1. آقازاده، هاشم، ناطق، محمد، (1387). موقعیتیابی رقابتی شرکت در بازارهای هدف، ماهنامه کار وجامعه، شماره 96 و 97، خرداد و تیر.
2. اعرابی، سید محمد، ایزدی، داوود، ( 1386). استراتژی بازاریابی با رویکرد تصمیممحور، انتشارات پژوهشهای فرهنگی.
3. بازرگان، عباس (1374). نگاهی به روشهای نمونهگیری و تعیین حجم نمونه در پژوهشهای تربیتی، فصلنامه پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، 103-91.
4. ترهنده، فرید، (1390). موقعیتیابی استراتژیک با در نظر گرفتن عوامل موفقیتزای "کونو" (مورد مطالعه شرکت پارت برق ایرانیان)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
5. حمدی، کریم و همکاران (1392)، تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک ( بررسی موردی در شهر تهران)، مجله مدیریت بازار یابی، شماره 18.
6. حمیدیزاده، محمدرضا، حاجی کریمی، عباسعلی و لطیفی، محمد مهدی (1391). تبیین و ارزیابی موقعیتیابی استراتژیک بنگاههای اقتصادی، فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 9، صص 54-35، دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران.
7. سیدین، سید سلمان (1391). بررسی تأثیر قیمت بهعنوان یکی از عناصر آمیختة بازاریابی بر روی بازار محصولات با استفاده از مدل EVA، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
8. عباسپور، عباس و باروتیان، هدی (1389). بررسی رابطة ارتباطات اثربخش و عملکرد سازمانی (براساس مدل اچیو)، فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال چهارم، شماره 10.
9. فیض بخش، عبدالمحمد، (1379). بررسی و تعیین عوامل مؤثر بر افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در شرکت بازرگانی پتروشیمی با تأکید بر آمیختة بازاریابی، پایان نامة کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
10. کریمزاده، عباس (1390). چگونه سهم بازار را افزایش دهیم، ماهنامه صنعت حمل و نقل، شماره 308 .
11. لطیفی، محمد مهدی، (1390). تبیین و ارزیابی موقعیتیابی استراتژیک شرکت نودر در صنعت تولید درب، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
12. نادری، عزتاله، سیف نراقی، مریم (1386). روشهای تحقیق در علوم انسانی، انتشارات امیرکبیر.
13. Alizadeh Eslami, Hamid.Nurullaeva, Kamola (2009). Attractiveness of Swedish Market and Optimal Marketing Mix for Iranian.
14. Al Reis, J. Trout (2001). Positioning The Battle For Your Mind.p.2.
15. Blankson C. (2011). Positioning strategy and impact on firm performance: a qualitative approach, In: Reynolds K, White JC, editors, Winter AMA Marketing Educators' Conference: 20, Marketing theory and applications. Chicago: American Marketing Association; February
16. Boyd, Larreche) 2007 .(Marketing Strategy (A Decision Focused Approach. McGraw-Hill
17. Boyd, H. W., Walker, O. C., & Larreche, J. C, (1998). Marketing management: A strategic approach with a global orientation, 3rd edition, Irwin McGraw-Hill.
18. Chaalaka Nuwan, (2013). Strategic Positioning to gain Market Share, August, Ceylontoday site. 23-36.
19. Handfield, R. B. and Nichols, E. (2008). Supply Chain Management: Concepts & Functions. Industrial Engineering. 25. 60 - 64
20. John R. Darling )2001 .(Successful competitive positioning: the key for entry into the European consumer market:, European Business Review, 13(4). 302-314.
21. karadeniz, Mustafa )2009). Product Positioning Strategy In Marketing Management. Journal of Naval Science and Engineering, 5 (2), 98-110, Istanbul, Turkeys
22. Kim Y, Song J, Koo C (2008). Exploring the effect of strategic positioning on firm performance in the e-business context. International Journal of Information Management, 203–214.
24. Koper, Eric (2012). Advancing strategic thinking on the positioning of organizational relationship. University of Stirling, England.
25. Kotler, P., & Keller, K. L. (2006). Marketing Management. (12ed.), Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Prentice Hall.
26. Kotler,Philip. Armstrong (2005). Principles of Marketing.(11th ed.) Prentice Hall.
27. Latifi, Mohammad Mehdi, Seyed hamid raze azimi, nima sepehr sadeghian, zeinab talebipour, (2012). Exploring and evaluating the effects of strategic positioning on firms performance with regard to physical and perceptual positioning, international business and management, 4(2), 116-122.
28. Natalija.Jolić, D. Š. (2007). Strategic positioning – instrument of port system competitiveness analysis. 2nd International Conference on Ports and Waterways – POWA 2007
29. Porter, Michael, E. (2012). Strategic Positioning in a Challenging: Creating Shared Value, Harvard Business School, New York: Free Press.
30. Porter, M. (1996). what is Strategy, H.B.R., 61-78.
31. Sally Dibb. (1998). Market segmentation: strategies for success, Marketing Intelligence & Planning , 16/7, 394-406.
32. Stevens, Paul (2006). Strategic Positioning in the Oil Industry: Trends and Options, The Emirates Center for Strategic Studies and Research, I.B.Tauris Publisher.
33. Walker , Boyd , Mullins , Larreche (2007). Marketing Strategy (A Decision Focused Approach". McGraw-Hill
34. Xie Yu Henry. (2012). Foreign Firms Brand Extensions in a Host Market: Strategic Factors in International Branding Strategy. Journal of Marketing Theory and Practice, (forthcoming).
35. Xie henry, (2011). On the determinants of post-entry strategic positioning of foreign firms in a host market: A ‘‘strategy tripod’’ perspective", International Business Review. 477-490.