1. باباییان، علی؛ زندی، فیروز (1393). نقش اجرای قرارداد روانشناختی بر فرسودگی شغلی. مطالعات مدیریت بهبود و تحول. دوره 23. شماره 75. 97-114
2.بامبرگر، پیتر؛ مشولم، ایلن (1381). استراتژی منابع انسانی تدوین، اجرا، اثر. علی پارسائیان، محمد اعرابی. تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
3. رابینز،استیفن؛ جاج، تیموتی (1389). رفتار سازمانی (جلد اول). مهدی زارع.چاپ دوم. تهران. انتشارات نص. 411.
4. حسنپور، اکبر؛ عباسی، طیبه (1392). مدیریت منابع انسانی پیشرفته، جلد دوم. تهران. یکان.280.
5. حنفیزاده، پیام؛ زارع روسان، احد (1390). بررسی آمادگی سازمانی جهت پیادهسازی سیستمERP بر مبنای مدل 7اس مککنزی.
6. مقدم، جهانگیر (1391). رابطه بین رهبری اخلاقی با پایبندی به قراردادهای روانشناختی و رفتارهای شهروندی سازمانی در تعاونیهای مصرف کارمندی و کارگری استان اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی صنعتی و سازمانی دانشگاه آزاد خوراسگان.
7. مهداد. ع. احمدپور. س. گل پرور. م (1392). رابطه چندگانه عدالت سازمانی ادراک شده و پایبندی به قراردادهای روانشناختی با رفتارهای شهروندی سازمانی. مدیریت بهرهوری. شماره 26. 125-146.
8. Chapman . Alena. (2010). psychological contracts theory. Businessballs.com/psychological contracts theory.
9. Christensen, R. K. and Gaze lee, B. (2008). Capacity for public administration: analysis of meaning and measurement. Public Admin. Dev., 28: 265–279.
10. Connolly. Lukas. (2002). Strengthening Nonprofit Performance: A Funders Guide to Capacity Building. Wilder Publishing Center.160.
11. Conway. N. Bruner. B (2002). Full-Time versus Part-Time Employees: Understanding the Links between Work Status, the Psychological Contract, and Attitudes. Journal of Vocational Behavior. 61, Issue 2, 279–301.
12. Gurgaon, J. J. (1981). Consideration of Local- Government Capacity. Public Administration Review 41(6): 649-658.
13. Goodman, R. M., M. A. Spears, et al. (1998). Identifying and defining the dimensions of community capacity to provide a basis for measurement. Health Education & Behavior. 25(3): 258-278.
14. Goold. L. Britton. B. (2000). Strenghening Organization North and South. Intrac.Oxford.uk. 43.
15. Hall. Richard. (2009). Psychological Contracts: why do they matter? Associate Professor in Work and Organisational Studies. University of Sydney.
16. Higgins. J. M. (2005). The eight ‘S’s of Successful Strategy Execution. Journal of Change Management. 5(1).
17. Ingraham, P. W., P. G. Joyce, et al. (2003). Governance Performance: Why Management Matters. Baltimore, MD, the John Hopkins University Press.
18. Kiesinger, P. (2002). Organizational capacity and organizational effectiveness among street-level food assistance programs. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 31(1): 115-130.
19. Liao-Troth. M. (2005). Are They Here for the Long Haul? The Effects of Functional Motives and Personality Factors on the Psychological Contracts of Volunteers.Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 34(4). 510-530.
20. Maguire .H.) 2003(. The changing psychological contract: challenges and implications for HRM, organizations and employees. Department of Economics and Resources Management. Faculty of Business University of Southern Queensland.
21. McKinsey & Company. (2001). Effective Capacity Building in nonprofit Organization. Venture philanthropy partners. 120.
22. Orlando. R. Amy M. Shied. B. Edward. T. (2009). Antecedents and consequences of psychological contracts: Does organizational culture really matter? Journal of Business Research 62: 818–825
23. Robinson, S. L. and Rousseau, D. M. (1994). Violating the psychological contract: Not the exception but the norm. J. Organize. Behave. 15: 245–259.
24. Westwood .R. Sparrow. (2001). A Challenges to the psychological contract in Hong Kong. The International Journal of Human Resource Management. 12, Issue 4, 621-651.