۱. آذر، عادل، مومنی، منصور (۱۳۸۳). تحلیل آماری، جلد۲، تهران، چاپ هفتم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
۲. جان رنای شورت، یونگ هیون کیم (۱۳۸۴). جهانی شدن و شهر احمد پور احمد، شایان رستمی، پژوهشگاه علوم انسانی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی،.
۴. کیوانی، رامین (۱۳۸۸). جهانی شدن و رقابت شهری، چالشها و فرصتهای پیش روی مراجع مسئول شهرداری در کشورهای در حال توسعه. اقتصاد شهر، شماره اول.
۵. کیم یونگ هون و جان رنه شورت (۱۳۸۸). شهر و اقتصاد، ایرج اسدی، اقتصاد شهر، ، شماره اول.
۶. گیلیس، مالکوم، پرکینز، دوایت اچ، رومر، مایکل، اسنودگراس، دانلد آر (۱۳۷۹). اقتصاد توسعه. ترجمهٔ غلامرضا آزاد. نشر نی.
۷. فرد دیوید (۱۳۸۴). مدیریت راهبردی، ترجمه پارساییان و اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
۸. هادی زنوز، بهروز (۱۳۸۸). درآمدی بر اقتصاد شهری، اقتصاد شهر، بهار ، شماره اول.
9.Amin, A & Thrift, N, (1995). Globalisation, Institutional “Thickness”and the Local Economy, in: P.Healey; S.Cameron; Davoudi; Grahamand. Madaniour, ManagingCities: the new Urban Context,Wiley, Chichester.
10. Barney J .B; Griffin , R. W (1992). The management of organizations :Strategy, Structure, and Behavior, Boston.
11. Begg, Lain, (1998). Cities and competitiveness. South Bank university P15.
12. Bontje, Macro, Pareja, Montserrat, (2007). Attracting Creative Knowledge: Strategies towards Competitiveness in AmsterdamandBarcelona'',International Conference Rotterdam.
13. Duff, Andrew, (2009). Understanding city competitiveness, Global stranegth.
14. Egan, Ted, (2000). An Assessment of Toronto's Global Competitiveness, Toronto Economic Development, University of Toronto.
15. Fred R .David (2009). Strategic Management. chapter 6, Strategy Analysis & Choice, 11 th Edition , Publisher: Prentice Hall .p 21-29.
17. Kavaratzis, Michalis (2004). From city marketing to city branding Towards atheoretical framework for developing city brands. urban andregional studies institute. University of Groningen.
18. Kleiner, Freshetal (2006). Gardner's Art through The Ages: The Western Perspective,. p 796.
20. Narayanan, V.K. Nath, Raghn (1993). Organization Theory: Strategic Approach, Irwin INC, USA
21. Rowe, Alan J (1994). Strategic Management: A methodological Approach, 4thed., Addison-Wesley Publishing Co. Inc.
22. Rowe. h, Mason, rand K. Dickel (1982), Strategic Management and Business olicy: Methodological Approach. (Reading Massachusetts: Addison-Wesley Publishing Co.Inc,.©):155.
23. Sharplin, Arther (1986). Strategic Management, McGraw-Hill, Book Co .
24. Sinkiene, Jolita (2007). City Competitiveness: Concept, Factors, Model, University of Technology, Kaunas, p4.
25. Sharma, Abhishek (2006). Global City Competitiveness, Offshore Insights Market Report Series, 4, Issue8.
26. The competitiveness of London (2008). Future challenges from emergingcities, April A Report to the London Chamber of Commerce and Industry.
27. Webster, Douglas, Muller, Larissa (2000). Urban Competitiveness Assessment in Developing Country Urban Regions: The Road Forward, the World Bank, Washington D. C.
28.Yongqiang, Li (2005). Conceptual Mode lfor Urban Competitiveness. Southwestern University of Finance and Economics,sep.,4(9).
29. www. greaterzuricharea. Ch (2011). Urban Development City of Zurich Economic Development.
30. www. gucp. org/en (2008).Global Urban Competitiveness Project (GUCP) and The Global Competitiveness Report 2010-2011©2010 World EconomicForum.
31.www.mastercardworldwide.com/insight, (2008). Worldwidw Centers of Commerce Index.
32. www. Sydney 2030. com. Au (2011). Sustainablesydney 2030 city of Sydney strategic plan.
34.www.scribd.com, Price water house coopers estimate sand projections using urban agglomerations definitions and population estimates, November (2009).
35. www.mercer.com/cost of living
36. www.mercer.com/quality of living
39. www.dolat.ir