TY - JOUR ID - 88892 TI - راهبرد پویایی‌شناسی تأثیر دانش بر عملکرد و پایدارسازی رضایت مشتریان JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - میرغفوری, سیدحبیب‌الله AU - مروتی‌ شریف‌آبادی, علی AU - مداح, مرتضی AD - دانشیار، دانشگاه یزد AD - استادیار، دانشگاه یزد AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 2 IS - 8 SP - 103 EP - 122 KW - مدیریت دانش KW - پویایی سیستم KW - سودآوری KW - رضایت مشتری DO - N2 - هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل تأثیرگذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتریان است. باتوجه به ماهیت پویای مدیریت دانش و همچنین تبعیت عملکرد سازمانی از تحولات محیطی، از مدل پویایی سیستم در این مطالعه استفاده شده است. برای این منظور، ابتدا مدل‌ علی طراحی شد. سپس، مدل جامع جریان طراحی شد و درنهایت سناریوها طراحی شدند و مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده‌های تحقیق، پرسشنامه‌هایی با ساختار و نیمه‌ساختار است که از طریق مصاحبه با گروه کانونی در کارخانه فولاد آلیاژی ایران-یزد و همچنین استفاده از مستندات این سازمان انجام شده است. به ‌رازش مدل‌ها و تحلیل حساسیت بر پایه سناریوها نشان می‌دهد که با استقرار مناسب نظام مدیریت دانش در سازمان و توجه به تحقیق و توسعه و فعالیت‌های آموزشی در سازمان و همچنین افزایش میزان مستندسازی و اشتراک‌گذاری دانش، سودآوری سازمان افزایش یافته و همچنین میزان رضایت مشتریان سازمان به‌سمت بهبود و پایدارسازی حرکت می‌کند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_88892.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_88892_d35dc890e70ce16b970a62fad1332018.pdf ER -