TY - JOUR ID - 87506 TI - تدوین الگوی سه محوری توسعه‌ صنعت گردشگری ایران با تأکید بر ورود گردشگران خارجی JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - امینی, محمدتقی AU - پرهیزگار, محمد مهدی AU - ابوالحسنی, اصغر AU - خباز باویل, صمد AD - دانشگاه پیام نور، تهران، ایران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 35 SP - 77 EP - 99 KW - مدل توسعه KW - صنعت گردشگری KW - روش دلفی KW - تحلیل عاملی DO - N2 -  توسعه‌ی صنعت گردشگری ایران به دلیل تأثیرپذیری از فضای جهانی این صنعت و نیز میزان توانایی‌هایی که در حوزه‌های مربوط به گردشگری از خود نشان داده است، همواره دستخوش تغییرات شدید بوده و میزان توسعه با توان بالقوه‌ی آن هم‌خوانی مناسبی ندارد. محقق در پژوهش حاضر، هدف اصلی و عمده‌ی خود را پاسخگویی به این سؤال قرار داده است که الگوی  توسعه‌ی صنعت گردشگری ایران با تأکید بر ورود گردشگران خارجی چگونه است؟ با عنایت به این موضوع، پژوهش حاضر از نظر ماهیت از نوع تحقیقات پیمایشی-اکتشافی بوده و از رویکرد دلفی و تحلیل عاملی تأییدی و نیز آزمون فرض برای دست‌یابی به الگوی مورد نظر استفاده می‌کند. جامعه آماری پژوهش، متشکل از خبرگان و فعالین در صنعت گردشگری کشور است. نتیجه‌ی نهایی و اصلی تحقیق دربرگیرنده‌ی الگوی تأثیرگذار در توسعه‎ی صنعت گردشگری کشور در سه محور مبادی گردشگرفرست، حمل‌ونقل و مقاصد گردشگرپذیر داخلی است که در یک سلسله مراتب با عوامل اصلی و شاخص‌های مرتبط با آن‌ها است. این سلسله‌مراتب با اولویت‌بندی عوامل تأثیرگذار در صنعت گردشگری ایران به دست آمده است. UR - https://www.smsjournal.ir/article_87506.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_87506_8c63975a4e5b95414af274d77f9b0a50.pdf ER -