1. ابارشی, ا., و حسینی, س. (1391). مدلسازی معادلات ساختاری. تهران: جامعه شناسان.
2. ابزاری, م., اعتباریان, ا., و خانی, ا. (1389). تأثیر هوش فرهنگی بر اثربخشی گروهی (مورد مطالعه: شرکت فولاد مبارکه اصفهان). پژوهشنامه مدیریت تحول, 2(4), 25-41.
3. الوانی, س. (1389). مدیریت عمومی (جلد چاپ سی و نهم). تهران: نشر نی.
4. پاشا شریفی, ح. (1390). نظریه و کاربرد آزمونهای هوش و شخصیت (نسخه ویرایش اول, جلد چاپ هفتم). تهران: انتظارات فروزش.
5. حاجی پور, ب., وظیفه دوست, ح., و جمشید هروه, ح. (1390). بررسی تأثیر میزان هوش هیجانی بر قابلیتهای مدیریت. مجله مدیریت فرهنگی, 5(11), 45-63.
6. رحیم نیا, ف., مرتضوی, س., و دلارام, ط. (1388). بررسی میزان تأثیر هوش فرهنگی بر عملکرد وظیفهای مدیران. نشریۀ مدیریت فردا, 22(8), 67-78.
7. سان, ت. (1389). هنر جنگ. (م. حمیدخانی, مترجم) تهران: انتشارات سیته.
8. فرهنگی, ع., فتاحی, م., واثق, ب., و نرگسیان, ع. (1388). هوش پیش بینی کننده رهبری تحول افرین: بررسی روابط میان هوش معنوی، هوش عاطفی و رهبری تحول آفرین. فصلنامۀ علوم مدیریت ایران, 4(15), 31-57.
9. مختاری پور, م., سیادت, س., و شعله, ا. (1385). بررسی رابطۀ هوش عاطفی با مدیریت منابع انسانی، رهبری اثربخش گروه و پیشرفت شغلی. فصلنامهمطالعات مدیریت بهبود و تحول, 52, 41-56.
10. مشبکی, ا., و تیزرو, ع. (1388). تأثیر هوش هیجانی و هوش فرهنگی بر موفقیت رهبران در کلاس جهانی. نشریه پژوهشهای مدیریت, 2(3), 53-73.
11. ملایی, ع., هروی, ل., افتخارالدین, ر., و آسایش, ح. (1390). بررسی رابطه هوش هیجانی و موفقیت مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان. فصلنامه دانش و تندرستی, 6(4).
12. میرزایی, خ. (1388). پژوهش، پژوهشگری و پژوهشنامه نویسی (جلد دوم). تهران: جامعه شناسان.
13. ودادی, ا., و عباسعلی زاده, م. (1386). جایگاه انواع هوش در موفقیت مدیران در عرصۀ جهانی (با تأکید بر نقش هوش فرهنگی). پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت. تهران
14. Boal, K. B., & Hooijberg, R. (2001). Strategic leadership reserach: moving on. Leadership Quarterly, 11(4), 515-549.
15. Boyatzis, R. E., Good, D., & Massa, R. (2012). Emotional, social, and cognitive intelligence and personality as predicators of sales leadership performance. Journal of leadership and organizational studies, 19(2), 191-201.
16. Carr, P. B., Coe, J. G., Derrick, M. G., & Ponton, M. K. (2007). Leadership and self- directed learning implications from The Art of War. 21st International Self-Driected Learning Symposium. Cocoa Beach, FL.
17. Dasborough, M. T., & Ashkanasy, N. M. (2002). Emotion and attribution of intentionality in leadership-member relationships. The Leadership Quarterly, 13(5), 615-637.
18. Earley, P. C., & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: indivisual interactions across cultures. Stanford, CA: Standford Business Books.
19. Fronell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluting structural equation models with unobservable variables and measurment error. Journal Marketing Research, 18(1), 39-50.
20. Gini, G. (2005). Brief report: Adaptation of the Italian version of the Tromo social intelligence scale to the adolescent population. Journal of Adolescence, 29, 307-312.
21. Goleman, D. (1998). What makes a leadership? Harvard Business Review, 76(9), 93-102.
22. Guglielmino, L. M., Long, H. B., & Hiemstra, R. (2004). Historical perspectives series: Self-direction in learning in the United States. International Journal and Self-Directed Learning, 1(1), 1-16.
23. Guichard, J. L. (2011). An application of ancient Chinese philosophical beliefs of leadership as defined within Sun Tzu's The Art of War: Creating nd instrument to measure to the strategic intelligence of a leader. Regent University.
24. Hoffman, B. J., & Frost, B. C. (2006). Multiple intelligence of transformational leaders: an empirical examination. International Journal of Manpower, 27(1), 37-51.
25. Judge, T. A., Colbert, A. E., & Ilies, R. (2004). Intelligence and leadership: A quantitive review and test of theoretical propositions. Journal of Applied Psychology, 89(3), 542-552.
26. Kobe, L., Reiter-Palmon, R., & Rickers, J. D. (2002). Self-reported leadership experience in relation to inventoried social and emotional intelligence. Development, Learning Personality, Social, 20(2), 154-163.
27. Riggio, R. E. (2008). Multiple Intelligences and Leadership: An Overview. In R. E. Riggio, S. E. Murphy, & F. J. Pirozzolo, Multiple intelligence and leadership. New Jersey, Mahwah, London: Lawrence erlbaum associates publishers.
28. Rockstuhl, T., Seiler, S., Ang, S., Van Dyne, L., & Annen, H. (2011). Beyond general intelligence (IQ) and emotional intelligence (EQ): The role of cultural intelligence (CQ) on cross-border leadership effectiveness in a globalizad world. Journal of Social Issues, 67(4), 825-840.
29. Stenberg, R. J. (2001). successful intelligence: a new approach to leadership. In R. E. Riggio, S. E. Murphy, & F. J. Pirozzolo (Eds.), Multiple Intelligences and Leadership (pp. 23-42). Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum and Associates.
30. Sternberg, R. J. (2005). WICS: A model of positive educational leadership comprising wisdom, intelligence, and creative synthesized. Educational Psychology Review, 17(3), 119-262.
31. Toole, K. (2010). Organizational intelligence as a leadership development model. HR Southwest Conference. Fort Worth, Texas: Forth Worth Convention Center.
32. Wilhelm, O., & Engle, R. W. (2004). Handbook of understanding and measuring intelligence. NEW York: NY: Sage.
33. Winston, B. E., & Patterson, K. (2006). An Integrative Definition of Leadership. International Journal of Leadership Studies, 1(2), 6-66.