انجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Identification and Conceptualization of Coopetition's Antecedents for Market Entry in the Iranian ICT Industryشناسایی و مفهومپردازی محرکهای همکاری رقابتی برای ورود به بازار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران1943103710FAالهام وحیدی نیادانشگاه الزهرامعصومه حسین زاده شهریدانشگاه الزهرا0000-0003-0945-6664)سید حمید خداداد حسینیدانشگاه تربیت مدرس0000-0001-7435-3632ندا عبدالونددانشگاه الزهراJournal Article20191214Competitive cooperation has emerged in response to the challenges facing organizations entering today's turbulent markets. This type of cooperation carries many risks, so it needs to examine from different dimensions. The purpose of this study is to identify the drivers and factors that cause stubborn competitors to enter the market to cooperate with each other. For this purpose, Iran's Information and Communication Technology Industry studied and using the Multi-grounded Theory Strategy to analyze the data obtained from the systematic survey of the literature review in the last 15 years and interviewed 16 experts. This industry has been addressed, which were selected unofficially and purposefully using the snowball method. Finally, the developed model, which is the stimulus for competitive cooperation to enter the Iranian information and communication technology market, divided into four groups: "perceptual benefits from competitive cooperation", "macro stimuli", "industry characteristics" and "competence". Organizational concepts developed.همکاریهای رقابتی در پاسخ به چالشهایی که در ورود به بازارهای پرتلاطم امروز پیشروی سازمانها قرار دارد، مطرح شده است. این نوع همکاریها ریسکهای فراوانی را به همراه داشته لذا نیازمند آن است که از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرند. هدف این پژوهش نیز شناسایی محرکها و عواملی است که موجب میشوند تا رقبای سرسخت برای ورود به بازار به همکاری با یکدیگر بپردازند. به این منظور نیز صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از استراتژی نظریه داده بنیاد چندگانه به تحلیل دادههای حاصل از مرور نظاممند پیشینه تحقیق در بازه زمانی 15 سال اخیر و نیز مصاحبه با 16 نفر از خبرگان این صنعت پرداخته شده است، که به صورت غیراحتمالی و هدفمند با استفاده از روش گلوله برفی مورد انتخاب واقع شدند. نهایتاً مدل توسعه یافته که در آن محرکهای همکاری رقابتی برای ورود به بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران است در چهار گروه «منافع ادراکی حاصل از همکاری رقابتی»، «محرکهای کلان»، «مشخصههای صنعت» و «شایستگیهای سازمانی» مفهومپردازی شدهاند.https://www.smsjournal.ir/article_103710_6067c085796f411443f95d5b909c912b.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Explain and Analyze the Importance-Performance of Service Quality Strategiesتبیین و تحلیل اهمیت-عملکرد راهبردهای کیفیت خدمات4568103922FAاکبر عالم تبریزاستاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتیمریم اخوان خرازیاندانشگاه شهید بهشتی0000-0001-8743-9339مریم احمدیکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه شهید بهشتیJournal Article20191115Today, the importance of the e-banking industry is growing, and most banks operate in a competitive and dynamic environment. In such a situation, banks are pursuing a wide range of plans to ensure their survival, productivity and growth. In this study, an attempt made to provide indicators for measuring the quality of electronic services and then to determine the priority of indicators to improve the quality of services provided to customers so that banks can achieve the goals of increasing customer satisfaction and then profitability. According to the purpose, the present research is applied one and the method of conducting is descriptive-survey research with its research hypotheses. Its statistical population is also banking experts to formulate indicators and customers to evaluate. In this study, 384 customers asked about the quality of existing and desirable services, in which the matrix of importance-performance analysis was developed. To collect the data, a questionnaire used, the reliability of which measured based on Cronbach's alpha and validity using the opinion of measured experts. Data analysis performed by using structural equation method with the approach of partial least squares and 2 Smart PLS software. The results indicate a positive and significant effect of the factors identified by experts by exploratory factor analysis. Finally, due to the analysis of the importance of the performance of the security agent, priority given to improving actionامروزه اهمیت صنعت بانکداری الکترونیکی رو به رشد است و بیشتر بانکها در محیط رقابتی و پویای نظام بانکداری فعالیت میکنند. در چنین شرایطی بانکها برنامههای گوناگون و گستردهای را برای تضمین بقا، بهرهوری و رشد خود در پیش میگیرند. در این تحقیق سعی بر ارائه شاخصهایی برای اندازهگیری کیفیت خدمات الکترونیکی و سپس تعیین اولویت شاخصها برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بوده است تا از این راه بانکها بتوانند به اهداف افزایش رضایت مشتریان و سپس سودآوری نائل شود. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و روش انجام پژوهش توصیفی-پیمایشی است و از شاخه پژوهشهای میدانی با فرضیات تحقیق است. جامعه آماری آن نیز خبرگان بانکی جهت تدوین شاخصها و مشتریان جهت ارزیابی است. در ادامه در این پژوهش از 384 مشتری نیز در حوزه بررسی کیفیت خدمات موجود و مطلوب سؤال گردید، که در این راستا ماتریس تجزیه و تحلیل اهمیت-عملکرد نیز تدوین گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه که پایایی آن با استفاده از الفای کرونباخ و روایی با استفاده نظر خبرگان سنجیده شده استفاده گردید. تجزیهوتحلیل دادهها با روش معادلات ساختاری با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار 2 Smart PlS انجام گرفت. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار عوامل شناسایی شده توسط خبرگان توسط تحلیل عاملی اکتشافی است. که در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل اهمیت عملکرد عامل امنیتی در اولویت اقدام برای بهبود قرار گرفت.https://www.smsjournal.ir/article_103922_cf60f0f922b363e6a94d581a99ca65e5.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Strategic Model of E-Business Performanceمدل راهبردی عملکرد کسبوکارهای الکترونیک699093616FAسلطانعلی شهریاریگروه مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمیسعید جعفری نیاگروه مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمیاحمد کاربخشگروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهرانJournal Article20190614The most important purpose of this study is to investigate the factors affecting the implementation of the strategy and its impact on the performance of electronic businesses in the form of a conceptual model and its testing. By presenting a conceptual model, this study attempts to test the mediating role of strategy implementation between operational process, content and context of strategy variables with organizational performance. This research is practical in terms of purpose and in terms of method of data collection; it is a correlation model in particular. The statistical population of the research is electronic business of information technology, communication technology and information society. Forty-six companies answered the standard questionnaire with 33 questions. Convergent and divergent validity and Cronbach's alpha and hybrid reliability used to assess its validity. Data analysis performed using SmartPLS3 software. The results show that strategy implementation has an impact on the performance of the organization and mediates the role of content, strategy operational process and organizational performance. However, the effect of the strategy context factor on its implementation do not confirmed. مهمترین هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر پیادهسازی استراتژی و تأثیر آن بر عملکرد کسبوکارهای الکترونیکی درقالب مدل مفهومی و آزمون آن است. این پژوهش با ارائه ی مدل مفهومی سعی در آزمون نقش میانجی پیادهسازی استراتژی بین متغیرهای فرایند عملیاتی، محتوا و زمینه استراتژی با عملکرد سازمانی دارد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع همبستگی بهطور مشخص مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش کسبوکار الکترونیکی فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و جامعه اطلاعاتی است و ابزار اندازهگیری پرسشنامهای استاندارد با 33 سؤال بوده که 46 شرکت به آن پاسخ داده و برای بررسی روایی آن از روایی همگرا و واگرا و برای پایایی آن از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارSmartPLS3 انجام شده است. نتایج نشان میدهد پیادهسازی استراتژی بر عملکرد سازمان اثرگذار و نقش میانجیگری میان محتوا، فرآیند عملیاتی استراتژی و عملکرد سازمانی دارد. اما اثر عوامل زمینهای استراتژی بر پیادهسازی آن تأیید نشد.https://www.smsjournal.ir/article_93616_3c9710bf4b2629396773880204978d16.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121A Meta Method of the Academic Strategy Researchesفراروش تحقیقات دانشگاهی حوزه استراتژی91125101780FAسیدامیرحسین طیبی ابوالحسنیدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهرانمحمدرضا دانشوردیلمیدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهرانوحید خاشعی ورنامخواستیدانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهرانJournal Article20191025The aim of this Meta method study is to investigate the field of strategy in Tehran's first level universities. This research is an applied one in terms of purpose and is a tool for data collection, library study and review of documents. The research population has all the master's theses and doctoral dissertations in the field of strategy in the four universities of Tarbiat Modares, Tehran, Shahid Beheshti and Allameh Tabatabai in the years 1991 to 2016. The total data collection method and the population size are 188 reports. 11 indicators of analysis: thematic contribution, students' degree, number of participants, participation of scientific institutions, participation of scientific-specialized groups, gender of the researcher, methods and techniques used, validation of research method, statistical and analysis methods, resources and appearance of the report were reviewed. According to the results, it is necessary to strengthen the teaching methods of research methods as well as strategic management for graduate students. Case and comparative methods, qualitative and mixed research methods, use of combined tools, level of individual and national analysis and non-probabilistic sampling and accuracy in narrative to consider more.هدف این پژوهش فراروش تحقیقات حوزه استراتژی در دانشگاههای سطح یک تهران در چارچوب پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد و رسالههای مقطع دکتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و ابزار گردآوری دادهها، مطالعه کتابخانهای و بررسی اسناد و مدارک است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه پایاننامههای مقطع کارشناسی ارشد و رسالههای مقطع دکتری حوزه استراتژی در چهار دانشگاه تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبائی است که بین سالهای 1370 تا 1395 انجام گرفته و در کتابخانه دانشکده مربوطه وجود داشته است. روش نمونهگیری به صورت تمامشماری بوده و پس از حذف نمونههای غیرمرتبط، حجم نمونه نهایی مورد بررسی 188 عدد است. شاخصهای تحلیل در قالب 11 پارامتر سهم موضوعی، مقطع تحصیلی دانشجویان، تعداد افراد مشارکتکننده، مشارکت نهادهای علمی، مشارکت گروههای علمی-تخصصی، جنسیت پژوهشگر، روشها و تکنیکهای مورد استفاده، بررسی اعتبار روش تحقیق، روشهای تجزیهوتحلیل آماری، منابع و مآخذ و وضعیت ظاهری پایاننامه بررسی شد. به اختصار باید گفت با توجه به نتایج، تقویت آموزش دروس روش تحقیق و همچنین مدیریت استراتژیک برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ضروری است. ضمن اینکه لازم است توجه به روشهای موردی و تطبیقی، روش تحقیق کیفی و آمیخته، استفاده از ابزارهای ترکیبی (پرسشنامه-مصاحبه-اسناد)، توجه بیشتر به پایاننامههای با سطح تحلیل فردی و یا ملی و نمونهگیریهای غیراحتمالی و همچنین دقت بیشتر در روایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.https://www.smsjournal.ir/article_101780_103aaf41afd7803e372714b6b5f3aa98.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Analyze the Role of Strategic Initiative and Resilience in Organizational Performanceواکاوی نقش ابتکار استراتژیک و تابآوری بر عملکرد سازمانی127148101781FAعباسعلی رستگاردانشگاه سمنان0000-0001-6834-7682هوشمند باقری قره بلاغدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنانمحسن عین علیدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری ، دانشگاه سمنان، ایرانJournal Article20191003Strategic initiative is a dynamic capability that plays an important role in improving organizational performance. The present study examines the role of this initiative and resilience in improving organizational performance by adjusting self-efficacy. The research is descriptive-predictive of correlation with two questions and three main opportunities. The statistical population, all managers of the highest levels of government organizations in the city of Semnan, and the sampling method randomly classified. Data collection based on a multivariate questionnaire. Structural equation modeling and SmartPls software used to analyze and analyze the data. The research findings showed that strategic initiative and organizational resilience have a positive and significant effect on organizational performance. In addition, according to the sub-hypotheses, adaptive resilience has a significant effect on organizational performance, but programmed resilience does not have a positive and significant effect on organizational performance. Therefore, in order to maintain and improve organizational performance, strong leadership, the use of knowledge in new ways, the ability of employees to play multiple roles, and the organization with sufficient resources to attract unexpected changes emphasized. On the other hand, pre-disaster planning activities have an impact on adaptive resilience, but are not in themselves sufficient to have a positive effect on performance. The results also confirm the role of self-efficacy adjustment on the significant relationship between strategic initiative and organizational performanceابتکار استراتژیک قابلیتی پویا است که نقش مهمی در بهبود عملکرد سازمانی ایفا میکند. پژوهش حاضر به واکاوی نقش این ابتکار و تابآوری در بهبود عملکرد سازمانی با تعدیلگری خودکارآمدی میپردازد. پژوهش، از نوع توصیفی- پیمایشیِ همبستگی با دو سوال و سه فرصیه اصلی است. جامعه آماری، کلیه مدیران سطوح عالی سازمانهای دولتی شهر سمنان، و روش نمونهگیری، تصادفی طبقهبندی شده است. جمعآوری دادهها مطابق پرسشنامه چندگزینهای است. برای بررسی و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Smart-Pls بهره گرفته شد. یافتههای پژوهش نشان داد که ابتکار استراتژیک و تابآوری سازمانی، بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این، مطابق نتایج فرضیههای فرعی، تابآوری انطباقی تأثیر معناداری بر عملکرد سازمانی دارد، ولی تابآوری برنامهریزی شده تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی ندارد. لذا برای حفظ و ارتقا عملکرد سازمانی؛ رهبری قوی، استفاده از دانش به روشهای جدید، توانایی کارمندان برای ایفای نقشهای متعدد و همچنین سازمان با داشتن منابع کافی برای جذب تغییرات غیرمنتظره مورد تأکید قرار گرفتند. از سوی دیگر، فعالیتهای برنامهریزی قبل از فاجعه بر تابآوری انطباقی تأثیرگذارند اما به خودی خود برای تأثیر مثبت بر عملکرد کافی نیستند. نتایج همچنین نقش تعدیلگری خودکارآمدی را بر رابطه معنادار ابتکار استراتژیک با عملکرد سازمانی تأیید میکند.https://www.smsjournal.ir/article_101781_3da0de8e5cf1137b3e5e1667fc6eebba.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Dynamic Forecasting of Student Population and School Space Planning in the Countryپیشبینی پویای جمعیت دانشآموزان و برنامهریزی فضای مدارس کشور149169101370FAمیر سامان پیشواییدانشگاه علم و صنعت ایرانhttps://orcid.org/0000-0001-6389-6308سیده سارا موسویدانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانJournal Article20190901The education system is one of the main infrastrations of society that provides effective human resources. The first step in implementing training programs is to have a suitable and sufficient space. There is currently a significant shortage of educational resources in the country. Given the goal of increasing academic coverage in the country's vision documents, it is necessary to plan for the provision of educational resources. In this study, the total population of primary and secondary school students in the country is predicted using dynamic system simulation until 1420, and then various policies related to the budget allocated to the Organization for Renovation, Development and Equipping of Schools Has been reviewed. The results suggest that if fertility behavior continues as it is now, the student population will increase in the coming years and will decline after its peak in the 1400s. If the budget allocated for the construction of schools has a figure in accordance with the amount announced for the year 1398, we will face a serious decrease in the per capita area of educational space. In a budget scenario twice this amount, the per capita education will be less than one square meter, and in a budget scenario 3 times, after 5 years, the per capita education of the country's schools will improve.نظام تعلیم و تربیت یکی از نهادهای اصلی جامعه است که به تأمین نیروی انسانی مؤثر می پردازد. اولین گام برای اجرای برنامههای آموزشی، داشتن فضای مناسب و کافی است. هماکنون کمبود قابل توجهی در منابع آموزشی کشور وجود دارد. با توجه به هدف افزایش پوشش تحصیلی در اسناد چشمانداز کشور، لازم است برای تأمین منابع آموزشی برنامهریزی نمود. در این پژوهش جمعیت کل دانش آموزان کشور در مقطع ابتدایی و متوسطه اول با استفاده از شبیهسازی پویای سیستمی تا سال 1420 پیشبینی شده و سپس سیاستهای مختلف مرتبط با بودجهی تخصیصیافته به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج گویای آن است که چنانچه رفتار باروری مطابق حال حاضر پیش برود، جمعیت دانش آموزان در سال های پیش رو افزایش خواهد یافت و پس از گذراندن بیشینه خود در دهه 1400، سیر نزولی خواهد داشت. چنانچه بودجه اختصاص یافته به ساخت مدارس، رقمی مطابق با مقدار اعلام شده برای سال 1398 داشته باشد، با کاهش جدی در سرانه مساحت فضای آموزشی مواجه خواهیم شد. در سناریوی بودجه دو برابر این مقدار، این کاهش کمتر از یک مترمربع و در سناریوی بودجه 3 برابر، پس از 5 سال، سرانه آموزشی مدارس کشور بهبود خواهد یافت.https://www.smsjournal.ir/article_101370_7c9d66d41cf0cb0cf8395d68c28333fa.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Develop the Desert Ecotourism Development Strategies in Lut Plainتدوین راهبردهای توسعه اکوتوریسم بیابان در دشت لوت171194103862FAنورمحمد یعقوبیدانشگاه سیستان و بلوچستانزینب قصاب زاده لنگریدانشگاه سیستان و بلوچستانفرحناز آهنگدانشگاه سیستان و بلوچستانحسن غفاریدانشگاه سیستان و بلوچستانJournal Article20191208Due to the fascination with postmodernism, silence and loneliness, desert ecotourism has created a new spiritual value for travelers in quiet and barren areas, which has led to its continued growth in various parts of the world. On the other hand, the development of ecotourism, in addition to generating income for local people and increasing GDP in general, can have a significant impact on the protection of desert ecosystems. Therefore, the present study developed strategies for the development of desert ecotourism in the Lut plain. This research is a descriptive-analytical one in terms of objectives and in terms of research method. The statistical population of this study consisted of 30 experts related to the tourism industry of Kerman province and people familiar with Lut plain. SWOT analytical method and QSPM quantitative matrix used to analyze the data and provide appropriate strategies. The research conducted in five phases. The results of the first four phases showed that the offensive zone is the dominant strategic position in the development of ecotourism in the Lut plain. In the fifth phase, through the quantitative matrix QSPM, the strategies of the offensive zone prioritized in order of attractiveness, and the first strategy of this region was determined as the most attractive strategy.با توجه به شیفتگی پسانوگرایی، سکوت و تنهایی، گردشگری بیابان ارزش معنوی و جدیدی از گشت وگذار در مناطق ساکت و بایر ایجاد کرده که این امر باعث رشد پیوسته آن در مناطق مختلف جهان شده است. از طرفی توسعه اکوتوریسم علاوه بر ایجاد درآمد برای افراد محلی و بهطورکلی افزایش GDP، میتواند در حفاظت از اکوسیستم بیابانها تأثیر بهسزایی داشته باشد. از اینرو پژوهش حاضر به تدوین راهبردهای توسعه اکوتوریسم بیابان در دشت لوت پرداخت. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نظر روش بررسی، جزء تحقیقات توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری این پژوهش را 30 نفر از کارشناسان مرتبط با صنعت گردشگری استان کرمان و همچنین افراد آشنا به دشت لوت تشکیل دادند. برای تجزیه و تحلیل دادهها و در نتیجه ارائه راهبردهای مناسب از روش تحلیلی SWOT و ماتریس کمّی QSPM استفاده شد. پژوهش در پنج فاز انجام گردید. نتایج حاصل از اجرای چهار فاز نخست نشان داد که منطقه تهاجمی بهمنزله موقعیت راهبردی برتر در توسعه اکوتوریسم دشت لوت است. در فاز پنجم از طریق ماتریس کمّی QSPM راهبردهای منطقه تهاجمی به ترتیب جذابیت الویتبندی شد و راهبرد اول این منطقه بهمثابه جذابترین راهبرد تعیین گردید.https://www.smsjournal.ir/article_103862_40dc95d6e4db025946affb0cfa4785af.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Designing Good Governance Trilogy Pattern in Multilevel Organizationsطراحی الگوی سه شاخگی حکمرانی خوب در سازمانهای چند سطحی195221101782FAزهرا اکبریدانشجوی دکتری رفتار سازمانی دانشگاه لرستانمحمد حکاکعضو هیئت علمی دانشگاه لرستانحجت وحدتیلرستان0000-0002-8437-8419امیرهوشنگ نظرپوریلرستانJournal Article20191008The purpose of this study was to design a good governance model in multilevel organizations based on the tricyclic model. Therefore, this research seeks to design a model based on the categorization and separation of factors related to good governance model in multilevel organizations based on trilogy model through interpretive-structural analysis (ISM). The research methodology is a combined research based on four questios try to identifying the factors associated with good governance through theoretical foundations and thematic analysis with the participation of 15 experts as panel members and in the quantitative part through structural modeling matrix followed by structural modeling. In addition, there is an interpretation in this section of 15 senior executives of banks and financial and credit institutions in Khorramabad. The results show that the most important factors related to the explanation of good governance, policy formulation, transparency of rules, decentralized management structure, control capacity building, waste regulation, service quality measurement, market changes, CRM quality, value centering, culture, organizational climate, opportunity equalization, compensation system, facilitation of HRMS, internalization, organizational commitment.مهمترین هدف این پژوهش طراحی الگوی حکمرانی خوب در سازمانهای چند سطحی بر اساس مدل سه شاخگی است. پژوهش با چهار سوال پژوهشی از نوع ترکیبی است که در بخش کیفی شناسایی عوامل حکمرانی خوب از طریق بررسی مبانی نظری و پیشینه و انجام تحلیل مضمون با مشارکت 15 متخصص بهمنزله اعضای پانل است و در بخش کمّی از طریق تشکیل ماتریس خود تعاملی ساختاری به دنبال مدلسازی ساختاری و تفسیری است که در این بخش تعداد 15 نفر از مدیران ارشد بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری شهر خرمآباد مشارکت نمودند. نتایج پژوهش نشان میدهد که اساسیترین عوامل مرتبط با تبیین حکمرانی خوب، تدوین خط مشی، شفافیت قوانین، ساختار مدیریت نامتمرکز، ظرفیتسازی کنترل، حذف مقررات زائد، سنجش کیفیت خدمات، تغییرات بازار، سنجش کیفیت CRM، ارزش محوری، فرهنگسازی، جو سازمانی، برابرسازی فرصتها، سیستم جبران خدمت، تسهیل HRMS، درونیسازی، تعهد سازمانی است.https://www.smsjournal.ir/article_101782_cb6aeed3c631b0047941800fd211247f.pdfانجمن مدیریت راهبردی ایرانفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی2228-6853104020200121Investment Strategy with Changes in Temperature and Value of Companiesراهبرد سرمایهگذاری با تغییرات دما و ارزش شرکتها22325697406FAعلیر ضا جعفریدکتری، گروه حسابداری و مدیریت، واحد بینالملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران.حمیدرضا وکیلی فرددانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقاتمحسن حمیدیاناستادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوبقدرت الله طالب نیادانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقاتJournal Article20190704Temperature changes affect the productivity of employees and production devices of companies and, consequently, the operating profit of companies. According to the Rotating model, the value of a company is the result of the reduction of the company's dividends for life. As air temperatures change over time, if investors consider risk-taking to bear the risk of temperature changes, the value of companies will change over time. In the present study, the relationship between temperature changes (through mere temperature risk) and the value of companies over time examined. In this study, a different method called "tracker portfolio" is extracted without risk of temperature changes and then the expected return of investors in different periods estimated by the two-factor model. Finally, using the vortex model, the value of the companies calculated over time. For this purpose, a sample of about 160 companies listed on the Tehran Stock Exchange between 2006 and 2017 reviewed. The time series method used to investigate the research hypotheses. The results of the study indicate that only the risk of temperature in the Tehran Stock Exchange priced and the increase in global warming over time has reduced the value of companies, so investors need the fundamental analysis and investment strategies. The role of temperature changes itself is considered to be an increasing factor in the expected return to achieve better results and at the same time contribute to the efficiency of the capital marke.تغییرات دما بر میزان بهرهوری کارکنان و دستگاههای تولیدی شرکتها و به تبع آن سود عملیاتی شرکتها اثرگذار است. بر اساس مدل گردون، ارزش شرکت حاصل تنزیل سودهای تقسیمی آن شرکت بهصورت مادامالعمر است. از آنجا که دمای هوا در طول زمان در حال تغییر است، اگر سرمایهگذاران برای تحمل ریسک تغییرات دما صرفریسک در نظر بگیرند، ارزش شرکتها در طول زمان تغییر خواهد یافت. در پژوهش حاضر رابطه تغییرات دما (از طریق صرف ریسک دما) و ارزش شرکتها در طول زمان بررسی میشود. در این پژوهش از روشی متفاوت به نام «پرتفوی ردیاب» صرفریسک تغییرات دما استخراج شده و سپس با مدل دو عاملی بازده مورد انتظار سرمایهگذاران در مقاطع مختلف زمانی برآورد میشود. در نهایت با استفاده از مدل گردون، ارزش شرکتها در طول زمان محاسبه میگردد. برای این منظور، نمونهای متشکل از حدود 160 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه زمانی 1385 تا 1396 بررسی شده است. برای بررسی فرضیات پژوهش از روش سری زمانی استفاده میشود. نتایج پژوهش حاکی از آن است که صرف ریسک دما در بورس اوراق بهادار تهران قیمتگذاری شده و افزایش گرمای جهانی در طول زمان باعث کاهش ارزش شرکتها شده است، لذا سرمایهگذاران باید در تحلیلهای بنیادی و راهبردهای سرمایهگذاری خود نقش تغییرات دما را عاملی فزآینده در بازده مورد انتظار در نظر گرفته تا به نتایج مطلوبتری رسیده و در عین حال به کارایی بازار سرمایه نیز کمک کنند.https://www.smsjournal.ir/article_97406_78d22b41ea21cbb809462e4145266985.pdf