TY - JOUR ID - 91834 TI - طراحی مدل کنترل راهبردی در استارت‌آپ‌های اینترنتی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - خاشعی, وحید AU - اسدی, رضا AD - دانشیار، دانشگاه علامه طباطبائی. AD - دانشجوی دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 37 SP - 125 EP - 139 KW - کنترل راهبردی KW - استارتاپ KW - ناوبری سازمانی KW - اهرم‌های کنترل KW - مدل‌سازی ساختاری تفسیری DO - N2 - موفقیت در فضای متلاطم و پیچیده کسب‌وکار امروزی مستلزم بینش و دانش عمیق در مورد نحوه کنترل راهبردی سازمان است. بعضاً کسب‌وکارهای نوپا با تکیه بر دانش فنی خود در هیاهوی این فضای به شدت رقابتی از مقوله کنترل غافل می‌شوند و یا نهایتاً کنترلی از جنس کنترل راهبرد را پیش می‌گیرند. مطالعه پیش رو با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساخت یافته سعی در کشف سازوکارهای کنترل راهبردی در پنج شرکت مطرح و بزرگ نوپا در فضای آنلاین می‌کند. در تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار مکس کیو دی اِی، مدلی جامع طراحی شده و سپس این مدل در میان یازده تن از خبرگان این حوزه با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری به آزمون گذاشته شده است. شواهد حاکی از آن است که کنترل پیش‌فرض‌ها و مفروضات راهبردی می‌تواند نقش کلیدی در کنترل راهبردی ایفا کند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_91834.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_91834_8f8dc8750988bb163454d8be53e8bc2d.pdf ER -