1. کاپلان، رابرت و نورتون، دیوید (1386). سازمانهای استراتژیمحور، ترجمه پرویز بختیاری، تهران. انتشارات مدیریت صنعتی.
2. کاپلان، رابرت و نورتون، دیوید (1391). نقشة استراتژی تبدیل داراییهای نامشهود به پیامدهای مشهود، ترجمه حسین اکبری و دیگران، تهران. ناشر: آریانا قلم.
3. ساجدی نژاد، احسان (1385). سیستم ارزیابی عملکرد مراکز تحقیقاتی با استفاده از کارت امتیازی متوازن، موردکاوی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، پایاننامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس.
4. زارعی متین، حسن؛ پرازمی، منا (1389). بررسی رابطه بین گرایش استراتژیک شرکت با عملکرد سازمانی با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن، فصلنامه مدریت بازرگانی،112-97.
5. Abernethy M.A&Horne.M. & Lillis, A.M&Malina, M.A. &selto, F.H. (2005). A Multi-Method Approach to Building Causal Performance Maps from Expert Knowledge.
6. Geert, J.M.&Braam and Edwin J.N. (2004). Performance effects of using the Balanced Scorecard: A note on the Dutch experience. N.p.
7. Kaplan, R.S. &Norton, D.P. January-February (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action .Boston. Harvard Business School Press.n.p.
8. Kaplan, R.S. &Norton. (2002). The Strategy – Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment. Boston, Mass. Harvard Business School Press. n.p.
9. Kaplan, R.S. &Norton. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Boston, Mass. Harvard Business School Press. n.p
10. Kaplan, R.S. &Norton. (2006). Alignment: Using the Balanced Scorecard to Create Corporate Synergies. Harvard Business School Press.
11. Kaplan, R.S. &Norton. (1992). The Balanced Scorecard-Measures that Drive Performance. Harvard Business School:70(1) 71-80
12. Rohm, H. &Halbach, L. (2003). A Balancing Act: Sustaining New Directions (in Performance Management in Action. 3, 2.pp:57-73
13. Milis, K &R.Mercken. (2004). The Use of the Balanced Scorecard for the Evaluation of Formation and Communication Technology Projects, 22, pp:88-97.
14. Wongrassam, G.P.D &Simmons J.E.L (2003). Performance Measurement Tools: The Balanced Scorecard and the EFQM Excellence Model. Journal: Measuring Business Excellence,7(1):14-28