TY - JOUR ID - 99176 TI - بررسی نقش رهبری تحول‌آفرین و تفکر استراتژیک بر توسعه محصولات جدید JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - سلیمی, غلامرضا AU - طهماسبی آقبلاغی, داریوش AU - فرمهینی فراهانی, امیر حسین AD - گروه مدیریت راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی AD - گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران AD - دانشگاه آزاد اسلامی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 39 SP - 65 EP - 88 KW - تفکر استراتژیک KW - رهبری تحول آفرین KW - توسعه محصولات جدید DO - N2 - با شدت یافتن تغییرات فناورانه و کاهش چرخه­ زندگی محصول شرکت­ها با افزایش فشار بر توسعه­ محصول جدید مواجه شده‌اند. از این ‌رو سازمان‌ها نیازمند روش‌های نوینی برای توسعه محصولات خود هستند تا آنها را در کوران رقابت با رقبای خود در سطح قابل قبولی از موفقیت قرار دهند. پژوهش حاضر به بررسی نقش رهبری تحول­آفرین بر توسعه محصولات جدید با توجه به نقش میانجی تفکر استراتژیک پرداخته است. این پژوهش یک مطالعه توصیفی- همبستگی  است و جامعه آماری پژوهش از نوع جامعه محدود است که حدود 1100 نفر از مدیران و کارشناسان صنعت فرش کاشان است و نمونه آماری متشکل از 285نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شد. روش‌ گردآوری داده‌ها میدانی و ابزار اندازه‌گیری  پرسشنامه است. روایی آن با روش‌ محتوا و صوری در حد قابل ‌قبول تأیید گردیده است و پایایی ابزار اندازه‌گیری، از طریق فرمول‌ آلفای کرونباخ (942/۰) تأیید شده است. تجزیه‌‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری نرم‌افزار لیزرل صورت پذیرفته است. نتایج تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که نقش معناداری رهبری تحول‌آفرین در تفکر استراتژیک و نیز نقش معناداری تفکر استراتژیک در توسعه محصولات جدید تأیید شد، اما نقش معناداری رهبری تحول‌آفرین در توسعه محصولات جدید تأیید نشد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_99176.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_99176_8723586b04a827fb045a916d23eb9fd7.pdf ER -