TY - JOUR ID - 91836 TI - تأثیر الگوی ارزش‌های خرید بر قصد خرید مجدد مشتریان JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - بیرجندی, مسعود AU - غلامی, عبدالخالق AU - حقیقی, محمد AD - دانش آموخته دکتری، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران. AD - استادیار، واحد یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، یاسوج، ایران. AD - دانشیار، دانشگاه تهران، ایران. Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 37 SP - 161 EP - 176 KW - ارزش خرید لذت‌گرایانه KW - ارزش خرید مطلوبیت‌گرایانه KW - رضایت KW - وفاداری KW - ترجیح نام تجاری KW - قصد خرید مجدد DO - N2 -  بررسی الگو و عواملی که بر روی رضایت و وفاداری مصرف‌کنندگان تأثیرگذار هستند، باعث دستیابی به شناخت و درک عمیقی از رفتار مصرف‌کنندگان می‌گردد که بازاریابان را قادر می‌سازد محصولات و خدمات را مطابق با نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان به بازار ارائه نمایند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ارزش‌های خرید مطلوبیت‌گرایانه و لذت‌گرایانه بر رضایت، وفاداری، ترجیح نام تجاری و قصد خرید مجدد مشتریان در مراکز خرید هست. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان مرکز خرید هایپر استار در شیراز تشکیل می‌دهند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و حجم نمونه ۴۴۷ نفر است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه هست. سؤالات پرسشنامه از نوع سؤالات بسته و بر اساس مقیاس ۵ تایی لیکرت و دارای ۲۸ سؤال است. برای سنجش روایی از میانگین واریانس استخراج شده و برای تعیین پایایی از پایایی ترکیبی و برای بررسی‌وتحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که در مرکز خرید هایپر استار دو متغیر ارزش خرید مطلوبیت‌گرایانه و ارزش خرید لذت‌گرایانه اثر مستقیم بر رضایت و وفاداری مشتریان دارند. همچنین اثرگذاری متغیر وفاداری مشتریان بر متغیرهای توصیه به دیگران، ترجیح نام تجاری و هزینه تغییر عرضه‌کنندگان ‌که همگی از پیامدهای وفاداری به شمار می‌روند، تائید شده است. علاوه بر این، تأثیر ترجیح نام تجاری بر قصد خرید مجدد مشتریان تائید شد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_91836.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_91836_8ccf7c505b02e219f1b8b785ecf3d889.pdf ER -