%0 Journal Article %T راهبرد توسعه نیمرخ کارآفرینی دانش‌آموختگان آموزش عالی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A نیلچیان, مژده %A کسایی, مسعود %D 2012 %\ 11/21/2012 %V 3 %N 11 %P 89-107 %! راهبرد توسعه نیمرخ کارآفرینی دانش‌آموختگان آموزش عالی %K توفیق‌طلبی %K کانون کنترل درونی %K خطرپذیری %K تحمل ابهام %K سلاست فکری %K عملگرایی %K رویاپردازی %K چالش‌طلبی %R %X      در دهه‌های اخیر، توجه به کارآفرینی و آموزش آن، در سطح آموزش‌عالی مطرح گشته؛ و نیاز به دانش­آموختگان کارآفرین، در راستای توسعه برنامه‌­های آموزشی پایدار، جهت ترویج کارآفرینی در کشور افزایش یافته است. مسأله پیش‌روی این پژوهش وضعیت گرایش کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه‌­ها، به‌عنوان یک منبع بالقوه کارآفرینی است. در این پژوهش، به‌منظور سنجش مشخصه­‌های کارآفرینانه، آزمون جامع کارآفرینی در قالب پرسشنامه پژوهشی در بین 120 نفر از دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی توزیع گردیده است. نتایج پایانی تحقیق، حکایت از اثر معنادار سوابق و رشته تحصیلی دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، بر نیم‌رخ کارآفرینی آنان دارد. %U https://www.smsjournal.ir/article_88919_682ef4025d7fe7d585f833216f3ea200.pdf