TY - JOUR ID - 148912 TI - نگرش مشتریان همراه‌بانک و تاثیر آن بر قصد استفاده JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - عظیمی, حسین AD - دانشیار گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 13 IS - 49 SP - 251 EP - 265 KW - نگرش KW - همراه‌بانک KW - قصد استفاده KW - حریم خصوصی KW - نوسان‌گرایی DO - 10.22034/smsj.2022.148912 N2 - شرایط نوسان‌گرایی کرونا و رشد فراگیر فناوری اطلاعات، موجب تقویت خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه شده است. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد نگرش و قصد مشتریان به استفاده از همراه­بانک وجود دارد. پژوهش کاربردی حاضر با هدف بررسی این موضوع به اجرا درآمده است. روش تحقیق در این پژوهش، کمی از نوع پیمایشی و جامعه آماری، کارکنان دانشگاه زنجان بودند. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد نمونه‌های آماری 202 نفر محاسبه شد که به روش غیراحتمالی از نوع در دسترس به پرسش‌ها پاسخ دادند. ابزار، پرسشنامه استانداردی بود که به دلیل بومی‌سازی، در این پژوهش مجدداً روایی و پایایی آن تایید شد. روایی همگرای سازه‌ها با استفاده از معیار میانگین واریانس استخراج‌شده (AVE) بالاتر از مقدار ملاک ۴/۰ مورد تایید قرار گرفت و پایایی نیز با آلفای کرونباخ (۸۷۸/۰ بالاتر از 7/0) و پایایی ترکیبی (CR) بالاتر از مقدار استاندارد ۶/۰، مورد تایید قرار گرفت. با استفاده از نرم‌افزار PLS یافته‌ها نشان داد، سودمندی درک شده، سهولت استفاده ادراک شده، تاثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط، بر نگرش نسبت به همراه­بانک تاثیر مثبت و معنا‌داری گذاشته، اما تاثیر درک شایستگی، خیرخواهی و امنیت و حریم خصوصی بر نگرش نسبت به همراه­بانک، معنا‌دار نبود. همچنین نتایج بیانگر تاثیر نگرش نسبت به همراه­بانک بر قصد استفاده از همراه‌بانک بود. UR - https://www.smsjournal.ir/article_148912.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_148912_c624197e2c010514181aef9028553f2e.pdf ER -