%0 Journal Article %T وضعیت آمادگی و سطح پذیرش توسعه صنعت گردشگری کشور %J فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی %I انجمن مدیریت راهبردی ایران %Z 2228-6853 %A قوچانی, فرخ %A خیری اوروندی, بیژن %A ایران‌نژاد پاریزی, الهام %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 6 %N 24 %P 97-111 %! وضعیت آمادگی و سطح پذیرش توسعه صنعت گردشگری کشور %K صنعت گردشگری %K تصمیم‌گیری مدیریتی %K ساختارهای زیربنایی %K فرهنگ پذیرش گردشگر %K فعالیت‌های بازاریابی %R %X      صنعت گردشگری از بخش­های خدماتی رو به‌­رشد جهان است. یکی از عناصر مهم در توسعه این صنعت بازاریابی است. در بسیاری از استان‌­های کشور با وجود قابلیت‌­های گردشگری زیاد، توسعه صنعت گردشگری نادیده گرفته شده است؛ استان چهارمحال و بختیاری یکی از این موارد است. هدف این پژوهش شناسایی نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. در پژوهش حاضر چهار متغیر تعدیل مراکز تصمیم­‌گیری مدیریتی، توسعه ساختارهای زیربنایی، فرهنگ پذیرش گردشگر و فعالیت‌­های بازاریابی مورد مطالعه قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش دو گروه می­باشد. گروه اول شامل: کارشناسان و صاحب­نظران، ادارات و سازمان­های دولتی مرتبط با صنعت گردشگری و هتل­داران و صاحبان آژانس­های مسافرتی و تفریحی در سطح استان چهارمحال و بختیاری و گروه دوم شامل: گردشگران و مسافرانی که از جاذبه­‌های گردشگری و اماکن تاریخی استان دیدن می­‌نمایند. جهت گردآوری داده‌­ها در هر گروه از ابزار پرسشنامه استفاده شد. داده‌­های گردآوری­شده با شاخص­های آماری، ضریب آزمون اسپیرمن و آزمون فریدمن بررسی و تحلیل شدند. نتایج نشان می­‌دهد بین چهار متغیر تعدیل تصمیم‌­گیری مدیریتی، توسعه ساختارهای زیربنایی، فرهنگ پذیرش گردشگر و فعالیت­‌های بازاریابی با توسعه صنعت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری رابطه وجود دارد. %U https://www.smsjournal.ir/article_88705_259f181d66412c7ee5fa634648f77ee1.pdf