1. جلیلی ، م (1378). صنعت اوراق کشتی به عنوان یک صنعت مادر، مقالات همایش ملی صنایع ایران، صص 5-3.
2. طبخی ، ح (1388). مطالعه و ارزیابی کنوانسیون بازیافت کشتی ها با تأکید ویژه بر اجرای آن در چابهار ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، چابهار.
3. کردوانی، پ (1) (1374). اکوسیستمهای آبی ایران: خلیجفارس و دریای عمان، نشر قومس، تهران.
4. کردوانی، پ (2) (1374). اکوسیستمهای آبی ایران: دریای مازندران ( دریای خزر )، نشر قومس، تهران.
5. نیک عهد، الف؛ بقاء، م؛ رمضانی محمدی، ف (1387). صنعت اوراق کشتی در کشورهای آسیایی، ماهنامه اقتصادی-علمی پیام دریا ، شماره 171، تیرماه، 43-38.
6. مجد پور ، ت (1389). سرمایهگذاری در صنعت بازیافت کشتی ، هجدهمین همایش هماهنگی ارگآنهای دولتی.
7. مهین روستا ،ک (1384). بررسی صنعت اوراق کشتی در ایران و جهان ، مقالات چهارمین همایش صنایع دریایی ایران، ص520-505.
8. پورتال اینترنتی اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی ایران. (www.pmo.ir) دسترسی: 10/5/ 1390، ساعت:15:30.
9. پورتال اینترنتی سازمان کشتیرانی ایران (www.IRISL.net). دسترسی 1/2/1390، ساعت: 20:10.
10. پورتال اینترنتی سازمان نفتکش جمهوری اسلامی ایران ((www.nitc.tanker.com دسترسی 4/5/1390، ساعت: 22:20.
11. پورتال اینترنتی مرکز آمار ایران (www.amar.org.ir) دسترسی 2/4/1390، ساعت:10.
12. پورتال اینترنتی مرکز خدمات فولاد ایران (www.irsteel.com) دسترسی 4/4/1390، ساعت: 17:25.
13. Bailey, P. (2002). Is There a Decent Way to Break-Up Ships. ILO Discussion Paper, Geneva.
14. COWI/TREN (2004). Oil Tanker Phase Out and the Ship Scrapping Industry, Directorate- General for Energy and Transport.
15. COWI/DHI (2007). Ship Dismantling and Pre-cleaning of Ships, European Commission Directorate General Environment.
16. ECORYS (2005). the Ship Recycling Found, Greenpeace, Netherlands.
17. House of Commons Environment, Food and Rural Affairs Committee (2004). Dismantling Defunct Ships in the UK, Eighteenth Report of Session.
18. IMO (2010). Report of the Marine Environment Protection Committee on Its Sixtieth Session.
19. IMO (2009). Hong Kong International Convention for the Safe an Environmentally Sound Recycling of Ships.
20. Maruf, H. M. and Islam, M. (2006). Ship breaking activities and its impact on the coastal zone of Chittagong, Bangladesh: Towards sustainable management. Bangladesh: Young Power in Social Action.
21. Misra, H. (2009). Status of ship breaking industry in India .Managerial Economics, pp.110-111.
22. Moen, M. (2008). Breaking Basel: the elements of the Basel convention and it application to toxic ships. Marine Policy, vol.32, p.105-106.
23. Sayareh, J., and Nooramin, A.S. (2010). A Global Review of Ship Scrapping Practices and the Possibility of Establishing a Ship Scrapping Yard in Iran, The Annual Conference of the International Association of Maritime Economists, 7-9 July, Lisbon, Portugal.
24. Stopford, M (2008). Maritime Economics, Routledge, London, 3rd edition.
25. Vedeler, V. K. (2006). From cradle to grave value chain responsibility in the ship scrapping industry, Bergen.
26. UNCTAD (2010). Review of Maritime Transport (2010), United Nations, New York and Geneva.
27. United States Environment Protection Agency )EPA) (2000). A Guide for Ship Scrappers, Washington, pp.115-142.
28. UNESCO (2004). Impacts and Challenges of a large coastal industry, France, Paris.