%0 Journal Article %T طراحی و اعتباریابی مدل بازدارندگی جابجایی مشتریان صنعت لوازم خانگی %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A مهاجری, میترا %A روستا, احمد %A حمیدی زاده, محمدرضا %A حسینی, محمود %D 2014 %\ 11/22/2014 %V 5 %N 19 %P 39-53 %! طراحی و اعتباریابی مدل بازدارندگی جابجایی مشتریان صنعت لوازم خانگی %K عوامل بازدارندة جابجایی مشتری %K ارزش مشتری %K رضایت مشتری %R %X در دنیای رقابتی امروز کالاها و خدمات ارائه شده از سوی شرکت‌‏های رقیب روزبه‏‌روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می­‌کند و به سختی می‏توان مشتری را با ارائه خدماتی بدیع در بلندمدت شگفت‌‏زده کرد؛ زیرا نوآورانه‌‏ترین خدمات، خیلی زود از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می‏‌گردد. درنتیجه، سرمایه‏‌گذاری بر روی کسب رضایت مشتری، یک سرمایه­‌گذاری اثربخش و سودمند برای شرکت‌‏ها خواهد بود. در همین راستا یکی از عناصر مهم در دستیابی به مزیت رقابتی، توجه به عوامل بازدارندة جابجایی می‌­باشد. در این تحقیق تلاش می‌‏شود عوامل بازدارندة جابجایی مشتری در صنعت لوازم خانگی مورد شناخت و ارزیابی قرار گیرد و سپس بررسی شود آیا این عوامل بازدارنده می‌­تواند منتهی به افزایش رضایت یا ارزش درک شدة مشتریان گرددیا خیر. بنابراین،330 پرسشنامه بین مشتریان محصولات لوازم خانگی ال‏جی و شرکت مشتریان گلدیران توزیع گردید و فرضیه‌­های تحقیق براساس آنها مورد تجزیه­‌و­تحلیل قرار گرفت.   در دنیای رقابتی امروز کالاها و خدمات ارائه شده از سوی شرکت‏های رقیب روزبه‏روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می­کند و به سختی می‏توان مشتری را با ارائه خدماتی بدیع در بلندمدت شگفت‏زده کرد؛ زیرا نوآورانه‏ترین خدمات، خیلی زود از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می‏گردد. درنتیجه، سرمایه‏گذاری بر روی کسب رضایت مشتری، یک سرمایه­گذاری اثربخش و سودمند برای شرکت‏ها خواهد بود. در همین راستا یکی از عناصر مهم در دستیابی به مزیت رقابتی، توجه به عوامل بازدارندة جابجایی می­باشد. در این تحقیق تلاش می‏شود عوامل بازدارندة جابجایی مشتری در صنعت لوازم خانگی مورد شناخت و ارزیابی قرار گیرد و سپس بررسی شود آیا این عوامل بازدارنده می­تواند منتهی به افزایش رضایت یا ارزش درک شدة مشتریان گرددیا خیر. بنابراین،330 پرسشنامه بین مشتریان محصولات لوازم خانگی ال‏جی و شرکت مشتریان گلدیران توزیع گردید و فرضیه­های تحقیق براساس آنها مورد تجزیه­و­تحلیل قرار گرفت.     %U https://www.smsjournal.ir/article_88751_b1b2fe5ddfbe1dc726b50e680e0210ad.pdf