TY - JOUR ID - 88641 TI - راهبرد قابلیت‌های بازاریابی، بازارمداری داخلی و عملکرد شرکت‌های دارویی بورس JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - سالار, جمشید AU - ابوالفضلی, سید ابوالفضل AU - محمدزاده, مهدی AU - احمدی, محمد AD - دانشگاه پیام نور AD - دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 7 IS - 25 SP - 91 EP - 108 KW - بازارمداری داخلی KW - راهبرد قابلیت‌های بازار KW - عملکرد سازمانی KW - شرکت‌های دارویی KW - بورس DO - N2 -      هدف این پژوهش، بررسی تأثیر واسطه‌ای قابلیت‌های بازاریابی بر ارتباط بین بازارمداری داخلی و عملکرد شرکت‌های دارویی بورس است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش جمع‌آوری داده‌ها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل خبرگان شرکت‌های دارویی فعال در بورس کشور می‌باشد. روش نمونه‌گیری، غیراحتمالی آسان است. در مجموع، 205 پرسشنامه از بین شرکت‌ها جمع‌آوری شد. برای آزمون فرضیه‌­های پژوهش از مدل معادلات ساختاری و نرم‌افزار لیزرل 80/8 استفاده شد. نتایج نشان داد که بازارمداری داخلی و قابلیت‌های بازار بر عملکرد سازمانی تأثیر می‌گذارند. تأثیر بازارمداری داخلی بر عملکرد، بیشتر از تأثیر قابلیت‌های بازار است. همچنین، قابلیت‌های بازار، در ارتباط بین بازارمداری داخلی و عملکرد سازمانی، نقش واسطه‌ای را ایفا می‌کنند؛ بنابراین، ابتدا بازارمداری داخلی منجر به قابلیت‌های بازار می‌شود و سپس، قابلیت‌های بازار منجر به عملکرد سازمانی می‌شوند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_88641.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_88641_00c8b5fcbe95493befac9996aa4c43c8.pdf ER -