TY - JOUR ID - 106948 TI - ارائه الگو رضایت-اعتماد با تأکید بر هزینه تغییر در صنعت بیمه JO - فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی JA - SMSJ LA - fa SN - 2228-6853 AU - حاجی صفارکرمانی, ثنا AU - مهرانی, هرمز AU - حمیدی‌زاده, محمدرضا AU - حاجی کریمی, عباسعلی AD - گروه مدیریت بازرگانی،واحد تهران شمال،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران. AD - هرمز مهرانی،استاد یار،گروه مدیریت،موسسه آموزش عالی غزالی،قزوین،ایران AD - گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران AD - دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 11 IS - 43 SP - 139 EP - 154 KW - اعتماد KW - رضایت KW - بیمه KW - وفاداری KW - هزینه تغییر KW - بیمه‌گذار DO - N2 - افزایش کلاهبرداری­های برخی مؤسسات بیمه باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان در مورد انتخاب مؤسسه بیمه شده است و تا حد زیادی اعتماد و رضایت بیمه­گذار را تحت تأثیر قرار داده است. در این پژوهش به دنبال شناسایی و طراحی مدل رضایت- اعتماد هستیم که دو شاخص مهم در جهت وفاداری مشتری محسوب می­شود. با شناسایی این عوامل و آزمون سیزده فرضیه تحقیق، مؤسسات بیمه می­توانند استراتژی­هایی طراحی کنند که ضامن موفقیت سازمان در بلندمدت شود .مدل پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور و دیدگاه خبرگان پیشنهاد گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر نمایندگی‌های سه شرکت بیمه ایران، البرز و آسیا در شهر تهران است. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است. با جمع‌آوری داده‌های پرسشنامه مدل را بر اساس تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم­افزارهای AMOS وSPSS  18 مورد تجزیه­وتحلیل قرار دادیم. نتایج حاکی از آن است که 1) توانایی و صداقت بیمه­گر بر اعتماد مشتری اثرگذار است 2) اعتماد بیمه­گذار به­طور معناداری بر رضایت وی اثرگذار است 3) هزینه­های تعویض تأثیرگذار بر وفاداری است و رضایت تنها کافی نیست و مشتریان با وجود داشتن رضایت، ممکن است وفادار نمانند. UR - https://www.smsjournal.ir/article_106948.html L1 - https://www.smsjournal.ir/article_106948_c2733e88dcb7e0269f8a3857eecaee62.pdf ER -