1. امینیان ندوشن، مجتبی(1391). عوامل موثر در راهبرد تامین کارکنان(مورد مطالعه: شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش). دانشگاه علامه طباطبایی.
2. آرمسترانگ، مایکل (1381). مدیریت راهبردی منابع انسانی (راهنمای عمل) (ترجمه سید محمد اعرابی و داود ایزدی). چاپ اول ، نشر: دفتر پژوهش های فرهنگی.
3. حمیدی امامی، هادی(1371). طراحی راهبرد های منابع انسانی در جهاد دانشگاهی. دانشگاه علامه طباطبایی.
4. دیوید، فردآر (1380). مدیریت راهبردی (مترجم علی پارسائیان و سید محمد اعرابی). دفتر پژوهشهای فرهنگی.
5. زنگی آبادی، علی، محمدی، جمال و زیرکباش، دیبا. (1385). تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان. مجلهجغرافیاوتوسعه.
6. شمس، عبدالحمید (1382). تدوین راهبرد توسعه معادن ایران (مورد: شرکت ایمپاسکو). مجله مدرس، 3 ،دوره7.
7. لاندی ، اولیو و آلن کاولینگ ( ۱۳۸۶ ). مدیریت راهبردی منابع انسانی( ترجمه:حسین ابطحی ، شمس الله جعفری نیا و دیگران). نشر: موسسهی تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.
8. نوروزی، عمران(1380). تدوین راهبرد منابع انسانی شرکت پتروشیمی بو علی سینا. دانشگاه پیام نورمرکز بین المللی قشم.
9. هانگر، جی. دیوید و ویلن، توماس ال (1381). مدیریتاستراتژیک)ترجمه:سیدمحمد اعرابیوداوودایزدی).نشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
10. هریسون، جفری و کارون، جان (1378). مدیریتاستراتژیک (ترجمه:بهروزقاسمی).نشر: آبتین.
11. Armstrong, M. & Baron, A. (2005). Handbook of Strategic HRM: The Key to Tm Proved Business Performance. CIPD, London.
12. Armstrong, M. (2006). Strategic Human Resource Management: A Guide to Action. London: Kogan page, 4 th Ed.
13. Bamberger, P. A. & Philips; B. (1991). Organizational Environment versus business strategy: Parallel versus conflicting influences on HR strategy. Human Resource management.
14. Bartolomé M. L. & Mercedes, U. G. (2013). Human resource management approaches in Spanish hotels: An introductory analysis. International Journal of Hospitality Management (35), 339-347.
15. Blanchard, B. S. & Fabrycky, W.J. (2010). Systems Engineering and Analysis. 5th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
16. Boxall, P. & Purcell, J. (2003). Strategy and Human Resource Management, Palgrave Macmillan, Basingstoke.
17. Buede, D. M. (2009). The Engineering Design of Systems: Models and Methods. 2nd ed., John Wiley & Sons, New Jersey, USA, 10,477.
18. Cardy, R. & Dobbins, G.H. (2001). Human Resources Mana Gement in a total quality environment: Shifting From a Traditional To a TQHRM Approach. Journal of Quality Management.
19. Chadwick, C., & Cappelli, p. (1999). Alternatives to generic strategy typologies in strategic human resource management, Research in personnel and human resource mangement: Supplement 4. Strategic human resource management in the 21st century. Stamford , CT: JAI Press.
20. Durai, P. (2010). Human Resource Management . Delhi: Pearson Education
21. Dyer, L. & Reeves, T. (1995). Human resource strategies and firm performance: what do know and where do we need to go?. International Journal of Human Resource management, 6(3), 656-70.
22. Ferris G.R., M.M. Arthur, H.M Berkson, D.M Kaplan, G. Harrell-Cook and D.D. Frrink. (1998). Toward a social context theory of the human resource management –organizational effectiveness relationship, Human resource management review 8.
23. Gannon M., Flood P. , Paauwe J.(1999). human resources in the third era. Managing Business Horizons, 42(3).
24. Gerard J. M. & Ciara´n A. O. (2005).The SHEL Model: A Useful Tool for Analyzing and Teaching the Contribution of Human Factors to Medical Error. Academic Medicine, 80(2).
25. Hawkins FW. (1994). Human Factors in flight. Aldershot: Ashgate.
26. Khatri, N. & Budhwar, P. S. (2002). A study of strategic HR issues in an Asian context. Personnel Review, (31)2, 166-188.
27. Kim, W. G. & Cha, Y. (2002). Antecedents and consequences of relationship quality in hotelindustry. International Journal of Hospitality Management, (21), 321-338.
28. Lao, Y.S.(2005). Business Strategy and Performance: The Role of Human Resource Management Control. Personnel Review 34(3), 294-309.
30. Morgan G. (1990). Emerging waves and challenges. The need for new competencies and mindsets; in Henry, J. (Ed.), Creative Management , London: Sage Publications.
31. Paul F. B. & Glenn M. M. (2012). Strategy, human resource management and performance: Sharpening line of sight. Human Resource Management Review,(22), 43-56.
32. Payne, A. (2006). Handbook of CRM, First Edition, England, Butterworth-Heinemann.
33. Truss, C. And Gratton , L. (1994). Strategic Human Resource, Management, the International Journal of HRM.
34. Verdugo, M. & Veerapermal, N. (2009). The employee-customer relationship quality Antecedents and consequences in the hotel industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, (21), 251-274.
35. Wasson, C.S. (2006). System Analysis, Design, and Development Concepts, Principles, and Practices. 1st ed., John Wiley & Sons, New Jersey, 18, 284, 292.
36. Wright, P. M. & Sherman, W. S. (1999). Falling to find fit in strategic human resource management : Theoretical and empirical problems. Research in personnel and human resource mange ment: Supplement 4. Strategic human resource management in the 21st century. Stamford , CT: JAI Press.