TY - JOUR ID - 125783 TI - الگوی هماهنگ‏سازی زنجیره تأمین خدمات JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - جلیل, رضا AU - اصغری زاده, عزت اله AU - کاظمی, عالیه AD - مدیریت صنعتی-گرایش تولید و عملیات- پردیس البرز دانشگاه تهران AD - دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 47 SP - 63 EP - 78 KW - تسهیم KW - روابط پایدار KW - مکانیزم‏های فنی و تکنولوژیکی KW - صنایع خدماتی KW - نارضایتی مشتری KW - ریسک و سیستم غیریکپارچه DO - N2 - موضوع هماهنگی موضوع اساسی مدیریتی در زنجیره تامین شناسایی شده است. زنجیره تأمین خدمات با توجه به ویژگی‏‌های متفاوتی که دارد، و با توجه به این که محصولات در زنجیره‌های تأمین خدمات از جنس خدمت، پیچیده و بیشتر مبتنی بر اطلاعات هستند مدل‌‏های هماهنگی در آن کاملاً متفاوت با مدل‌‏های هماهنگی در زنجیره تأمین کالاهای فیزیکی می‌‏باشند. در این پژوهش هدف اصلی تحقیق تدوین الگوی هماهنگ‌‏سازی زنجیره تأمین خدمات است. روش پژوهش حاضر داده بنیاد است و جامعه آن اعضای هیئت علمی و مدیران ارشد صنایع هستند، که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند قضاوتی انتخاب شدند. اهداف پژوهش با بکارگیری ابزارهای پژوهش کیفی تعیین و تبیین شدند. همچنین، با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی، مدل پارادایمی شکل گرفت که بر اساس آن ساختار مفهومی هماهنگ‌سازی زنجیره تامین خدمات طراحی و ارائه شد. اعتبارسنجی پژوهش بر مبنای روش‌شناسی داده بنیاد از معیارهای تطبیق، قابلیت فهم، قابلیت تعمیم و کنترل استفاده شده است. در نهایت عوامل زمینه‌‏ای هماهنگی به دو دسته زیرساخت‏‌ها و توانایی‏‌ها و قابلیت‌‏ها تقسیم شدند. شرایط مداخله‌‏گر دربرگیرنده عوامل رفتاری و ویژگی‏‌های همکاری می‏‌شود. مکانیزم‌های هماهنگی در قالب سه مشخصه‌ تسهیم، روابط پایدار و مکانیزم‌‏های فنی و تکنولوژیکی قابل بررسی است. علل هماهنگی در قالب چهار مشخصه‌ عدم اطمینان، نارضایتی مشتری، ریسک و سیستم غیریکپارچه مورد بررسی قرار می‌گیرند و هم‌‏افزایی، سودآوری پایدار و بهبود برند به عنوان پیامدهای هماهنگی شناسایی شد. UR - https://www.smsjournal.ir/article_125783.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_125783_86aa6bc3d97b419f6bd3cc2b2fb003d9.pdf ER -