1. خاکی، غلامرضا (1386). مدیریت بهره وری با رویکرد تحلیلی به آن در سازمان، تهران: انتشارات کوهسار.
2. خداداد حسینی، سید حمید، عزیزی، شهریار (1385). مدیریت و برنامهریزی استراتژیک، رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار- اشراقی، صفحه 100.
3. دانایی فرد، حسن، الوانی، سید مهدی (1390). درآمدی بر نظریه های مدیریت دولتی، تهران، انتشارات شرکت علمی و فرهنگی، صفحات 230- 240.
4. دری نجفآبادی، قربانعلی(1374). اسلام، انسان و بهره وری، تهران، ضریح، ص 15.
5. دعایی، حبیب ا... (1390) تحلیل مسائل برنامه ریزی نیروی انسانی، دانشکدة علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه فردوسی مشهد، منتشر نشده.
6. فقیهی، ابوالحسن، دانایی فرد، حسن (1385). بوروکراسی و توسعه در ایران (نگاهی تاریخی- تطبیقی)، تهران: انتشارات فرهنگی رسا، صفحات 290- 296.
7. لاجوردی، سمانه (1391). روششناسی در تحقیقات ناظر بر خط مشیهای عمومی: بررسی کاربرد روش تحقیق کیو (Q) و تفسیرپذیری آن، در دست بررسی.
8. نوبخت، محمد باقر، بختیاری، حمید (1387). روش های ارتقای بهره وری در چشم انداز بیست ساله، تهران: انتشارات معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، صفحه 16.
9. سازمان ملی بهرهوری ایران (1390). نگاهی به عملکرد بهرهوری اقتصاد ایران، هفته نامه برنامه، انتشارات سازمان ملی بهره وری ایران، شماره 413، سال نهم.
10. Adelman, I. (2007). Income Distribution & Development , Handbook of Development Economic, Eds: H.Chenery & T.N. Srinivasan, Elsevibr Science Publishers.
11. Amesterdam. B.J. et al. (2006). Organizational Identification During a Merger: Determinants of Employees’ Expected Identification With the New Organization, British journal of management, 17, 49-67.
12. Brown , S.R. (2002). The History and Principles of Q Methodology in Psychology and the Social Sciences , Red at the British Psychological Society Symposium on, A Quest for a Science of Subjectivity: The Lifework of William Stephenson, University of London.
13. Brown,S.; During, D. & Selden,S.(2008).
Q Methodology, Chapter 37, (in C.miller & K.Yengleds)
Handbook of Research Methods in Public Administration or Public Policy ,Kaifcag Yang,Gerald J Miller, p:722-755, Available at:
www.handbook.uts.edu.au/subjects/details/57028.html.
14. Dryzek & Braithwaite (2005). Q Methodology, by EPA Cooperative Agreement 831219-01-3.
15. Frees, M. (2005). Grand Theories and Mid-Range Theories, Chapter 5 from Great Minds in Management , the process of theory Development, Edited by Ken G. Smith & Michael A. Hitt Oxford New York, University Press.
16. Gordone, E. & Mills, J.R. (2008). An Exploration of Factors that Influence the Use of Information Technology for Institutional Effectiveness in Terms of the Research and Learning Productivity of a College or University, Dissertation Submitted to the Department of Educational Leadership and Policy Studies in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy, Florida State University, College of Education.
17. Kristakis ,J.(1998) Short Method Makes Frequent Evaluation of Office Productivity a Realistic, Objective,P.81-83.
18. Krlynjr, Fred, A. (1997). Foundations of Behavioral Sciences (Volume 2), translated by Hasan Pasha Sharifi & J. Najafi does sound emission of light from a pp 299-320. (in Persian).
19. Morrison, E. W. & Milliken, C. (2000). Taking charge at work: Extrarole eVorts to initiative workplace change. Academy of Management Journal, 42: 403–419.
20. Tolentino,A. (2000). Productivity Management for Sustainable Development, International Labour Organization.
21. Tuler,S, Chess, C, Santos, S. & Danielson, S.(2005). Q Methodology, by EPA Cooperative Agreement 831219-01-3.
22. Tuler, S. et al. (2005). Selecting The Right Tool for Evaluations: Guidance for Community Involvement Practitioners, EPA’s Public Involvement Policy is
Available at:www.epa.gov/public involvement/ pdf/ Policy 2003.pdf.
23. Tyrus L.S. (2004). Discourse of Environmental Justice: A Q Study, A Dissertation Submitted to the Graduate Faculty, of George Mason University in Partial Fulfillment of The Requirments for the Degree of Doctor of Philosophy Environmental Science and Public Policy, 1-160.