منابع
1. احمدی، یعقوب (1393). گونهشناسی ارزشهای فرهنگی مبتنی بر هویت جمعی (مطالعه شهروندان سنندج)، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال پنجم، شماره 1، 7 - 32.
2. ایمان محمدتقی، روحانی علی، (1392). هویت اسلامی و هویتهای رقیب (هویت جهانی، ملی و قومی) مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شیراز، نشریه تحقیقات فرهنگی ایران، دوره 6، شماره 1، 127 - 148.
3. بیات بهرام، آزادواری علی اکبر (1389). تأثیر جهانیسازی بر هویت ملی و هویت جهانی- با تأکید بر رسانههای ارتباطی نوین، مجله مطالعات اجتماعی، 83 -104 .
4. رفعتی مریم (1393). بررسی ارتباطات میان فردی با تأکید بر ارتباط کلامی. مجله روابط عمومی، شماره 93، 37 تا 41.
5. صبوری خسروشاهی، حبیب، آذرگون، نسرین (1392). فضای مجازی و هویت جهانی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)، نشریه مطالعات راهبردی جهانی شدن، دوره 4، شماره 10، 1 تا 20.
6. عبداللهی محمد، قادرزاده امید (1388). هویت جمعی غالب کردها در کشورهای ایران و عراق، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره 17، شماره پیاپی36، 1 تا 25.
7. فکوهی، ناصر (1381). شکلگیری هویتی و الگوهای محلی، ملی و جهانی (مطالعه مورد لرستان)، مجله جامعه شناسی ایران، 127تا 160.
8. قاسمی حسن، دهدشتی شاهرخ زهره، سیفی ابوالفضل(1391)." تأثیر کشور گرایی مصرف کننده بر انتخاب خریدهای وارداتی" مجله چشم انداز مدیریت بازرگانی صص 143تا 167.
9. قاسمی، حسن، دهدشتی شاهرخ، زهره، سیفی ابوالفضل، (1391). بررسی عوامل مؤثر بر کشورگرایی مصرفکننده، مجله مدیریت بهبود و تحول، 115 تا 142.
10. قریش، فردین، (1390). جهانیشدن و تحول در تصور ما از خویشتن، فصلنامه مطالعات ملی شماره 11.
11. کیشی پورریک، احمد علی (1383). بررسی جامعهشناختی ابعاد هویت جمعی در بین شهروندان تالشی. پایاننامه کارشناسی ارشد جامعهشناسی، تهران دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
12. موسیزاده، شیرین، (1389). ارتباطات میان فردی، مجله روابط عمومی، شماره 75، 42 - 45.
13. Bartikowski, Boris, Walsh, Gianfranco (2014). Attitude toward cultural diversity: A test of identity-related antecedents and purchasing consequences in journal of business 1-8.
14. Hawkins, D. I, M mothershaugh, D.L., best, R. J (2007). Consumer behavior: building marketing strategy. New York: McGraw-Hill/Irwin.
15. Lindquist, J. D., Vida, I., Plank, R. E., and Fairhurst, A. (2001). The modified CETSCALE: validity tests in the Czech Republic Hungary, and Poland. International Business Review, 10(5), 505–516.
16. Miville, M. L., Gelso, C. J., Pannu, R., Liu, W., Touradji, P., Holloway, P., et al. (1999). Appreciating similarities and valuing differences: The Miville–Guzman Universality-Diversity scal Journal of Counseling Psychology, 291-307.
17. Tajfel, H. (1974). Social identity and intergroup behaviour. In Social Science Information 13(2), 65-93.
18. Westjohn, S. A., Arnold, M. J., Magnusson, P., Zdravkovic, S., & Zhou, J. X. (2009). Technology readiness and usage: A global-identity perspective. Journal of the Academy of Marketing Science Journal of Consumer Research 37(3), 250-265.