1. آذر، عادل، رجبزاده، علی، (1387). تصمیمگیری کاربردی، تهران، انتشارات نگاه دانش.
2. ابوالحسنی، سیدرحیم (1379). جایگاه و نقش تشکلهای کارگری در مدیریت واحدهای تولیدی با تأکید بر موانع نهادینهشدن آنها، تهران: مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، 1379.
3. استونر و فریمن (1375 ). مدیریت، جلد سوم (رهبری و کنترل) ترجمه محمد اعرابی و علی پارسیان، انتشارات مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
4. اکبریه، احمد، خواجهنوری، محسن (1381). سخنرانی درسومین همایش ملی کار (مجموعه مقالات)، تهران.
5. بردبار، غلامرضا (1382). مذاکرات و چانهزنی دستهجمعی کلید توسعه صنعت ایران. مقاله برتر، مجموعه مقالات "سخنرانی" سومین همایش ملّی کار، صفحات 176-180.
6. خبرنامه کار (1379). ماهنامه خبری سال سوم، شماره 21.
7. داناییفرد و دیگران (1387). " روششناسی پژوهشی کمی در مدیریت با رویکردی جامع، تهران: انتشارات دانشگاه.
8. رابینز، استیفن پی (1387). مبانی رفتار سازمانی، ترجمه پارساییان و اعرابی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
9. رنجبری، ابوالفضل (1382). حقوق کار، چاپ پنجم، تهران: انتشارات مجد.
10. زاهدی، شمسالسادات (1377). تشکلهای کارگری و کارفرمایی (بررسی تطبیقی) ، مجموعه متون آموزشی- شماره 20، انتشارات مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.
11. شوئفیله، ریک (1384). هنر و دانش مذاکره، ترجمه علی مستأجران و مسعود راجی، تهران: انتشارات نشر نی، چاپ اول.
12. ظریفی آزاد، اسماعیل (1384)، طرح تحقیقاتی با عنوان بررسی عملکرد مراجع حل اختلاف روش و راهکارهای ارتقا و بهبود آنها، مؤسسهی کار و تأمین اجتماعی ایران.
13. صفائیه، محمدرضا، (1372). تاریخچه مطالعهی کار، صنایع، سال دوم، شماره 1.
14. ظهوری، قاسم (1378). نظریهها و مفاهیم روابط کار، انتشارات برتر.
15. علمیپور، محمد (1385)، بررسی عوامل و موانع مؤثر در شکلگیری مذاکرات و پیمانهای دستهجمعی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی. طرح پژوهشی.
16. فیشر و یوری (1370). اصول و فنون مذاکره، حیدری، مسعود، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
17. محمدکاری، حسین (1374). مذاکرات و پیمانهای دستهجمعی، تهران، وزارت کار و امور اجتماعی.
18. مکلگان و کریستونل (1374). عصر مشارکت، اسلامیه، مصطفی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
19. منشیزاده، گشواد (1377). مجموعه متون آموزشی، شماره 18، انتشارات مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.
20. موغلی، علیرضا (1377). روابط کار در سازمان، انتشارات دانشگاه پیام نور.
21. میدیواینوهارا (1370). پرورش منابع انسانی در شرکتهای ژاپنی، طوسی، محمدعلی، انتشارت مرکز آموزشی مدیریت دولتی.
22. هاشمی، محمّد (1381). تاریخچه و سیر تحوّل حقوق کار، انتشارات مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، تهران: چاپ دوم.
23. نصراصفهانی، علی (1379). مدیریت بحث و گفتگو، نشریه مدیریت و توسعه، شماره 7.
24. کیهاننیا، اصغر (1381). راز موفّقیت در بازار کار، انتشارات مادر، چاپ بیست و یکم، صفحات 261-262.
25. یاوری، خدیجه (1381). بررسی علل تعطیلی و مشکلات 20 واحد صنعتی استان یزد، [پایان نامه کارشناسی]، استاد راهنما: غلامرضا بردبار، دانشگاه یزد.
26. Adler, N, )1991(. International Dimentions of Oganizational Behavior, 2nd Edition. (Boston: pws- kent).
27. Ballot, M, (1992). Labor- Management Relations in a Changing Enviornment (New York: wiley).
28. Bog liani, G,( 1991). Collective Bargaining Patterns in the 1980s, Internatioal Labor Review,P, 8.
29. Dale Youder,( 1972). Personel Management (Englewood cliffs, NJ: prentice Hall).
30. Graham, J. “The Influence of Culture on Business Negotiations,” Journal of International Business Studies, Spring, pp. 81- 96.
31. Johnson, R,( 1994). Negotiation Basics, First Edition, Sage Publications. Management (March 12, 1998): 77.
32. “Number of Major Strilkes and Lock Outs Hit ,New Law in 1997,” BNA Bulletin
33. Schmidt, K, ( 1987). Doing Business in France (Menlo park, CA: SRI International).
34. Walton, R, & Mckersie, B, A (1965). Behavioral Theory of Labor Negotiations: (New York: Mcgraw – Hill).