1. بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره و حجازی، الهه(1383). روش تحقیق در علوم رفتاری.تهران: نشر آگه.
2. بیدآباد، بیژن(1383). "ارتباطات بین بخشی و هدف گذاری افزایش اشتغال کشور". تهران: ماهنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال دوازدهم، شماره 46.
3. حسینی طولی، فرشید(1389)، بررسی تأثیر برنامه های مشوق های صادراتی بر عملکرد صادراتی صنعت برق، پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران، به راهنمایی طهمورث حسنقلی پور.
4. دفتر تعاونی های تولیدی وزارت تهاون( 1387 ).تحلیلی بر وضعیت شرکتهای تعاونی کانی غیرفلزی و ماشین سازی و ریخته گری. تهران: وزارت تعاون.
5. دهدشتی شاهرخ، زهره(1386) ."عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط"، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 53.
6. ده یادگاری، سعید(1383)،"بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکتهای ایرانی صادرکننده سنگ های تزئینی"، پژوهش نامه بازرگانی.
7. فهیمی فر، جمشید( 1376). "بازار جهانی سنگ های تزئینی و سهم صادراتی ایران". تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، چاپ اول.
8. قربانی، منصور (1381). دیباچه ای بر زمین شناسی اقتصادی ایران. تهران: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، چاپ اول.
9. نجفی مجد، صمد (1387)،" شناسایی عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، به راهنمایی دکتر محمد حقیقی.
10. نهاوندیان، محمد (1380)." افق ها و عبرت ها در سیاستگذاری بازرگانی". تهران؛ شرکت چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول.
11. Aaby, Nils-Erik, and Stanley F. Slater. 1989. “Management influences on export performance: A review of the empirical literature 1978-1988.” International Marketing Review 6(4):7-26.
12. Bani-Hani J. & AlHawary F.(2009)The Impact of Core Competencies on Competitive Advantage: Strategic Challenge. International Bulletin of Business Administration. Issue 6 ,PP.93-104.
14. Baldauf, A., Cravens, D. W., & Wagner, U. 2000. Examining determinants of export performance in small open economies. Journal of World Business, 35(1): 61-79.
15. Barney, J. (1996). Gaining and sustaining competitive advantage. Reading, MA: Addison-Wesley Publishing Company.
16. Barney, J. (2001): “Is the Resource-based View a useful perspective for Strategic Management research? Yes”, Academy of Management Review, vol. 26, pp. 41-56.
17. Cadogan, J., Cui, C., & Li, E. (2003). Export market-oriented behavior and export performance: the moderating roles of competitive intensity and technological turbulence. International Marketing Review, 20(5), 493-513.
18. Cavusgil, S. T., & Zou, S. (1994). Marketing strategy-performance relationship: an investigation of the empirical link in export market ventures. Journal of Marketing, 58, 1-21.
19. Chetty, S. K., & Hamilton, R. T. (1993). Firm-level determinants of export performance: a meta analysis. International Marketing Review, 10(3), 26-34.
20. Dhanaraj, C.&Beamish, P.W. 2003.A resource-baseed approach to the study of export performance. Journal of small Business Management, 41(3): 22–61
21. Grant, R. (1999): “Contemporary Strategy Analysis. Concepts, Techniques, Applications”, Blackwell publishers, Cambridge.
22. Ibeh K.I., & Wheeler C.(2005). AResource-Centred Interpretation of Export Performance. International Entrepreneurship and Management Journal 1,PP. 539–556.
23. Katsikeas, C., Leonidou, L., & Morgan, N. (2000). Firm-level export performance assessment: review, evaluation and development. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(4), 493-511.
24. Kim M & Azizi W.(2009). The Relationship Between Innovativeness, Strategy Types ,Environment and the Export Performance of Small and Mediumsize Enterprises (SMEs) of Malaysian Manufacturing Sector. The Business Review, Cambridge * Vol. 13 * Num. 2.PP.145-154.
25. Kim Man M.M.(2010).The Relationship between Distinctive Capabilities,Innovativeness, Strategy Types and the Export Performance of Small and Medium-Size Enterprises (SMEs) of Malaysian Manufacturing Sector. International Journal of Management and Innovation, Volume 2, Issue1.PP.15-30.
26. Kaleka, A. 2002. Resources and capabilities driving competitive advantage in export markets: Guidelines for industrial exporters. Industrial Marketing Management, 31: 273–284.
27. Leonidou L.C., Katsikeas, C.S. & Samiee, S. 2002. Marketing strategy determinants of export performance: A meta-analysis. Journal of Business Research, 55(1): 51–67.
28. Zou, S., Fang, E., & Zhao, S. (2003). The effect of export marketing capabilities on export performance: an investigation of chinese exporters. Journal of International Marketing, 11(4), 32-55.