1. اسلام، علیاکبر (1382).برنامهریزی بازاریابی،مفاهیم،الگوها، ساختارها،استراتژیها، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
2. الوانی، سید مهدی؛ پیروزبخت، معصومه (1385). فرآیند مدیریت جهانگردی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول.
3. امین بیدختی، علی اکبر؛ نظری، ماشاءالله (1388). نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری، نشریه چشمانداز مدیریت شماره 32، 49-68.
4. ابزری، مهدی؛ رنجبریان، بهرام؛ فتحی، سعید؛ قربانی، حسن (1388). تاثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری، نشریه چشم انداز مدیریت، شماره 31، 42-25.
5. رنجبریان، بهرام؛ زاهدی، محمد (1386). خدمات صنعت گردشگری، اصفهان، انتشارات چهارباغ.
6. ریترز، جورج (1374). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران،انتشارات اطلاعات.
7. شجاعی، منوچهر؛ نوری، نورالدین (1386). بررسی سیاستهای دولت در صنعت گردشگری و ارایه الگوی توسعه پایدار صنعت گردشگری کشور، نشریه دانش مدیریت، سال20، شماره 78، 90-63.
8. صدرموسوی، میرستار؛ کهن مویی، جواد (1386). ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از دید گردشگران، فصلنامه پژوهشهای جغرافیایی، شماره61، 142-132.
9. صردی ماهکان، علیرضا (1380). بررسی نقش بازاریابی در صنعت جهانگردی شهرستان مشهد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
10. ضرغام، حمید (1372). راهکارهایی برای توسعه صنعت جهانگردی درجمهوری اسلاامی ایران، تهران، مجموعه مقالات نخستین سمینارگردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
11. مدهوشی، مهرداد؛ ناصری ور، نادر (1382). ارزیابی موانع گردشگری در استان لرستان، فصلنامه پژوهشهای بازرگانی، شماره 22، 58-25.
12. ملک اخلاق، اسماعیل (1382). طراحی الگوی سیاستگذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران، رساله دکترای دانشگاه تربیت مدرس.
13. موحد، علی؛ امانپور، سعید؛ نادری، کاوه (1391). بازاریابی گردشگری شهری براساس برندیابی بامدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، مجله تخصصی برنامهریزی فضایی،شماره3، 36-17
14. فن هوو، نوبرت (1393). اقتصاد مقاومتی گردشگری با نگاهی به آمارها گردشگری ایران، ترجمه و تالیف افسانه شفیعی و مهرداد کجوئیان، تهران، انتشارات مهکامه، چاپ اول.
15. کروبی ،مهدی (1388). بررسی نقش ارتباطات انسانی درصنعت گردشگری و ارایه الگوی توسعه پایدار صنعت جهانگردی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره 13، 130-101.
16. هنرور، افشار؛ غفوری، فرزاد، فروزان، فرزام (1386). عوامل مهم بازاریابی گردشگری ورزش در ایران، فصلنامه المپیک، سال پانزدهم، شماره 14، 41-30.
17. Williams, A. (2006). Tourism and hospitality marketing: fantasy, feeling and fun.International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(6), 482-495.
18. Ashow, G., & Goodball, B. (1999). Marketing tourism place, London lovt ledge.
19. Brown, K. G. (2009). Island tourism marketing: music and culture. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 3(1), 25-32.
20. Crompton , I .(1979). motivation an appraisal ,annals of tourism research, 2.
21. Gilmor ,J. H. (2002). Differencing hospitality cooperation's via experiences, Cornel hotel and restaurant:quarterly,43(3),87-92.
22. Lankford, S. V., & Howard, D. R. (1994). Developing a tourism impact attitude scale. Annals of tourism research, 21(1), 121-139.
23. Mohsin, A. (2005). Tourist attitudes and destination marketing—the case of Australia's Northern Territory and Malaysia. Tourism Management, 26(5), 723-732.
24. Shaw, G0, & Williams, M. A. (2004). tourism space ,London: sage publications.
25. Uzama, A. (2008). Marketing japans tourism to the world", paper presented at the annual conference of British association of Japanese studies in university of Manchester, 11-12.
26. Van Beyen, M. (2007). tourism industry ,the Christ church press.
27. World Tourism Organisation, (2000). Tourism 2020 Vision , 6, South Asia , 11