1. انسف، ایگورو؛ مک دانل، جی ادوارد (1389). استقرار مدیریت استراتژیک )ترجمه عبدالله زندیه). تهران: سمت.
2. ایچی اومی، کن (1371). تفکر یک استراتژیست. (ترجمه داوود مسگریان حقیقی). تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
3. ایران نژاد پاریزی، مهدی (1373). ابزارهای تفکر استراتژیک، تدبیر، 45، ص 18-21.
4. پهلوانیان، حسین؛ مقصود بیگی نژاد، غلامعلی (1387). مدیریت راهبردی در سازمانهای کوچک و متوسط. تهران: انتشارات نیکو روش.
5. حمیدیزاده، محمدرضا (1388). برنامهریزی بلند مدت و استراتژیک. تهران: سمت.
6. حمیدیزاده، محمدرضا (1390). نظریه زمان و آینده پژوهی بر اساس نظریه فهم و درک. مطالعات مدیریت راهبردی، 6.
7. رحمانسرشت، حسین؛ کفچه، پرویز (1387). مدلی سازمانی برای تفکر راهبردی. پیام مدیریت، 28، ص 49-88.
8. سلطانی، ایرج (1385). تفکر استراتژیک مدیران زیربنای تحول و تعالی سازمانها. دومین همایش ملیمدیریت استراتژیک در سازمانهای استراتژی محور. تهران.
9. طبیبی، سیدجمالالدین (1373). جایگاه آیندهنگری در برنامهریزی آموزش عالی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 9، صص 39-60.
10. غفاریان، وفا؛ و علیرضا، علی احمدی (1382). تفکر استراتژی. تدبیر، 137، صص 33-38.
11. غفاریان، وفا؛ و علی احمدی، علیرضا (1381). رویکردهای نوین استراتژی. تدبیر، 130، صص 28-31.
12. غفاریان، وفا؛ و کیانی، غلامرضا (1380). استراتژی اثربخش. تهران: نشر سازمان فرهنگی فرا.
13. غفاریان، وفا؛ و کیانی، غلامرضا (1384). پنج فرمان برای تفکر استراتژیک. تهران: نشر سازمان فرهنگی فرا.
14. غفاریان، وفا؛ و اعلمی میلانی، هما (1387). آنچه از شرکتهای موفق آموختیم. تهران: نشر سازمان فرهنگی فرا.
15. کاشانی، مجتبی (1375). مدیران فیلسوف و سازمانهای موفق، تدبیر، 64، صص 16-21.
16. کیانی، غلامرضا (1373). فرهنگ استراتژیک، زیربنای مدیریت استراتژیک. تدبیر، 44، صص 15-18.
17. مشبکی، اصغر؛ و خزاعی، آناهیتا (1387). طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمانهای ایرانی. مدیریت بازرگانی، پاییز و زمستان (1) 1، صص 105-118.
18. ناظمی، شمسالدین؛ مرتضوی، سعید؛ و جعریانی، حسن (1389). ارتباط تفکر راهبردی و عملکرد. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 35، صص 69-87.
19. لاکت، جان (1373). مدیریت اثربخش (ترجمه امینالله علوی)، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
20. هوبر، هانس هینتر؛ و گانگ، ولف (1371). آیا شما یک استراتژیست هستید یا فقط یک مدیر، (ترجمه علی مفتخر). مطالعات مدیریت، 8، صص 101-120.
21. Ackatcherian, C. (2001). Mergers and Acquisitions: Why Do They Fail?. Unpublished MBA Project Final Report, Cal Poly Pomona, May, p 34.
22. Clayton M., Christensen, M. W. J., and Darrell K. R. (2002). Fondations for Growth: How to identify and Build Disruptive new businesses. MIT Sloan Management Review, 43, 30.
23. Manu Amitabh. (2004). Fellow Scholar, M.D.I Gurgao Arun Sahayn Professor and Area Chairman, Strategy Management, M.D.I Gurgaon 1Crainer, S. & Dearlove D. (Eds.). Financial Times Handbook of Management, 3rd edition. Delhi: Pearson Power, p 39.
www.iitk.ac.in/infocell/.../Strategy-01-Manu%20Amitabh%20final.pdf
24. Michael, P. (1996). What is strategy?. Harvard Business Review, 74 (November-December), 61-78.
25. Schwartz, P. (1996). The Art of the Long View: Planning for the Future in an Uncertain World (rev. ed). New York :Currency Doubleday, 241-248.