1. امیرخانی، ط؛ و آغاز، ع. (1390). تأثیر ادراک کارکنان از عدالت سازمانی بر هویتسازمانی آنان (موردمطالعه: دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس در شهر تهران). دانشور رفتار مدیریت و پیشرفت، 18(50): 245-262.
2. حسینی نسب، د. خدیوی، آ؛ و هیکل آبادی، ز. (1388). بررسی وضعیت هوش هیجانی و خادمیت مدیران مدارس متوسطه شهرستان تبریز. زن و مطالعات خانواده، 2(6): 51-65.
3. خسروی و. نعمانی، ع؛ و نیسی، ع. (1389). بررسی رابطه هویتسازمانی، انگیزش کار راهه و مالکیت روانشناختی با اشتیاق شغلی در کارکنان یک شرکت صنعتی. دومین کنگره دوسالانه روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران.
4. دیوید، ف. آ. (1389). مدیریت راهبردی. ترجمه اعرابی و پارسائیان. تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
5. رحیم نیا، ف؛ و نیکخواه فرخانی، ز. (1390). تأثیر جو اخلاقی سازمان بر هویتسازمانی و تمایل به ترک خدمت فروشندگان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 6(4): 1-11.
6. سیدجوادین، س. ر. نرگسیان، ع؛ و بابا شاهی، ج. (1389). بررسی رابطه میان عجین شدن باکار بر ویژگیهای رفتاری. چشمانداز مدیریت دولتی، 3: 47-62.
7. قلی پور، آ. اصغری صارم، ع؛ و امانی ساری بگلو، ج. (1391). محیطهای حامی استقلال و عجین شدن با شغل در میان کارمندان دانشگاه تهران: نقش واسطهای نیازهای روانی اساسی. پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 2(1): 91-112.
8. نعمانی، ع. پیریایی، ص. (1390). رابطه ابعاد انگیزش شغلی خود تعیینکنندگی با اشتیاق شغلی در کارکنان شرکت ذوبآهن اصفهان. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. 3(9): 23-41.
9. نعمانی، ع. تقی پور، آ. نیسی، ع. (1390). رابطه فرهنگسازمانی با انگیزش شغلی، اشتیاق شغلی و رفتارهای نوآورانه با میانجیگری توانمندسازی روانشناختی. مجله علوم رفتاری؛ 5(4): 333-325.
10. هومن، حیدر علی، (1387)، مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل، چاپ دوم، تهران، انتشارات سمت.
11. Albert, S. & Whetten, D. A. (1985). Organizational identity. Research in Organizational Behavior, 7: 263-295.
12. Ashforth, B. E. & Mael, F. (1989). Social identity theory and the organization. Academy of Management Review, 14: 20-39.
13. Bass, B, M. (1985). Leadership and periormance beyond expectations. New York: The Free Press; Yukl, G. 1994. Leadership in organizations, 3' ed. Toronto: Prentice Hall.
14. Byrne, B. M. (2010). Structural Equation Modeling with AMOS Basic Concepts, Applications, and Programming. New York: Taylor and Francis Group.
15. Cheney, G (1983). On the various and changing meaning of organizational membership: A field study of organizational identification. Communication Monographs, 50: 342-362.
16. Christenden. (1997). making strategy: learning by doing. Harvard business review, 75(6):141-156.
17. De Cremer, D. (2006). Journal of management psychologie. Brad. Bradford: 20: 1-2, 4, 10.
18. Dutton, J. E. Dukerich, J. M. & Harquail, C. V. (1994). Organizational images and member identification. Administrative Science Quarterly, 39: 239-263.
19. Elddestona, K. A. & Kellermanns, F. W. (2007). Destructive and productive family relationships: A stewardship theory perspective, Journal of Business Venturing, 22: 545–565.
20. Elenkov, D.S. Judge, W. & Wright, P. 2005. Strategic leadership and executive innovation influence: an international multi-cluster comparative study. Strategic Management Journal, 26: 665–682.
21. Elsbach, K.D. & Bhattacharya, C.B. (2001). Defining who you are by what you are not: Organizational disidentification and the national rifle association. Organization Science, 12: 393-414.
22. Fernandes, V. (2012). (Re) discovering the PLS approach in management science. Management; 15(1): 101-123.
23. Graham, J.W. (1991). Servant leadership in organizations: inspirational and moral. Leadership quarterly, 2:105-119.
24. Guarana, C.L.O. (2010). The Moderator effect of Organizational Identification on the relationship between Work Context and Workforce Engagement/Burnout. Unpublished, The Ohio State University, United States, Ohio.
25. Hambrick, D. C. & Mason, P. (1984). Upper echelons: The organization as a reflection of its top managers. Academy of Management Review, 9, 193-206.
26. Harris, E. & Cameron, E. (2005). Multiple Dimensions of Organizational Identification and Commitment as Predictor of turnover Intentions and psychological Well-being. Canadian Journal of Behavioural Science, 37(3): 159-169.
27. Hornsey, M. J. & Hogg, M. A. (2000). Assimilation and diversity: An integrative model of subgroup relations. Personality and Social Psychology Review, 4: 143-156.
28. Hulland, J. (1999). "Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: a review of four recent studies", Strategic Management Journal 20(2):195-204.
29. Ireland, R. D. & Hitt, M. A. (1999). Achieving and maintaining strategic competitiveness in the 21st century: The role of strategic leadership. Academy of Management Executive, 13: 43-57.
30. Lear, L. W. (2012). The relationship between strategic leadership and strategic alignment in high-performing companies in South Africa, submitted in accordance with the requirements for the degree of Doctor of Business leadership, South Africa: University of South Africa.
31. Lewis, P. & Jacobs, T. O. (1992). Individual differences in strategic leadership capacity: A constructive/developmental view. In R. L. Phillips & J. G. Hunt (Eds.), Strategic leadership: A multi-organizational level perspective; 119-138.
32. Maslach, C. Schaufelli, W.B. & Leiter, M.P. (2001). Early predictors of job burnout and engagement. Annual Review of Psychology, 52.
33. Mayers, K & Oetzel, J. G. (2003). Exploring the dimension of organization assimilation: Creating and validating a measure. Communication Quarterly, 51 (4), 438-58.
34. Neuman, y. & Neuman, e. (1999). The president and the college bottom line: the role of strategic leadership styles. The international journal of educational management, 13(2): 73.
35. Phillips, R & Roper, O. (2009). A Framework for talent management in real estate. Journal of Corporate Real Estate. 11(1): 7-16.
36. Phipps, K. A. Burbach, M. E. (2010). Strategic Leadership in the Nonprofit Sector: Opportunities for Research. Institute of Behavioral and Applied Management.
38. Salanova, M. Agut, S. & Peiro, J. M. (2005). Linking organizational resources and work engagement to employee performance and customer loyalty: the mediation of service climate. Journal of Applied Psychology, 90: 1217-1227.
39. Solano, B. R. (2009). Organizational Politics, Personality and Willingness to Share Knowledge: The Mediational Role of Employee Engagement, in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree Doctor of Philosophy in Industrial/Organizational Psychology, San Diego: Alliant international University.
40. Van Knippenberg. D. and Van schie. E. C. M (2000). Foci and Correlates of Organizational identification", Journal of Occupational & Organizational psychology, 73: 137 48.
41. Voss, Z. G. Cable, D. M. & Voss, G. B. (2006). Organizational Identity and Firm Performance: What Happens When Leaders Disagree About “Who We Are? Organization Science; 17(6), 741–755.
42. Wan Huggins, V. N. Riordan. C. M. & Griffeth, R. W. (1998). The development and longitudinal test of model of organizational identification. Journal of Applied Social Psychology, 28, 724 749.