%0 Journal Article %T مدل راهبردی عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A شهریاری, سلطانعلی %A جعفری نیا, سعید %A کاربخش, احمد %D 2020 %\ 01/21/2020 %V 10 %N 40 %P 69-90 %! مدل راهبردی عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیک %K عملکرد سازمان %K پیاده‌سازی استراتژی %K محتوای استراتژی %K زمینه استراتژی %K فرآیند عملیاتی %R %X  مهم­ترین هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر پیاده‌سازی استراتژی و تأثیر آن بر عملکرد کسب‌وکارهای الکترونیکی درقالب مدل مفهومی و آزمون آن است. این پژوهش با ارائه ی مدل مفهومی سعی در آزمون نقش میانجی پیاده‌سازی استراتژی بین متغیرهای فرایند عملیاتی، محتوا و زمینه استراتژی با عملکرد سازمانی دارد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع همبستگی به‌طور مشخص مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش کسب‌وکار الکترونیکی فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و جامعه اطلاعاتی است و ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه‌ای استاندارد با 33 سؤال بوده که 46 شرکت به آن پاسخ داده و برای بررسی روایی آن از روایی همگرا و واگرا و برای پایایی آن از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شده است. تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارSmartPLS3 انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد پیاده‌سازی استراتژی بر عملکرد سازمان اثرگذار و نقش میانجی‌گری میان محتوا، فرآیند عملیاتی استراتژی و عملکرد سازمانی دارد. اما اثر عوامل زمینه‌ای استراتژی بر پیاده‌سازی آن تأیید نشد. %U https://www.smsjournal.ir/article_93616_3c9710bf4b2629396773880204978d16.pdf