1. استراس، آنسلم و کوربین، جولیت (1387). اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی، رویه با و شیوه با. ترجمه محمدی، بیوک. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
2. اسکافی، امیررضا (1384). سازمان مبتنی بر نقاط مرجع استراتژیک، پایاننامه کارشناسی ارشد علامه طباطبایی. به راهنمایی اعرابی سید محمد
3. دهقان نبیالله (1388). ارائه الگوی بهتر عملکرد صادراتی. رساله دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی به راهنمایی قاسمی حسن
4. شاه محمدی، مرضیه (1390). امکانسنجی واگذاری مدیریت محیط زیست شهر به شهرداری (نمونه موردی شهر تهران)، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی
5. قربانی زاده، وجه ا... (1384). طراحی و تبیین الگویی هدفمند برای تعیین سطح یادگیرندگی سازمانها. رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس به راهنمایی مشبکی اصغر
6. Bolanos, R., Fontela,E., Nenclares,A., & Pastor, P., (2005). Using interpretive structural modeling in strategic decision-making group. Management Decision, 43,877 -895.
7. Chan. Vanessa, Assessing innovation metrics, http://www.mckinseyquarterly.com
8. Charmaz, K. (2000). grounded theory: objectivist & constructivist methods, sage publication .
9. Concise Oxford English Dictionary (11th ed), (2004). Oxford University Pub
10. Druker. P, (1985). Innovation and Entrepreneurship. New Yore, Harper & Row Published
11. Jacqueline. F. & Wladimir, S. (2008). Grounded Theory Method in Management Research: Users Perspectives. Organizational Research Methods, 11: 430 originally published online 8 August 2007
12. Goold, M., Campbell, A., & Alexander. M. (1994). Corporate level strategy: Creating Value in the Multibusiness Company, New York: John Whiley & Son
13. Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1989). Strategic Intent. Harvard Business Review 67(3).
14. Hanafizade, P., Moayer, S & Rezaei, M. (2006). Defining CSFs for Information system strategic planning in holding companies: A case study of an Iranian Managerial holding Company, Journal Of Information Technology Case and Application Research, 10( 1). Pg. 7.
15. Hanafizade, P., & Moayer, S. (2008). A methodology ti define strategic process in organizations: An exploration study in managerial holding companies. Business Process Management Journal, 14(2).
16. Hoberman, A.M., & Miles, M.B. (2002). the qualitative researchers companion, sage publication.
17. Hom, P.W & kinicki, A.J (2001). toward a greater understanding of how dissatisfaction Drives employee turnover. academy of management journal
18. Kendra, K., & taplin, L.J. (2004). Project success: a cultural framework, Project management journal, 35.
19. Markides. C, (2000). All the right moves - A guide to crafting breakthrough strategy. London, Harvard Business School Press
20. Organization and Economic Co-operation and Development, (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی), 2005, Annual report
21. US Department of Energy, (1993). Public Utility holding Company Act of 1935: 1935-1992. US Department of Energy. Washington DC. 20585
22. https://www.myninesigma.com/oisurvey/start.aspx