TY - JOUR ID - 123083 TI - کارکردهای راهبرد بازاریابی چند سویه JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - باقری, روح اله AU - اسلامی, قاسم AU - قادری, فرشاد AD - گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران. AD - دانشجوی دکتری، دانشگاه گیلان رشت، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 46 SP - 1 EP - 18 KW - بازاریابی چند سویه KW - شخصی‌سازی KW - بازاریابی رابطه‌مند KW - قدرشناسی KW - قصد خرید مجدد DO - N2 - تأثیرگذاری سازمان‌ها بر قصد خرید مجدد مصرف‌کنندگان در بازارهای امروزی که رقابت بسیار زیاد است، یکی از موضوعات اصلی و چالشی برای سازمان‌ها محسوب می‌شود که بنگاه‌ها به منظور بقا باید نیازهای مشتریان را شناخته و شخصی‌سازی کنند و در سرمایه‌گذاری در بخش ارتباط با مشتری فعال عمل نمایند. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی چند سویه شامل بازاریابی رابطه‌مند و شخصی‌سازی بر قصد خرید مجدد مصرف‌کنندگان به‌واسطه قدرشناسی است. گردآوری داده‌ها از طریق توزیع 390 پرسشنامه در میان مشتریان رستوران‌های لوکس شهر مشهد صورت گرفت. بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدل‌سازی معادلات ساختاری و با کمک نرم‌افزار AMOS انجام شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد، بازاریابی رابطه‌مند و شخصی‌سازی بر قصد خرید مجدد مشتریان تأثیرگذار است؛ علاوه‌بر این، بازاریابی رابطه‌مند و شخصی‌سازی بر قدرشناشی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نقش میانجی‌گری قدر‌شناسی در رابطه بین بازاریابی رابطه‌مند و شخصی‌سازی با قصد خرید مجدد مشتریان مورد تأیید قرار گرفت. UR - https://www.smsjournal.ir/article_123083.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_123083_e97aff3e1ff8fdb188debb80c6996849.pdf ER -