1. ابراهیم زاده، عیسی و آقاسی زاده، عبدالله. (1388). «تحلیل عوامل مؤثر بر گسترش گردشگری در ناحیه ساحلی چابهار با استفاده از مدل راهبردی SWOT». فصلنامه مطالعات و پژوهش های شهری و منطقه ای، سال اول، شماره اول، تابستان 1388، 128-107.
2. آسایش، حسین و استعلاجی، علیرضا (1382)، «اصول و روش های برنامه ریزی ناحیه ای: مدلها، روش ها و فنون»، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری.
3. استانداری سمنان (1388)، «گزارش اقتصادی- اجتماعی استان سمنان در سال 1387»، سمنان، دفتر برنامه ریزی و بودجه، معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان.
4. استانداری سمنان (1387)، «گزارش اقتصادی- اجتماعی استان سمنان در سال 1386»، سمنان، دفتر برنامه ریزی و بودجه، معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان.
5. امین بیدختی، علی اکبر (1388)، «مطالعات امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری استان سمنان»، سمنان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.
6. امین بیدختی، علی اکبر و نظری، ماشاء الله (1388). “نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری». فصلنامه چشم انداز مدیریت، 32، 68-49.
7. خاکپور، براتعلی و باوان پوری، علیرضا. (1388). «بررسی و تحلیل نابرابری در سطوح توسعه یافتگی شهر مشهد». مجله دانش و توسعه، 27، 202-182.
8. رنجبریان، بهرام و زاهدی، محمد (1387)، «بازاریابی گردشگری»، اصفهان، انتشارات چهار باغ.
9. زارعی، عظیم؛ زرگر، سید مجتبی و نظری، ماشاءالله (1388)، «رضایت گردشگران گامی به سوی توسعه صنعت گردشگری استان سمنان»، دانشگاه سمنان، مجموعه مقالات همایش ملی گردشگری، توسعه پایدار و اشتغال زایی، صص 116- 105.
10. سالنامه آماری استان سمنان (1387)، معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان.
11. سالنامه آماری استان سمنان (1386)، معاونت برنامه ریزی استانداری سمنان.
12. سالنامه آماری کشور (1387)، مرکز آمار ایران.
13. سالنامه آماری کشور (1386)، مرکز آمار ایران.
14. عمادی، فاطمه (1387)، «نگاهی به وضعیت گردشگری در استان سمنان»، مجموعه مقالات همایش ملی توانمندی ها، موانع وراهکارهای توسعه گردشگری استان سمنان، دانشگاه سمنان، صص 319-309.
15. غازی، ایران (1379)، «نگرشی تحلیلی بر مدل تکامل فضایی در برنامه ریزی توسعه گردشگری»، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، شماره 22 و23، صص 54-41.
16. کتابی، سعیده؛ انصاری، محمد اسماعیل و ناصری طاهری، مظفر (1384)، «انتخاب آمیخته بازاریابی مناسب با استفاده از تکنیک AHP با رویکرد برنامه ریزی استراتژی بازاریابی»، مجله علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، سال هفدهم، شماره 1، صص 93-79.
17. نظری، ماشاء الله (1388)، «بررسی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان»، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان.
18. Brooker, E., & Burgess, J. (2008), Marketing destination Niagara effectively through the tourism life cycle, International Journal of Contemporary Hospitality", 20 (3), 278-292.
19. Buhalis, D. (1999), Marketing the competitive destination of the future, Tourism management, 21, 97-112.
20. Genning, G. (2001), Tourism Research, John Wiley and Sons Australia Ltd.
21. Hudson, S. (2005), Marketing for Tourism & Hospitality, Nelson & Division of Thomson Canada limited.
22. Jafari. J. (2005), Encyclopedia of Tourism, Rutledge: London& New York.
23. Jamrozy, U. (2007), Marketing of tourism: a paradigm shift toward sustainability, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 1(2), 117-130.
24. Machintosh, R., G., C. R. & Ritchie, R. B. (1995), Tourism principle, practice, philosophies, United States of America: John Wiley & sons, Inc.
25. Report International World Tourism Organization (UNWTO), available at http//www.unwto.org, 2009.
26. Shaw, G. & Williams. M. A. (2004), Tourism and tourism space, London: SAGE publications.
27. Stynes, D. J. & Halloran, C. (2004), Tourism planning, Michigan State University Extensions Bulletin.
28. Sund. J. (2004), The Tourism Industry Life Cycle: Initial Evidence from the Swiss Hotel Industry, Prentice Hall.
29. Williams, A. (2006), Tourism Hospitality Marketing: Fantasy, Feeling and Fun, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18( 96), 482-491.
30. Zehrer, A. (2009), Service experience and Service design, Managing Service Quality, 19 (3), 332- 339.