1. ابوئی، محمد، یورتچی، بابک، سهرابی، بابک و بهرامی، ساناز. (1392). ویژگیهای ارزشآفرین سیستمهای پرداخت همراه از دیدگاه مشتریان (مورد مطالعه: خدمات سامانه سفیر در بانک توسعه صادرات ایران). مدیریت بازرگانی، 5 (1)، 20.
2. آذر، عادل. گزارش سراسری اینترنت، مرکز مدیریت توسعه ملی. (1391). آخرین وضعیت میزان دسترسی و ضریب نفوذ اینترنت در ایران. تهران: مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت.
3. الهی، شعبان و رضوانی، مهران. (1382). بازرگانی مبتنی بر تلفن همراه؛ ابزاری برای توسعه مناطق روستایی. مقاله ارائهشده در همایش کاربرد فنآوری اطلاعات و ارتباطات در روستا، تهران.
4. پیرمحمدیانی، روجیار، شرکت توسلی، زهرا و هانی، حسن. (1389). بهکارگیری فنآوری NFC در پرداخت سیار: به همراه مطالعه موردی ایران. ارائهشده در کنفرانس بینالمللی شهروند الکترونیک و تلفن همراه.
5. خبرگزاری مهر. (1393). سونامی بیکاران. قابل دسترسی در آدرس:
http://www.radiofarda.com/content/f12-iran-youth-unemployment/25401639.html
6. ربیعی، علی. (1393). بیکاری دانش آموختگان ایرانی. قابل دسترسی در آدرس:
http://www.radiofarda.com/content/f12-iranian-graduates-unemployment-up-to-45-percent/25472873.html
7. سحابی، ابوذر، پوراسماعیل، حسن، فقیهی، مهدی و رفوگر آستانه، حسین. (1389). وضعیت پرداخت همراه در جهان. مقاله ارائهشده در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
8. سمیعزاده، رضا، محسنیزاده، پریسا، صالحنیا، شیوا و رفیعی، الهه. (1389). بررسی زیرساختهای مورد نیاز جهت ورود فنآوری NFC به ایران. مقاله ارائهشده در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
9. شافعی، رامین و شافعی، فرزاد. (1389). بانکداری با تلفن همراه مزایا، چالشها و راهکارها. مقاله ارائهشده در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
10. صفاریان، مریم. (1389). طرح قابلیت پرداخت الکترونیکی سیستمهای پخش و توزیع با استفاده از پایانه فروشMobile POS در ایران. مقاله ارائهشده در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
11. عابدینژاد، فاطمه و شیری، محمدابراهیم. (1389). بررسی نقش تلفن همراه در پرداختهای الکترونیکی. مقاله ارائهشده در اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
12. فضلی، عبدالرضا رحمانی. (1393). فارغالتحصیلان بیکار ایران. قابل دسترسی در آدرس:
http://www.radiofarda.com/content/f12-iran-graduates-unemployment/26536060.html
13. فقیهی، مهدی، پوراسماعیل، حسن، رفوگر، حسین و سبحانی، ابوذر. (1390). بررسی خدمات مالی همراه در کشور در ر. باقری (گزارش نسخه 10785). تهران، مجلس شورای اسلامی.
14. کارخانه، ساجده و محمدی، شهریار. (1391). ارائه یک مدل پیشنهادی برای پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان و مقایسه آن با مدلهای مطرح جهانی. مدیریت بازاریابی (16)، 24.
15. نژاد، مهشید و شکوهی، مجید. (1389). رویکردی نوین در پرداختهای خرد الکترونیکی تلفن همراه مبتنی بر فنآوری NFC. مقاله ارائهشده در کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، تهران.
16. Baker, Therese L. (1988). Doing social research: McGraw-Hill New York, NY.
17. Bel, Jeroen De, & Gâza, Monica. (2011) .Mobile payments 2012: My mobile, my wallet? In C. Liezenberg & D. Lycklama (Eds.), (1.0.1 ed.)
18. Business Monitor International (2013). Iran Telecommunications Report. Dublin: BMI, 90, 1298-1302.
19. Jean Lassignardie, Kevin Brown (2013). World Payment Report, Capgemini and the Royal Bank of Scotland, RBS.
20. Castells, Manuel. (2001). The Internet galaxy: Reflections on the Internet, business, and society: Oxford University Press, Inc.
21. Castells, Manuel. (2011a). The power of identity: The information age: Economy, society, and culture, 2, John Wiley & Sons.
22. Castells, Manuel. (2011b). The rise of the network society: The information age: Economy, society, and culture, 1: John Wiley & Sons.
23. Choo, Kim-Kwang Raymond. (2013). New payment methods: A review of 2010–2012 FATF mutual evaluation reports. Computers & Security, 36, 12-26.
24. Creswell, John W. (2012). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches: Sage publications.
25. Dai, Wei, Zhou, Shuo, Luo, Guangjun, Chen, Zongxing. & Xie, Ling. (2011). Analyze on Mobile Payment Based on RFID. Procedia Environmental Sciences, 10, 950-955.
26. Debray, Atanu, Kwon, Hyejung & Gill, Richard (2014). Mobile Money: Opportunities for Mobile Operators.
27. Diniz, Eduardo Henrique, Porto de Albuquerque, João & Cernev, Adrian Kemmer. (2011). Mobile Money and Payment: a literature review based on academic and practitioner-oriented publications (2011-2001).
28. Donner, Jonathan & Tellez, Camilo Andres. (2008). Mobile banking and economic development: Linking adoption, impact, and use. Asian Journal of Communication, 18(4), 318-332.
29. Faber, E. & Bouwman, H. (2008). Balancing Customer and Network Value of Mobile Payment Services Mobile Service Innovation and Business Models, 191-203.
30. Flick, Uwe. (1992). Triangulation revisited: strategy of validation or alternative? Journal for the theory of social behaviour, 22(2), 175-197.
31. Flick, Uwe. (2014). An introduction to qualitative research: Sage.
32. GEM. (2012). GEM Iran 2012 Report: GEM.
33. Ghezzi, Antonio, Renga, Filippo, Balocco, Raffaello & Pescetto, Paolo. (2010). Mobile Payment Applications: offer state of the art in the Italian market. info, 12(5), 3-22.
34. Glaser, Barney G. & Strauss, Anselm L. (2009). The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research: Transaction Publishers.
35. Gogoski, Risto. (2012). Payment systems in economy-present end future tendencies. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 44, 436-445.
36. Goswami, Divakar & Raghavendran, Satish. (2009). Mobile-banking: can elephants and hippos tango? Journal of Business Strategy, 30(1), 14-20.
37. Groeben, Norbert. (1990). Subjective theories and the explanation of human action.
38. Group World Bank. (2012). Doing Business 2013: Smarter Regulations for Small and Medium-Size Enterprises: World Bank Publications.
39. Hermanns, Harry (2004). 5.3 Interviewing as an Activity. A Companion to, 209.
40. Karnouskos, Stamatis (2004). Mobile payment: a journey through existing procedures and standardization initiatives. Communications Surveys & Tutorials, IEEE, 6(4), 44-66.
41. Keramati, Abbas, Taeb, Rose, Larijani, Arad Mousavi & Mojir, Navid (2012). A combinative model of behavioural and technical factors affecting ‘Mobile’-payment services adoption: an empirical study. The Service Industries Journal, 32(9), 1489-1504.
42. Kumar, Sandeep & Venkata, Venugopal Pappu Subrahmanya (2011). Mobile Payments: How Can Banks Seize the Opportunity? 12: Capgemini.
43. Li, Richard & Hu, Jessica (2012). Trends and Prospects of Mobile Payment Industry in China 2012-2015.
44. Mobile Payment Forum (2002). Enabeling Secure, Interoperable, and User-FriendlyMobile Payment.
45. Nakajima, Masashi & Global, IGI. (2011). Payment system technologies and functions: innovations and developments: Business Science Reference.
46. Ngai, Eric WT. & Gunasekaran, Angappa (2007). A review for mobile commerce research and applications. Decision Support Systems, 43(1), 3-15.
47. Patton, Michael Quinn (1990). Qualitative evaluation and research methods, 2nd. Newbury Park, CA: Sage Publications..(1 996). A world larger than formative and summative, Evaluation practice, 1(7), 2.
48. Petrova, Krassie (2008). Mobile payment: Towards a customer-centric model. Paper presented at the Web Information Systems Engineering–WISE 2008 Workshops.
49. PEW (2012). Pew Internet CHCF Health Survey. Washington DC: Pew Research Center African Development Bank Group.
50. PEW (2014). Internet Survey 2006-2014. Washington DC. PEW Research Center Press.
51. Quivy, Raymond & Van Campenhoudt, Luc. (1988). Manuel de recherche en sciences sociales (A. Nikgohar, Trans.).
52. Rainie, Lee (2013). The Mobile Difference. L Washington DC: Pew Internet Project.
53. Smith, Alan D. (2006). Exploring m-commerce in terms of viability, growth and challenges. International Journal of Mobile Communications, 4(6), 682-703.
54. Stevens, Sandar S. (1950). Introduction: A definition of communication. The Journal of the Acoustical Society of America, 22(6), 689-690.
55. TEKS (2014). Mobile App Market in India: Overview & Major Trends. from http://teks.co.in/site/blog/mobile-app-market-in-india-overview-major-trends/
56. Van der Heijden, Hans (2002). Factors affecting the successful introduction of mobile payment systems. BLED 2002 Proceedings, 20.
57. World Bank. (2014). World Bank Organization. Retrieved from World Bank Site: http://search.worldbank.org/quickview?name=%3Cem%3EMobile%3C%2Fem%3E+cellu.
58. World Economic Forum. (2011). Mobile Financial Services Development Report 2011: World Economic Forum USA Inc.
59. Younessi, Houman. (2009). Strategic view on creating business value through mobile technologies. Handbook of research in mobile business: technical, methodological, and social perspectives. Information Science Reference, Hershey.
60. Zhang, Marina Yue, & Dodgson, Mark. (2007). High-tech entrepreneurship in Asia: Innovation, industry and institutional dynamics in mobile payments: Edward Elgar Publishing.
61. Zhang, Michael. (2008). High-tech Entrepreneurship in Asia. Journal of Small Business and Enterprise Development, 15(4).
62. Zhou, Tao. (2014). Understanding the determinants of mobile payment continuance usage. Industrial Management & Data Systems, 114(6), 6-6.