TY - JOUR ID - 93616 TI - مدل راهبردی عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - شهریاری, سلطانعلی AU - جعفری نیا, سعید AU - کاربخش, احمد AD - گروه مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی AD - گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 10 IS - 40 SP - 69 EP - 90 KW - عملکرد سازمان KW - پیاده‌سازی استراتژی KW - محتوای استراتژی KW - زمینه استراتژی KW - فرآیند عملیاتی DO - N2 -  مهم­ترین هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر پیاده‌سازی استراتژی و تأثیر آن بر عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیکی درقالب مدل مفهومی و آزمون آن است. این پژوهش با ارائه ی مدل مفهومی سعی در آزمون نقش میانجی پیاده‌سازی استراتژی بین متغیرهای فرایند عملیاتی، محتوا و زمینه استراتژی با عملکرد سازمانی دارد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع همبستگی به‌طور مشخص مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش کسب‌وکار الکترونیکی فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و جامعه اطلاعاتی است و ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه‌ای استاندارد با 33 سؤال بوده که 46 شرکت به آن پاسخ داده و برای بررسی روایی آن از روایی همگرا و واگرا و برای پایایی آن از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارSmartPLS3 انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد پیاده‌سازی استراتژی بر عملکرد سازمان اثرگذار و نقش میانجی‌گری میان محتوا، فرآیند عملیاتی استراتژی و عملکرد سازمانی دارد. اما اثر عوامل زمینه‌ای استراتژی بر پیاده‌سازی آن تأیید نشد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_93616.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_93616_3c9710bf4b2629396773880204978d16.pdf ER -