1. توربان افریم ،کینگ دیوید، لی جی، ویهلند دنیس (1385)، «تجارت الکترونیکی :مفاهیم و کاربردها»، (معمار نژاد عباس)، همدان ،انتشارات نورعلم.
2. تمیزی علیرضا(1386)، «شناسایی و طبقه بندی تجربیات ملی و بین المللی در توسعه تجارت الکترونیکی»، تهران ، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی .
3. رابینسون بی ریچارد، پیرزجان ای (1383)، «مدیریت راهبردی :برنامه یزی، اجرا و کنترل» (ترجمه حسینی سید محمود )، تهران، انتشارات سمت.
4. عزیزی شهریار، قربانی حسن (1385)، «اهداف راهبردک در تجارت الکترونیکی»، ماهنامه تدبیر، شماره 175، تهران.
5. فتحی سعید، (1383)، «تجارت الکترونیکی: مفاهیم و کاربردها»، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
6. مستندات موجود در وزارت کار و امور اجتماعی، 1386.
7. Chu Sung-Chi, Leung Lawrence C, Hu Yer Van , Cheung Waiman(2007), Evolution of e-commerce Web sites: A conceptual framework and a longitudinal study Information & Management (44) pp154–164.
8. E-readiness ranking 2008,Economist Intelligence Unit.
9. Hitt Michael A, Ireland R.Duane, Haskisson Robert E(1997). Strategic Management:globalization,west publishing.
10. Kamal M.M.( 2006) . IT innovation adoption in the government sector: identifying the critical success factors Journal of Enterprise Information Management Vol. 19 No. 2, pp. 192-222.
11. Kaynak Erdener, Tatoglu Ekrem , Kula Veysel(2005). An analysis of the factors affecting the adoption of electronic commerce by SMEs :Evidence from an emerging market, International Marketing Review Vol. 22 No. 6, pp. 623-640.
12. Khosrowpour mehdi(2005). advanced topic in electronic commerce ,Idea group publishing vol 1.
13. Kotelnikov Vadim (2007)"Small and Medium Enterprises and ICT".
14. Levy Margi and Powell Philip(2005), Strategies for growth in SMEs :The role of information and information systems, Elsevier Butterworth-Heinemann.
15. Lin Hsiu-Fen, Lee Gwo-Guang (2005). Impact of organizational learning and knowledge management factors on e-business adoption Management Decision ,Vol. 43 No. 2, pp. 171-188.
16. Porter Michael .E,(1998), Competitive strategy ,Techniques for analyzing industries and competitors, free press.
17. Rodgers John A,Yen David C,Chou David C(2002), Developing e-business: a strategic approach, Information Management and Computer Security,Vol 10, No 4,pp 184-192.
18. Tassabehji R , Taylor W.A, Beach R , Wood A(2006). Reverse e-auctions and supplier-buyer relationships: an exploratory study International Journal of Operations & Production Management Vol. 26 No. 2.
19. Turban Efraim,King David,Viehland Dennis(2006).Electronic Commerce:A Managerial prespective,Pearson Prentice Hall.