TY - JOUR ID - 88832 TI - جهت‌گیری استراتژیک و قابلیت‌های بازاریابی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - رحیم‌نیا, فریبرز AU - کفاش‌پور, آذر AU - پوررضا, ملیحه AD - دانشیار، دانشگاه فردوسی مشهد AD - استادیار، دانشگاه فردوسی مشهد. AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد. Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 3 IS - 12 SP - 145 EP - 166 KW - جهت‌گیری استراتژیک KW - مشتری‌مداری KW - رقیب‌مداری KW - هزینه‌گرایی KW - گرایش به نوآوری KW - قابلیت‌های بازاریابی DO - N2 - هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر جهت‌­گیری استراتژیک بر قابلیت­‌های بازاریابی در سازمان است. روش تحقیق ماهیتی پیمایشی ـ کاربردی دارد. پرسشنامه این تحقیق میان مدیران بانک­‌های ملت شهر مشهد، جهت جمع‌­آوری داده­ها توزیع شد. روایی سازه با­استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگ­تر از 70/. برای سازه‌های مختلف پرسشنامه، پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. برای آزمون فرضیه‌­ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که جهت‌­گیری استراتژیک مشتری مداری، رقیب مداری و گرایش به نوآوری بر قابلیت­‌های بازاریابی تاثیرگذار هستند و فرضیه­‌های مرتبط با آن­ها مورد تایید قرار گرفت ولی نتایج نشان دادند که هزینه­‌گرایی بر قابلیت­‌های بازاریابی تاثیری ندارد و فرضیه مرتبط با آن نیز مورد تایید قرار نگرفت. UR - https://www.smsjournal.ir/article_88832.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_88832_5e0e6a05de2208fcf0cabb70dd3e5f7f.pdf ER -