@article { author = {Neghabi, Azam and Nazem Bokaiee, Mohsen and Yazdani, Naser}, title = {The Surveying Effects of Consumers Global Identity on External Product Purchasing in Iran}, journal = {Journal of Strategic Management Studies}, volume = {8}, number = {29}, pages = {19-35}, year = {2017}, publisher = {Iran Strategic Management Society}, issn = {2228-6853}, eissn = {2676-6744}, doi = {}, abstract = {With the growing and accelerated international trade, countries around the world, import and export a variety of products that it would be the challenges and opportunities created for them. The free trade between countries and globalization has meant that consumers face with many foreign products. As a result, the attitude of consumers to the country as well as domestic or foreign manufacturer of the product is one of the concerns of international companies and researchers of consumer behavior The Research is “Surveying Effects of Consumers Global Identity on External Product Purchasing According to “UDO”. To study foreign products among graduate students studying commercial management in Tehran in 1394 have been addressed. This study sought to evaluate the impact of Global Identity on External Product Purchasing. Methodology description and applied research. Required Data for this study collected by questionnaire distributed among 158 student of Commercial Management in the State universities of Tehran. The results of this study showed that the purchase of foreign products affected by the global identity.}, keywords = {Global Identity,Diversity of Contact,Discomfort with Differences,External Product Purchasing}, title_fa = {بررسی تاثیر هویت جهانی مصرف‌کنندگان بر خرید محصولات خارجی در ایران}, abstract_fa = {     با رشد روزافزون و پرشتاب تجارت بین­‌الملل،کشورهای مختلف در سرتاسر جهان، محصولات متنوعی را وارد و صادر می­کنند که این امر می­تواند چالش‌­ها و فرصت‌­هایی را برای آن­ها به ­وجود آورد. در این میان تجارت آزاد بین کشورها و جهانی شدن موجب شده است که مصرف­کنندگان با محصولات خارجی زیادی رو‌به ­رو شوند. در نتیجه، نگرش مصرف­کنندگان به کشور سازنده و همچنین داخلی یا خارجی بودن کالا یکی از دغدغه‌­های شرکت­های بین­‌المللی و پژوهش­گران رفتار مصرف­ کننده است؛ بنابراین پژوهش حاضر به­ منظوربررسی و تحلیل تأثیر هویت جهانی افراد بر خرید محصولات خارجی با توجه به گرایش­‌های جهانی مصرف‌کنندگان، به مطالعه خرید محصولات خارجی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت بازرگانی شهر تهران که در سال 1394 مشغول به تحصیل بوده‌­اند، پرداخته است. این پژوهش در پی بررسی تأثیر هویت جهانی بر خرید محصولات خارجی است. روش تحقیق توصیفی است و از لحاظ هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار می­گیرد. روش جمع­‌آوری داده‌­ها نیز پرسشنامه است. پرسشنامه‌­ها بین 158 نفر از دانشجویان ‌‌به ­صورت خوشه‌­ای طبقه­بندی شده توزیع شد. نتایج این تحقیق نشان داد که میزان خرید محصولات خارجی تحت تأثیر هویت جهانی افراد است.  }, keywords_fa = {هویت جهانی,تنوع رابطه افراد,نارضایتی از تفاوت‌های ملیّتی,خرید محصولات خارجی}, url = {https://www.smsjournal.ir/article_88063.html}, eprint = {https://www.smsjournal.ir/article_88063_63e81eafcdc3c25c1754664119c7ac47.pdf} }