1. امیری، محمد اصغر؛ خامسان، احمد؛ و آیتی، محسن (1390). شرافت علمی در نظام آموزش عالی: مقایسه تطبیقی دانشگاههای منتخب آمریکا، بریتانیا و ایران. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شماره 4: 14-1.
2. بیک زاد، جعفر؛ صادقی، محمد؛ و ابراهیم، پورداوود (1391). تأثیر عوامل سازمانی بر رشد اخلاق حرفهای کارکنان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 7(2)، 9-1.
3. جعفری، محمدتقی (1381). فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو (چاپ سوم). تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
4. چاوش باشی، فرزانه (1389). درآمدی بر مسئولیت اجتماعی در سطح سازمان. پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمانها (2). تهران: معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی/ گروه پژوهشی مدیریت، آموزش و منابع انسانی، مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام. شماره 60: 35-54.
5. زاگال، هکتور؛ و گالیندو، خوزه (1386). داوریاخلاقی؛فلسفهاخلاقچیست؟، (ترجمه حیدری علی احمد). تهران: حکمت، چاپ اول.
6. رسولی، اسحاق. (1389). مسئولیت اجتماعی شرکتهای صنعتی و تجاری در حفاظت ازمحیط زیست. پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمانها (2). تهران: معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی/ گروه پژوهشی مدیریت، آموزش و منابع انسانی، مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام. شماره 60: 98-55.
7. صالحی امیری، سید رضا؛ و مطهری نژاد، سید مجید (1389). مسئولیت اجتماعی شرکتها و ذی نفعان. پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمانها (2). تهران: معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی/ گروه پژوهشی مدیریت، آموزش و منابع انسانی، مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام. شماره 60: 124-99.
8. صالح نیا، منیره؛ و الله توکلی، زینب (1388). اخلاق سازمانی با تأکید بر منشور اخلاقی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شماره 4-3: 78-66.
9. کاووسی، اسماعیل؛ و چاوش باشی، فرزانه (1389). طراحی راهبردهای پایدار در راستای ایجاد مسئولیت اجتماعی. پژوهشنامه مسئولیت اجتماعی سازمانها (2). تهران: معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی/ گروه پژوهشی مدیریت، آموزش و منابع انسانی، مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام. شماره 60: 34-9.
10. فرامرز قراملکی، احد (1385). اخلاقحرفهای. قم: نشر مجنون.
11. گری، پائول (1391). راهنمای مدیران در تصمیمگیری درباره سیستمهای اطلاعاتی، (ترجمه مهرداد مدهوشی). مازندران: انتشارات دانشگاه مازندران.
12. مدهوشی، مهرداد؛ و باروج، سمانه (1391). اهمیت اخلاق کسبوکار و مسئولیت اجتماعی در سازمان. اثر ارائهشده در نخستین همایش ملی تازههای مدیریت دانش، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان.
13. مرتضوی، سعید؛ پورآزاد، ناصر؛ امیر رضوی، پگاه؛ و صادقی مقدم، معصومه (1389). بررسی نقش تعدیل گری متغیر اهمیت مسئولیت اجتماعی بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تعهد سازمانی؛ نمونه مورد مطالعه: شرکتهای صنایع غذایی شهر مشهد. فصلنامه علوم اجتماعی، 7(2)، 217-193.
14. مشبکی، اصغر؛ و خلیلی شجاعی، وهاب (1389). بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مسئولیت اجتماعی سازمانها. (CSR) جامعهشناسی کاربردی، 21(4): 56-37.
15. Abuznaid, S. A. (2009). Business ethics in Islam: the glaring gap in practice. International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 2(4), 278-288.
16. Barone, M. J., Miyazaki, A. D., & Taylor, K. A. (2000). The Influence of Cause-Related Marketing on Consumer Choice: Does One Good Turn Deserve Another?. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 248-262.
17. Brammer, S., Millington, A., Rayton, B. (2007): The Contribution of Corporate Social Responsibility to Organizational Commitment. Int. Journal of Human Resource Management, 18, 1701-1719.,
18. Campbell, A., Gillett, G., & Jones, G. (2001). Medical ethics: the Geneva Convention Code of Medical Ethics. UK: Oxford University Press.
19. Canadian Federation for the Humanities and Social Sciences, the Subcommittee on Research Ethics and Scholarly Integrity. (2006). The Statement on Research Ethics and Scholarly Integrity.
20. Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business & society, 38(3), 268-295.
21. Chu, H., Hwang, G. J. (2008). A Delphi-based approach to developing expert systems with the cooperation of multiple experts. Expert Systems with Applications, 34(4), 2826- 2840.
22. Cornick, P. (2006). Nitric oxide education survey: use of a Delphi survey to produce guidelines for training neonatal nurses to work with inhaled nitric oxide. Journal of Neonatal Nursing, 12(2), 62-68.
23. DeGroot, T., Kiker, D. S., & Cross, T. C. (2000). A Meta-Analysis to Review Organizational Outcomes Related to Charismatic Leadership. Canadian Journal of AdministrativeSciences, 17, 356-371.
24. Denison, D. (2000). Organizational Culture and Corporate Social Responsibility: Can it be a key lever for Driving Organizational Chang? International Institute for Management Development, Denison@imd. Chapter2.
25. Fisher, C. B. (2003). Developing a Code of Ethics for Academics Commentary on ‘Ethics for All: Differences Across Scientific Society Codes’ (Bullock and Panicker). Science and EngineeringEthics, 9(2), 171-179.
26. Fleming, M. (2002). What is safety culture? Rail way safety ever green House. From http://www.google.com \rwf\.
27. Fry, M., Burr, G. (2001). Using the Delphi technique to design a self-reporting triage survey tool. Accident and Emergency Nursing, 9(4), 235-241.
28.
Marakas, G., & O'Brien, J. (2012).
Introduction to Information Systems (16th ed.). McGraw-Hill/Irwin.
29. Milne, G. R. (2000). Privacy and Ethical Issues in Database/Interactive Marketing and Public Policy: A Research Framework and Overview of the Special Issue. Journal of Public Policy & Marketing, 19(1), 1-6.
30. Ozar, D., Berg, J., Werhane, p., & Emaruel, L. (2000). Organizational ethics in Health Care: Toward a Model for Ethical Decision Making by Provider Organizations. Institute for Ethics National Working Group Report. American Medical Association.
31. Peterson, D. K. (2004). The Relationship between Perceptions of Corporate Citizenship and Organizational Commitment. Journal of Business & Society, 43(3), 296–319.
32. Powell, C. (2003). The Delphi technique: myths and realities. Journal of Advanced Nursing, 41(4), 376-382.
33. Robins, S., & Coulter, M. (2007). Management (9th ed.), Prentice Hall.
34. Takala, T., & Pallab, P. (2000). Individual, Collective and Social Responsibility of the Firm. Business Ethics: A European Review, 9(2), 109-118.
35. Williams, R. J., & Barrett, J. D. (2000). Corporate Philanthropy, Criminal Activity and Firm Reputation: “is there a Link?. Journal of Business Ethics, 26(4), 341-350.
36. Zairi, M., & Peters, J. (2002). The Impact of Social Responsibility on Business Performance. Managerial Auditing Journal, 17(4), 174-178.