 8, No. 4, pp. 269-284.
75. Zou Shaoming & Cavusgil S Tamer (2002). The GMS: A Broad Conceptualization of Global Marketing Strategy and Its Effect on Firm Performance. Journal of Marketing. Vol. 66. No. 4. pp. 40-57