1. بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره و حجازی، الهه (1383). روش پژوهش در علوم رفتاری. تهران؛ نشر آگه.
2. بیدآباد، بیژن (1383). ارتباطات میانبخشی و هدفگذاری افزایش اشتغال کشور. تهران، ماهنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال دوازدهم، شماره 46.
3. حسینی طولی، فرشید (1389). بررسی تأثیر برنامههای مشوقهای صادراتی بر عملکرد صادراتی صنعت برق، پایاننامه دکتری، دانشگاه تهران، به راهنمایی طهمورث حسنقلیپور.
4. دفتر تعاونیهای تولیدی وزارت تعاون (1387). تحلیلی بر وضعیت شرکتهای تعاونی کانی غیرفلزی و ماشینسازی و ریختهگری. تهران، وزارت تعاون.
5. دهدشتی شاهرخ، زهره (1386). عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و میانه، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 53.
6. ده یادگاری، سعید (1383). بررسی رابطۀ میان ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادرکننده سنگهای تزئینی، پژوهشنامه بازرگانی.
7. فهیمیفر، جمشید (1376). بازار جهانی سنگهای تزئینی و سهم صادراتی ایران. تهران، چاپ اول، مؤسسۀ مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
8. قربانی، منصور (1381). دیباچهای بر زمین شناسی اقتصادی ایران. تهران، سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور، چاپ اول.
9. نجفی مجد، صمد (1387). شناسایی عوامل تعیینکننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، به راهنمایی دکتر محمد حقیقی.
10. نهاوندیان، محمد (1380). افقها و عبرتها در سیاستگذاری بازرگانی. تهران؛ شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.
11. Aaby, Nils-Erik, and Stanley F. Slater. (1989). Management influences on export performance: A review of the empirical literature 1978-1988. International Marketing Review 6(4):7-26.
12. Bani-Hani J. & AlHawary F. (2009) The Impact of Core Competencies on Competitive Advantage: Strategic Challenge. International Bulletin of Business Administration. 93-104.
13. Baldauf, A., Cravens, D. W., & Wagner, U. (2000). Examining determinants of export performance in small open economies. Journal of World Business, 35(1): 61-79.
14. Barney, J. (1996). Gaining and sustaining competitive advantage. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company.
15. Barney, J. (2001): Is the Resource-based View a useful perspective for Strategic Management research? Yes, Academy of Management Review, 26, 41-56.
16. Cadogan, J., Cui, C., & Li, E. (2003). Export market-oriented behavior and export performance: the moderating roles of competitive intensity and technological turbulence. International Marketing Review, 20(5), 493-513.
17. Cavusgil, S. T., &Zou, S. (1994). Marketing strategy-performance relationship: an investigation of the empirical link in export market ventures. Journal of Marketing, 58, 1-21.
18. Chetty, S. K., & Hamilton, R. T. (1993). Firm-level determinants of export performance: a meta-analysis. International Marketing Review, 10(3), 26-34.
19. Dhanaraj, C.& Beamish, P.W. 2003.A resource-based approach to the study of export performance. Journal of small Business Management, 41(3): 22–61
20. Grant, R. (1999): Contemporary Strategy Analysis. Concepts, Techniques, Applications, Blackwell publishers, Cambridge.
21. Ibeh K.I., & Wheeler C. (2005). A Resource-Centered Interpretation of Export Performance. International Entrepreneurship and Management Journal 1, 539–556.
22. Katsikeas, C., Leonidou, L., & Morgan, N. (2000). Firm-level export performance assessment: review, evaluation and development. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(4), 493-511.
23. Kim M & Azizi W. (2009). The Relationship between Innovativeness, Strategy Types, Environment and the Export Performance of Small and Medium size Enterprises (SMEs) of Malaysian Manufacturing Sector. The Business Review, Cambridge, 13(2), 145-154.
24. Kim Man M.M. (2010). The Relationship between Distinctive Capabilities, Innovativeness, Strategy Types and the Export Performance of Small and Medium-Size Enterprises (SMEs) of Malaysian Manufacturing Sector. International Journal of Management and Innovation, 2, 15-30.
25. Raymond Louis and Croteau Anne-Marie (2006). Enabling The Strategic Development of SMEs Through Advanced Manufacturing Systems: A Configurationally Perspective, Journal of Industrial Management and Data Systems, 106 (7): 1012-1032.
26. Lin, Carol Yeh-Yun and Chen Mavis Yi-Chung. (2007). Does Innovation Lead To Performance? An Empirical Study of SMEs in Taiwan, Journal of Management Research News, 30 (2).
27. Kemp, R.G.M., M. Folkeringa, J.P.J. de Jong, E.F. M. Wubben. (2003). Innovation and firm’s performance. Zoetermeer: EIM: Small Business Research and Consultancy.
28. Tarsiah, H.T. (2007). The Critical Success Factors: A Study on the Small and Medium-Sized Manufacturing Companies in East Malaysia, published PhD Dissertation. University Malaysia Sabah.