1. ابراهیمی، ابوالقاسم ؛مردانی گیوی ، اسماعیل) 1382( «جایگاه شرکت های کوچک و متوسط در نظامهای اقتصادی »؛ ماهانه تدبیر.
2. سازمان بازرگانی استان بوشهر:«بانک اطلاع رسانی توانمندی های تولیدی صادراتی استان بوشهر»؛ چاپ اول، تابستان1383
3. سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران :«سیاست های موفق توسعه صنایع کوچک (در 20 کشور صنعتی در حال توسعه ) سیاست های همگرا نشر کارآفرینان بصیر؛ چاپ دوم ،1383
4. شقاقی عبدالرضا ؛ شفیعی ، مسعود). 1384( «استراتژی افزایش مشارکت موثر و رقابتی بخش صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران »؛موسسه خدمات فرهنگی رسا؛ چاپ اول.
5. شمشیری ، فیروز : پایان نامه :بررسی نحوه راه اندازی شرکت مدیریت صادرات و تاثیر آن بر توسعه صادرات در استان بوشهر ؛ دانشگاه شهید بهشتی ، دانشکده مدیریت و حسابداری ، شهریور 1385
6. فرزانه پور ، نسرین. ) 1377(بررسی وضعیت شرکت های کوچک و متوسط کشور و تعیین نحوه حمایت از آن ها برای ورود به بازارهای جهانی »مرکز توسعه صادرات ایران ،
7. Acs J. and Audrelsch (2005), Handbook of Entrepreneurship Research;
8. Constantine S. Katsikeas and Robert E. Morgan; (1993) Differences in Perceptions of Firm Size and Export Market Experience; University of Wales, Cardiff, UK.
9. Gorge I. Balabanis. (2000). Factors affecting export intermediates’servicedffering: the British example, University of Wales Swansea, Journal of International Business Studies, 1/31, 83-99.
10. Jhon.Darling, Hannu T. Seristo,(2004). Key steps for success in export markets; a new paradigm for strategic decision making; European business review, vol.16, No.1.
11. Leonidas C. Leonidou, (1995). Export stimulation: a non-exporter’s perspective; European Journal of Marketing, VOL.29;NO.8, pp.17-36.
12. Neil Coade; (1997). Managing International Business,first edition,London,Thomson Business Press.
13. Nils Galdo Nogales& Jonas Pettresson;”How to Improve Export Promotion towards SMEs, with focus on Information Provision and Network of Main Actors”Gutenberg University, International Business Master Thesis,No 200155.
14. Palmetto Consulting Inc. (2004), Dahlonega,GA30533: Cost of Developing a Foreign Market for a Small Business:The Market & non-Market Barriers to Exporting by Small Firms, SBA Office of Advocacy.
15. Phillip J.H.Schroder, Harold Trabold and Parvita Trubswetter. (2003). Intermediation in Foreign Trade: When do exporters rely on intermediaries? Berlin.
16. Robert W.Haigh,(1994). Thinking of Exporting; Export Management Companies could be the answer, Supplied by the British Library- the world’s knowledge.
17. Sonia M. Suarez-Ortega and Francisca R.Alamovera;SME’s Internationalization,(2005). Firms and Managerial Factors; University of Las Palmas de Gran Canaria,Las Pasmas,Spain, International journal of entrepreneurial behavior & Research,vol.11; No.4.
18. Sylvie Chetty, Colin Campbell-Hunt, (2003).Pathes to Internationalization among small to medium sized firms: a global versus regional approach, European Journal of Marketing; vol.37; No.5/6.