%0 Journal Article %T طراحی و تبیین مدل ادراک دانشجویان از شناسه دانشگاه %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A سلطانی, مرتضی %A خباز, مصطفی %A رامشینی, محمود %A نظری, حسین %D 2014 %\ 08/23/2014 %V 5 %N 18 %P 201-227 %! طراحی و تبیین مدل ادراک دانشجویان از شناسه دانشگاه %K شناسه دانشگاه %K تعهد شناسه %K ماهیت شناسه %K ادراک شناسه %K مدیریت راهبردی %K دانشگاه شهید بهشتی %R %X این پژوهش به دنبال ارزیابی عوامل مؤثر بر ادراک دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از شناسه (نما نام) این دانشگاه و ارائه الگویی در راستای مدیریت مؤثر راهبردی شناسه دانشگاه است. بدین منظور تأثیر متغیرهای تعهد شناسه، ماهیت شناسه و نمودهای خارجی مورد ارزیابی واقع شد. جامعه آماری این پژوهش همگی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بوده‌اند که با به‌کارگیری فرمول تعیین گنجایش نمونه کوکران تعداد ۳۷۲ نفر به عنوان نمونه تعیین گردید و برای نمونه‌گیری از روش غیر تصادفی نمونه در دسترس استفاده ‌شده است. داده‌ها به‌وسیله پرسشنامه استاندارد گردآوری و با استفاده از SPSS.21 به تعیین آلفای کرونباخ اقدام شد و از روش آماری تحلیل همبستگی و معادلات ساختاری و نرم‌افزار AMOS.21 جهت تحلیل داده‌ها استفاده‌ شده است. بازده‌ها نشان داد از میان عوامل مورد بررسی عامل تعهد شناسه و ماهیت شناسه بر دریافت شناسه دانشگاه شهید بهشتی موثرند اما عامل نمودهای خارجی- نمادین تاثیری بر دریافت شناسه ندارد. از نتایج این تحقیق می‌توان برای شناسایی نقاط ضعف شناسه دانشگاه شهید بهشتی و ایجاد راهبردهایی برای رفع آن و بهبود هرچه بیشتر تصویر دانشگاه در اذهان جامعه استفاده کرد. %U https://www.smsjournal.ir/article_90740_2e474511e97ebb1dfd80415a7a48bbcc.pdf