1. اسدزاده، ناصر (1388). بررسی رابطۀ خلاقیّت با اثربخشی آموزشی- پژوهشی اعضای هیئت علمی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
2. امیدی، علیرضا؛ تندنویس، فریدون؛ مظفری، سید امیر احمد (1391). ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در برخی سازمانهای ورزشی ایران، دو فصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال دوم، شماره 4.
3. امینبیدختی، اکبر؛ قربانی، مهتاب (1394). نقشه ارتقا اثربخشی مدیران با بهرهگیری از هوش معنوی و اخلاق حرفهای. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال ششم، شماره 23: 137-160.
4. حیدرپور، فرزانه؛ لشکری، زهرا؛ صمدی، حجت (1392). عوامل اقتضایی موثر بر طراحی موفق سیستمهای اطلاعاتی حسابداری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
5. دفت، ریچارد ال (1390). مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
6. رحیمی، غلامرضا؛ نوروزی، محمدرضا؛ سریع القلم، نرگس (1391). بررسی رابطه هوش چندگانه مدیران با اثربخشی سازمانی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، فصلنامه مدیریت، سال نهم، شماره 25.
7. سید نقوی، میر علی؛ نریمانی، مهدی؛ غلام حسینی، حسین (1389)، فرهنگ و استراتژی و تاثیر آن بر اثربخشی سازمانی: با نگاهی بر مدیریت دانش، چشمانداز مدیریت دولتی، شماره1، 24-9.
8. سیفی سالدهی، محمدهادی؛ کوزهچیان، هاشم؛ احسانی، محمد (1391). تأثیر ساختار کارآفرینانه بر اثربخشی سازمانی در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 13، 236-215.
9. طالقانی، م. و فیض، م. (1390). رابطه عدالت سازمانی با اثر بخشی سازمان بازرگانی استان گیلان. بررسیهای بازرگانی. 6(1)، 60–70.
10. عبدی، ح.، رمضانینژاد، ر.، یوسفی، ب.، سجادی، س. و ملکخلاق، ا. (1390). طراحی مدل اثربخشی سازمانی فدراسیونهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران براساس رویکرد ارزش رقابتی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1(7)، 15–30.
11. کرم دخت، رقیه (1390). بررسی رابطه بین اخلاق سازمانی مدیران و اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه شهرستان بابلسر، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال پنجم، شماره1، 126- 115.
12. کوزهچیان، ه.، احسانی، م.، سیفیسالدهی، م.، سلیمانیکشایه، س. و رضایی، ش. (1389). رابطه بین ساختار کارآفرینانه و اثربخشی سازمانی در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی. (6)، 5–28.
13. گوئلکهن (1377). مدلی چهار وجهی در تعیین اثربخشی سازمانی یک روششناسی علمی برای محاسبه اثربخشی سیستمها. مطالعات مدیریت بهبود و تحول. 1(6)، 49–74.
14. محرابی، جواد؛ رهنما، افشین؛ درستی، علی؛ علایی، عباس (1391). بررسی رابطه بین خلاقیت و اثربخشی سازمانی، فصلنامه علوم رفتاری، دوره 4، شماره 11، 43- 60.
15. ملاحسینی، علی؛ ارسلان، احسان (1388). بررسی رابطه توانمندسازی کارکنان و اثربخشی سازمانی در ادارات و سازمانهای دولتی شهرستان رفسنجان، مجله توسعه و سرمایه، سال دوم، شماره 4، 140-117.
16. مودب، ندا؛ محمدی، الهه؛ کشتکاران، ویدا (1392). رابطه بین اثربخشی سازمانی و موضع کنترل مدیران حوزه ستادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1389، مجله علمی علوم پزشکی صدرا، دوره 1، شماره2، 94-87.
17. میرسپاسی، ن. و گودرزوندچگینی، م. (1382). مطالعه رابطه بین محیط، ساختار سازمانی و اثربخشی سازمانی شهرداریها و ارائه الگوی پیشنهادی. مدیریت شهری. 1(4)، 56–63.
18. ناصری، ج. (1383). تأثیر نابهنگامی، در کارایی و اثربخشی سازمان. تعاون. 10(1)، 65–69.
19. نایبزاده، شهناز؛ سهیلی، محمد (1392). بررسی رابطه عوامل اقتضائی موثر بر اطلاعات سرمایه فکری داخلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، دانشکده حسابداری و مدیریت.
20. نیکپور، امین؛ منظری توکلی، علیرضا؛ رجائینژاد، مهدی (1391). بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی کارکنان و اثربخشی سازمانی در سازمانهای دولتی شهر کرمان، فرایند مدیریت توسعه، دوره 25، شماره 3.
21. هرسی و بلانچارد، ک.، (1370). مدیریت رفتار سازمانی: کاربرد منابع انسانی، مترجم: علاقهبند، تهران: انتشارات امیر کبیر.
22. هوی و میسکل (1382). تئوری و تحقیق و عمل در مدیریت آموزشی، ترجمه میر محمد سید عباسزاده، انتشارات دانشگاه ارومیه چاپ چهارم.
23. Aydin, B., & Ceylan, A. (2009). Does organizational learning capacity impact on organizational effectiveness? Development and Learning in Organizations, 23(3), 21-23.
24. Bergeron, F., Raymond, L. & Rivard, S. (2001). Fit in strategic information technology management research: an empirical comparison of perspectives. Omega, 29, 113-219.
25. Chenhall, R. H. (2003). Management Control Systems Design Within its Organisational Context: Findings from Contingency-Based Research and Directions for the Future.Accounting, Organisations and Society, 28, 2 – 3: 127-168.
26. Donaldson, L., (2001). The Contingency Theory of Organizations. Sage, Thousand Oaks, CA.
27. Drazin, R., Van de Ven, A.H., (1985). Alternative forms of fit in contingency theory. Admin. Sci. Quart. 30, 514–539.
28. Ginsberg, A., Venkatraman, N., (1985). Contingency perspectives of organizational strategy: a critical review of the empirical research. Acad. Manage. Rev. 10, 3421–3434.
29. Goudarzvand Chegini, Mehrdad, Yousefi, Samin and Rastad Shabnam (2013). Competitive Study of Effects about Dimensions of Organizational Structure on Productivity. Journal of Basic and Applied Scientific Research, ISSN 2090-4304, 3(4). 318-326.
30. Hofer, C.W., (1975). Toward a contingency theory of business strategy. Acad. Manage. J. 18, 784–810.
31. Katsikea, E., Theodosiou, M., Perdikis, N., Kehagias, J (2011). The effects of organizational structure and job characteristics on export sales managers’ job satisfaction and organizational commitment, Journal of World Business, 46, 221-223.
32. Kim, J.H., Kim, C.S, Kim, J.M (2011). Analysis of the effect of leadership and organizational culture on the organizational effectiveness of radiological technologist’s working environments, Journal of Radiography, 17, 201-206.
33. Kirkpatrick, S.A. & Locke, E.A. (1991). Leadership: do traits matter?, Academy of Management Executive, 5(2), 48-60.
34. Lakshman. C. (2009). Organizational knowledge leadership: An empirical examination of knowledge management by top executive leaders, Leadership & Organization Development Journal, 30(4), 338 ˚ 364.
35. Lau, Antonio K.W. (2014). Influence of contingent factors on the perceived level of supplier integration: A contingency perspective, J. Eng. Technol. Manage. 33, 210–242.
36. Luthans, F., Steward, T.I., (1977). A general contingency theory of management. Acad. Manage. Rev. 2 (April (2)), 181–195.
37. Manzoor, Q. A. (2011). Impact of Employees Motivation on Organizational. Effectiveness. Business Management and Strategy .3(1), 1-12.
38. Marjani, A. B., Soheilipour. M. (2012). The Relationship between Organizational Intelligence and Staff Performance Based on the Model of Karl Albrecht. International Journal of Business and Social Science, 3(4), 152-158.
39. McMaster, M. D. (1996). The intelligence advantage: Organizing for complexity. Newton, MA: Butterworth-Heinemann.
40 .Millar, S. J. (2003) The relationship of some organisational factors to information systems effectiveness: a contingency analysis of Egyptian data. Journal of Global Information Management.
41. Qiu, J., Lin, z (2011). A framework for exploring organizational structure in dynamic social networks, Jornal of Decision Support Systems, 51, 760-771.
42. Reid, Gavin C. Julia A. and Smith, (2000) The Impact of Contingencies on Management Accounting System Development, Management Accounting Research, 11, 427-450
43. Robbins, Stephen P., (2005). Organization Theory 2nd ed, New Jerssy, Prentice-Hall. 28.
44. Sharma, M., Kaur, G. (2011). Workplace Empowerment and Organizational Effectiveness. Academy of Banking Studies Journal, 10, 105-120.
45. Shiva, M., Damodar, S. (2012). Transformational Leadership, Organizational Culture, Organizational Effectiveness, and Programme Outcomes in Non-Governmental Organizations. Social Services and Welfare, 23, 684-710.
46. Uhl-Bien, M., Marion, R., & McKelvey, B. (2007). Complexity leadership theory: Shifting leadership from the industrial age to the knowledge age. Leadership Quarterly, 18, 298−318.
47. Zheng ,Wei (2005). The impact of organizational culture, structure, and strategy on knowledge management effectiveness and organizational effectiveness, University of Minnesota.