1. ابطحینیا، عاطفه؛ میرکاظمی، سیده عذری و کشتیدار، محمد (1392). بهکارگیری رویکرد BSC جهت ارزیابی عملکرد ادارههای تربیت بدنی دانشگاههای کشور، فصلنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. سال چهارم. شماره 7. پیاپی23. 150-136
2. احمدوند، علی محمد؛ جهانشاهی، حسن، تربتی، امیر، آرمان مهر، مسلم (1390). طراحی نقشه راهبرد با استفاده از نگاشتهای ادراکی فازی. توسعه انسانی پلیس. شماره39. 35-54.
3. اکبریان، مجتبی.، نجفی،سید اسماعیل (1393).ترسیم نقشه استراتژی در کارت امتیازی متوازن با استفاده از روش دیمتل. فصلنامهعلمیپژوهشیمطالعاتمدیریتصنعتی،سالدوازدهم،شماره34، 154-133.
4. الوانی، سید مهدی (1385). مدیریت عمومی (ویراست سوم). تهران: نشر نی.
5. الوانی، سید مهدی؛ هاشمیان، سید محمدحسین و بهمنی، محمدرضا (1388). اجراء و ارزیابی سیاستها در سازمانهای دولتی با بهرهگیری از الگوی مدیریت متوازن سیاستها (BSC). مطالعه موردی: دفتر تبلیغات اسلامی. اندیشه مدیریت، سال سوم. شماره اول. 5-34.
6. ایرانزاده، سلیمان؛ برقی، امیر (1388). ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن. مجله مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. سال چهارم. شماره 8. 68-86.
7. تیموری، محمدجواد (1393). روششناسی تدوین برنامه عملیاتی سازمانهای پژوهشی؛ مطالعه موردی، تدوین برنامه عملیاتی مؤسسه پژوهشهای برنامهریزی و اقتصاد کشاورزی. نگرشراهبردیی، سالاول - شماره4، 118- 149.
8. جاسبی، جواد؛ محمد نژاد، فرشید (1391). مدلسازی روابط علت و معلولی نقشه استراتژی با استفاده از تکنیک دیمتل (مورد کاوری شرکت سایپا یدک). آیندهپژوهی مدیریت. شماره 1. پیاپی 1 .47-62.
9. جعفریان، مهدی؛ خیرخواه، امیر سامان (1391). ارائه رویه نظامند انتخاب مشاور با هدف تدوین برنامه استرتژیک در مدیریت شهری (مورد مطالعه: سازمان زیبا سازی شهر تهران)، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره اول، 15- 36.
10. حسن بیگی، ابراهیم (1390). مدیریت راهبردی. تهران انتشارات سمت.
11. رحمانی، کمالالدین؛ بهلولی، نادر و صادقزاده، بهروز (1391). توسعه مدل ریاضی گسترش عملکرد کیفیت(QFD) با رویکرد فازی. فراسوی مدیریت، سال پنجم، شماره 20، 7-34.
12. رمضانی، اعظم؛ شهسواری پور، ناصر و هادوینژاد، مصطفی (1393). تهیه نقشه راهبرد و کارت ارزیابی متوازن برای معاونت اموزشی دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه ولیعصر (عج).
13. سنایی، علی (1392). پیادهسازی نقشه استراتژیک در شهرداریها (نمونه موردی: شهرداری منطقه یک تبریز). اولین کنگره تخصصی مدیریت شهری و شوراهای شهر.
14. صفادل، علی؛ درودیان، حسین و منصوری، علیرضا (1387). استفاده از مهندسی ارزش در نقشه استراتژی سازمان جهت شناخت بهتر ارزشها. سومین کنفرانس ملی مهندسی ارزش. 1-10.
15. صفری، حسین؛ خانمحمدی، احسان (1393). ترسیم نقشه استراتژی با در نظر گرفتن نوع نگرش و میزان اطمینان تصمیمگیرندگان با استفاده از تکنیک (DEMATEL). نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا. سال دوازدهم. شماره37. 51-68.
16. صلواتی، عادل؛ ویسی، حاجی، خزدوزی، بیژن و حسنی، کاوه (1391). ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس کارت امتیازات متوازن. فصلنامه مدیریت و توسعه، دوره 25، شماره 3، پیاپی 81، 25- 47.
17. طبری، مجتبی؛ آراسته، فرزاد (1387). ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازات متوازن. فصلنامه مدیریت، سال پنجم، شماره 12، 12-20.
18. عالم تبریز، اکبر؛ محمدی، امیر سالار و پیشوایی، میر سامان (1392). ارزیابی پایداری صنعت معدن با رویکرد کارت امتیازات متوازن- تحلیل سلسله مراتبی ) (BSC- AHP، فلصنامه علمی پژوهشی مطالعات صنعتی، سال 11، شماره 28، 21 – 40.
19. عاملی، فاطمه، الوندی، محسن (1367). مورد کاوی نتایج حاصل از پیادهسازی نقشه استراتژی کارت امتیازات در دو سازمان ایرانی. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، 1-8.
20. عربمازار، علی؛ حسینی، میرزا حسن و شفیغی، زینب (1388). ارزیابی عملکرد امور مالیاتی شهر تهران بر اساس مدل کارت امتیازات متوازن (BSC). فصلنامه تخصصی مالیات،دوره جدید، شماره 4، 9-30.
21. قادری، اقبال و همکاران (1393). تدوین و ارزیابی نقشه استراتژیک. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره 19: 195-236.
22. کاپلان، رابرت؛ نورتون، دیوید پی (1379). اگر با استراتژی خود مشکل دارید، آن را ترسیم کنید، ترجمه حسین حسینیان، ماهانه گزیده مدیریت. شماره 3. 85-92 .
23. کاپلان، رابرت؛ نورتون، دیوید (1384). نقشه استراتژی تبدیل دارائی نامشهود به پیامدهای مشهود. ترجمه حسین اکبری، مسعود سلطانی و امیر ملکی، تهران، آسیا.
24. کردستانی، غلامرضا؛ قاسمی، مژده (1393). طراحی چارچوب ارزیابی متوازن براساس رویکردترکیبی نمودار علت و معلولی، مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) و فرایند تحلیل شبکهای (ANP). مدیریت صنعتی،دوره 6،شماره3، 573-590.
25. گودرزوند چگینی، مهرداد؛ رضایی کلید بری، حمید رضا و طالشی، مرتضی (1393). مدلسازی و نظرسنجی راهبردها با استفاده از تحلیل شبکهای فازی مبتن. پژوهشنامه مالیات، شماره72، 37-62.
26. محمد فام، ایرج (1387). ایمنی مبتنی بر مدیریت استراتژیک: چرا و چگونه؟. فصلنامه سلامت کار در ایران، دوره 5، شمارههای 1و 2، 1- 5.
27. مقبل با عرض، عباس؛ امینی، محمدرضا، خسروانیان، حمیدرضا و یارجانی، حامد (1392). تدوین استراتژی عملیاتی تولید سه مرحلهای بر اساس مدل میلتنبرگ (مورد مطالعه: یک شرکت آب معدنی). فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی، دانشکده آزاد اسلامی واحد سنندج، سال هشتم، شماره 23، 109-130.
28. نورایی،محمود؛ علائی، هوشنگ (1390). ارزیابی عملکرد امور مالیاتی استان زنجان بر اساس مدل کارت امتیازات متوازن. مطالعات کمی در مدیریت،سال دوم،شماره، دوم، 123-97.
29. هانگر، دیوید.، ویلن، توماس ال (1381). مبانی مدیریت استراتژیک. ترجمه داوود ایزدی و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
30. Armitage, H. M., & Scholey, C. (2006). Using Strategy Maps to Drive Performance: CMA Canada.
31. Bontis, N., Wu, S., & Wu, A. (2005). The integration between balanced scorecard and intellectual capital. Journal of Intellectual Capital, 6(2), 267-284.
32. Dror, S., & Barad, M. (2006). Enhancing control charts to validate strategy maps. Quality Technology and Quantitative Management, 3(4), 529-541.
33. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (1996). The balanced scorecard: translating strategy into action: Harvard Business Press.
34. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2001). Transforming the balanced scorecard from performance measurement to strategic management: Part I. Accounting horizons, 15(1), 87-104.
35. Kim, C.-S., & Davidson, L. F. (2004). The effects of IT expenditures on banks' business performance: Using a balanced scorecard approach. Managerial Finance, 30(6), 28-45.
36. Ling Sim, K., & Chye Koh, H. (2001). Balanced scorecard: a rising trend in strategic performance measurement. Measuring Business Excellence, 5(2), 18-27.
37. Papalexandris, A., Ioannou, G., & Prastacos, G. P. (2004). Implementing the balanced scorecard in Greece: a software firm’s experience. Long Range Planning, 37(4), 351-366.
38. Rompho, N. (2012). An experiment in the usefulness of a strategy map. Measuring Business Excellence, 16(2), 55-69.