2. باقری، روحاله (1391). بررسی عوامل مؤثر بر اجرای استراتژی اقیانوس آبی در سازمانهای خدمات علمی و پژوهشی، کارشناسی ارشد، دانشگاه امیرکبیر.
3. جلیلی، یاشا افشار (1388). طراحی مدل نظاممند ایجاد استراتژیهای اقیانوس آبی در شرکت مادر تخصصی در راستای افزایش سودآوری، کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
4. جهانگیری، روزبه (1389). بررسی چگونگی اجرای استراتژی با رویکرد اقیانوس آبی (مطالعه موردی شرکت تولیدی پوشاک مقدم)، کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور.
5. حمیدیزاده، محمدرضا؛ حاجیکریمی، عباسعلی؛ لطیفی، محمدمهدی (1391). تبیین و ارزیابی موقعیتیابی استراتژیک بنگاههای اقتصادی. مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 9، ص 53-35.
6. سرمد، زهره، بازرگان هرندی، عباس، حجازی، الهه (1377). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
7. کیم، دبلیو چان؛ مابورن، رنه (1387). استراتژی اقیانوس آبی، چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنایی ندارد. علیرضا پور ممتاز، تهران: آسیا.
8. لباف، حسن؛ زمانی قلعه میر زمانی، سمیه؛ فتحی، سعید (1391). تحلیل محتوای استراتژیهای تجاری و اثرات آن بر عملکرد سازمانها، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 9، ص 96-77.
9. لشکری، محمد؛ سامی، ابوالفضل؛ ارشادی، زهرا (1393). ارزیابی استراتژیهای رقابتی و عملکرد سازمانی، مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 17، ص 50-39.
10. Čirjevskis, A., Homenko, G., Lačinova, V. (2011). How to implement blue ocean strategy (bos) in b2b sector. Business, management and education, 9(2): 201–215, ISSN 2029-7491 print / ISSN 2029-6169 online.
11. Düsseldorf, Simon and Wubben, E.F.M (2009). Bringing Blue Ocean Strategy to FMCG Markets, 105 - 118. Retrieval from: http://centmapress.ilb.unibonn.de/ojs/index.php/proceedings/article/viewFile/226/205
12. Kang, Shihan. Li, Duanyang (2013). Blue Ocean strategic planning of acupuncture clinics’ business in Copenhagen-adapt “Jiankang Clinic” as a case study. Master Thesis in Economic and Business Administration, Rosklide University.
13. Kim, W.C. and Mauborgne, R. (2004). Blue ocean strategy. Harvard Business Review, October, pp. 76-84.
14. Kim, W.C. and Mauborgne, R. (2005). Blue Ocean Strategy: from theory to practice. California management review, 47(3). 105-121.
15. Kim, W.C. and Mauborgne, R. (2005). Value innovation: a leap into the blue ocean, Journal of Business Strategy, 26 (4), 22-28.
16. Lindic, J, Bavdaz, M. and Kovacic. H (2012). Higher growth through the Blue Ocean Strategy: Implications for economic policy. Research Policy, 41, 928–938. ISI Database: Science Direct (Elsevier)