Explain the Approach out of unused Industrial Capacity

Document Type : Research

Authors

1 Assiatant Prof. Of Faculty management & accounting, Shahid Beheshi university.

2 MSc. Executive management, yazd university

3 MSc. Industial management, Shahid Beheshi university.

Abstract

Traditional thinking industry leaders, have worn and old machinery and align policies and policies of industrial development, resulting in products with high quality and low price is. There is therefore a growing industry instead of forward, backward and even some of them are bankrupt and shut down, which has led to increased unemployment. This is why this study is to use the existing capacity would not Industries Qazvin. Considering the factors of the external environment, marketing systems, staffing and quality ranking factors has produced. Industry executives have been Qazvin survey data were collected through interviews and questionnaires with managers. Also to find the most important factors influencing student t-test was used. The results obtained in the study who had the greatest impact on the external environment and the marketing system.

Keywords


 
1. ابوطالبی، رضا (1381). 5S مبنای پیاده‌سازی TQM. ص 9-12، انتشارات مولف.
2. اربابی، محمد علی (1379). بازاریابی از تولید تا مصرف. ص 38، انتشارات فروردین،.
3. ال. ویلن، توماس (1381). مبانی مدیریت استراتژیک. ترجمه دکتر سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی، ، صص 70-75.
4. توکلی، احمد، دهقانی سانیج، جلال (1389). بررسی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صادرات صنعت نساجی، مطالعه موردی: صنعت نساجی استان یزد. مجله دانش و توسعه، سال هجدهم، شماره 31.
5. رابینز، استیفن پی (1375). مدیریت رفتار سازمانی. ص 314-318، ترجمه علی پارساییان و محمد اعرابی، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی،.
6. روستا، احمد(1380). مدیریت بازاریابی. ص 48، انتشارات سمت،.
7. سید نورانی، سید محمدرضا، خوشکلام خسروشاهی، موسی، مهدوی، روح‌الله(1389). سرمایه انسانی و جایگاه آن در بخش صنعت استان آذربایجان شرقی. فصلنامه پژوهش‌ها و سیاست‌های اقتصادی، سال هجدهم، شماره 55، صص 23-58.
8. محب علی، داوود(1375). مدیریت بازاریابی. ص 152 و 164، انتشارات امیرکبیر.
9. Baldaci, E., et al, (2010). Social Spending, Human Capital, and Growth in Developing Countries. World development, 36(8), 1341-1371.
10. Ellis, S., & Conlon, B. (1992). JIT Points the Way to Gains in Quality. Cost and lead- time, 16-19.
11. Locker, K. Muhlemann, & Oakland, J, (1992). Production and Operations Management. London, pp. 124-130.
12. Nutt, P., (1999). Selecting tactics to Implement Strategic Plans. Strategic Management Journal, 10, 145-161.
13. Waddok, S.A. (2000). Building Successful Social Paternerships. Sloan Management Review, Summer, pp 18.