1. آقازاده، هاشم و همکاران (1393). تبیین و ارزیابی الگوی وفاداری و رضایت مصرفکننده. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال پنجم، شماره 18: 177-200.
2. اسماعیلپور، حسن و غفاری آشتیانی، پیمان (1381). بازاریابی؛ انتشارات دانشگاه آزاد اراک.
3. رنجبران، بهرام و قلیزاده، رسول (1388). قومگرایی در مصرف و رابطه آن میهنپرستی و گرایش جهان وطنی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. نشریه مدیریت بازرگانی،1(3)، 87 -106.
4. قاسمی، حسن و دهدشتی شاهرخ، زهره و سیفی، ابوالفضل (1389). تاثیر کشورگرایی مصرفکننده بر قصر خرید کالاهای وارداتی. نشریه مدیریت بازرگانی (1389)، شماره62، 115- 142.
5. قاسمی، حسن و دهدشتی شاهرخ، زهره و سیفی، ابوالفضل (1391). بررسی عوامل موثر بر کشورگرایی مصرفکننده. نشریه مدیریت بازرگانی، شماره11، 143-167.
6. کاتلر فیلیپ (1389). مبانی مدیریت بازاریابی؛ ترجمه: علی پارسائیان؛ انتشارات ترمه.
7. موون، جان، سی، و مینور، میشل، اس (2000). رفتارمصرفکننده؛ ترجمه عباس صالح اردستانی، جلد دوم، تهران: فارابی.
8. ونوس، داور (1385). چارچوبی برای مدیریت بازاریابی؛ انتشارات پارسه.
9. Ajshekhar G. Javalgi, Virginie pioche Khare, Andrew C. Gross, Robert F. Schere (2004). An application of the consumer ethnocentrism model to French consumers.
10. Bahaee, M., & Pisani, M. J. (2009). The Use of Consumer Ethnocentrism and Consumer Animsity Scales in Iran. Thunderbird International Business Review, 51(2), 143-150.
11. Hsu, J. L., and Nien, H. (2008). Who are ethnocentric? Examining consumer ethnocentrism in Chinese societies. Journal of Consumer Behaviour, 7, 436-447.
12. Javalgi, R. g., Khare, V, P., and Scherer F. R. (2005). An application of the consumer ethnocentrism model to French consumers. International Business Review, 14, 325-34.
13. Klein, J. G., Ettenson R., & Morris, M. D. (1998). The Animosity Model of Foreign Product Purchase: An Empirical Test in the Peoples Republic of China. Journal of Marketing, 62(1), 89-100.
14. Kumar, A., Lee, H. J., & Kim, Y. K. (2009). Indian Consumer Purchase Intention toward a United States versus Local Brand. 15. Journal of Business Research, 62, 521-527.
15. Kwak, H., Jaju, A., and Larsen, T. (2006). Consumer Ethnocentrism Offline and Online: The Mediating Role of Marketing Efforts and Personality Traits in the United States, South Korea, and India. Journal of the Academy of Marketing Science, 34(3), 367-385.
16. Noguchi, K., Gohm, L. C., & Dalsky, J. D. (2006). Cognitive tendencies of focusing on positive and negative information. Journal of Research in Personality, 40, 891-910.
17. Rusting, C. L. (1998). Personality, mood, and cognitive processing of emotional information: three conceptual frameworks .Psychological Bulletin, 124, 165–196.
18. Shankarmahesh, M. N. (2011). Consumer Ethnocentrism: an Integrative Review of its Antecedents and Consequences. International Marketing Review, 23(2), 146-172.
19. Sharma, S., Shimp, T. A., & Shin, J. (1995). Consumer Ethnocentrism: A Test of Antecedents and Moderators. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(1), 26-37.
20. Shimp T., Sharma S. (1987). Consumer ethnocentrism: Construction and validation of the cetscale;. Journal of Marketing Research, 24.
21. Shin, J. (1993). Antecedent and Moderators of Consumer Ethnocentrism, and the Effect of Source Country Characteristics on Consumer’ Attitudes toward Purchasing Imported Product Categories (Ph.D. Dissertation). University of South Carolina.