1. بابایی زکلیلی، محمدعلی (1383). "مطالعه خصوصیات و عملکرد شرکتهای هلدینگ"، تهران: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
2. استروالدر الکساندر، پیگنیور، ایو (1390). "خلق مدل کسبوکار"، ترجمه توکلی، غلامرضا و همکاران، تهران، انتشارات آریانا قلم
3. رحمانسرشت، حسین، فتحالهی، افشین (1389). "استراتژیهای و شیوهها در شرکتهای مادر"، تهران، انتشارات دوران
4. رحمانسرشت، حسین، فتح الهی، افشین (1390). الگویی برای انتخاب شیوه مادری شرکتهای تابعه توسط شرکت مادر از دیدگاه مبتنی بر منابع ، نشریه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
5. کاظمی، مصطفی، (1388). "نگرشی کاربردی به مدلهای تدوین استراتژی شرکتها براساس پارادایم تجویزی"، ماهنامه صنعت و کارآفرینی، شماره 42
6. گولد و همکاران(1389). "استراتژی بنگاه مادر، ارزشآفرینی در شرکتهای چند کسبوکاره" ترجمه صادقی،اسماعیل، صفایی، ناهید،تهران: انتشارات آریانا قلم
7. Andrews, K. (1971). "The Concept of Corporate Strategy". Burr Ridge, IL: Dow-Jones, Irwin
8. Champy, J. & Hammer, M.(1983). "Reengineering The Corporation", New York: Free Press.
9. Chandler, A.D. (1982). "Strategy and Structure", Cambridge, MA: MIT Press.
10. Collis, D., & Cynthia, M. (1998)." Creating Corporate Advantage" .Harvard Business Review, 76(3).
11. Goold, M ,Campbell, A & Alexander M, (1994)."Corporate Level Strategy". NewYork , JohnWiley &sons
12. Goold , M. & Campbell , A, ( 1987). "Strategic and Styles", Oxford; Basil Blackwell
13. Goold M, Campbell A, Alexander M (1997). "Corporate Strategy and Parenting Theory", ASMC (10th Anniversary).
14. Johnson,G, and Scholes,K (2002). "Exploring Corporate Strategy", Prentice Hall.
15. Osterwalder, Alexander. Pigneur, Yves, Smith, Alan (2010). "Business Model Generation", self published
16. Peters, T.J. & Waterman, R. H. (1982)." In Search of Excellence". New York: Free Press.
17. Porter, M.E (1987). "From Competitive advantage to Corporate Strategy". Harvard Business Review
18. Prahalad, C. K., & Gary, Hamel, (1990)." The Core Competences of the Corporation". Harvard Business Review, 68(3)
19. Proff, H., (2002). “Business Unit Strategies Between Regionalization and Globalization”, International Business Review.
20. Richard Lynch (2006). "Corporate Strategy"prentice Hall.
21. Roland Berger Strategy Consultant, (2010). "Corporate Headquarters",Munich
22. Ruefli, Timothy, & Robert, Wiggins, (2003). "Industry Corporate and Segment Effects and Business Performance: A Non-Parametric Approach". Strategic Management Journal, 24.
23. Rumlet, R.P(1986). "Strategy, Structure and Economic Performance", Boston: HBS Press.
24. Thompson, Strickland, (2001). "Strategic Management", New Yourk: McGraw Hill.